۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات چگونه عمل کرد؟ / مدیریت ریخت و پاشی با چاشنی بدهی

۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۱
کد خبر: 558384
پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات چگونه عمل کرد؟ / مدیریت ریخت و پاشی با چاشنی بدهی

باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات دو نیمه متفاوت داشت و همین سبب شده تا نتوان لقب برنده یا بازنده را روی این تیم گذاشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، پرسپولیس تابستان را با قدرت آغاز کرد و علیرغم از دست دادن سه مهری اصلی یعنی شهریار مغانلو، احمد نوراللهی و حسین کنعانی زادگان، با دیگر مهره‌های نامدار تمدید کرد و البته پس از چند خرید نه چندان مطرح، مدیریت باشگاه قول حضور قدرتمند در بازار نقل و انتقالات داد. همین موضوع سبب امیدواری هواداران و حمایت آنها از جعفر سمیعی شد اما اکنون که قرمزها به بازی حساس با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا نزدیک می‌شوند، عدم خرید ستاره و تقویت تیم حسابی توی ذوق طرفداران زده و احتمالا کمتر کسی سمیعی را برنده نقل و انتقالات می‌داند. اما نکته اینجاست که فعالیت‌های مدیرعامل پرسپولیس تنها به خریدهای تابستانی معطوف نشده اتفاقات مهمی در تابستان برای پرسپولیسی‌ها رخ داده است.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که شاید هواداران از دانستن آن غافل هستند، افزایش دور از انتظار رقم قرارداد بازیکنان است. گویا سمیعی برای راضی کردن ستاره‌های تیم نه از هنر مذاکره که از روش ریخت و پاشی استفاده کرده و به شکل بی سابقه‌ای مبلغ قرارداد بازیکنان را بالا برده است. نکته دیگر ماجرا اینجاست که سمیعی با بازیکنان 34،35 ساله تیم قراردادهای 3 ساله با مبالغ نجومی بسته و به این ترتیب قطعا در آینده تیم به مشکل برخواهد خورد. اما این تمام ماجرا نیست چراکه این مبالغ بدون اینکه منبعی داشته باشند، هزینه شده‌اند و حالا باشگاه پرسپولیس در همین تابستان چند ده میلیارد تومان بدهی بالفعل دارد.

گویا برای حلی این مشکل، سمیعی به شدت به دنبال وام و یا تسهیلات است اما مساله اینجاست که درحال حاضر باشگاه وام‌هایی دریافت کرده که از پرداخت آنها عاجز مانده و مدیرعامل پرسپولیس به نوعی با گذر زمان، فقط وقت می‌خرد و به هزینه‌ها اضافه می‌کند.  از قرار معلوم پاداش آسیایی سرخ‌ها هم به این زودی وصول نخواهد شد و این کورسوی امید آنها که به پشتوانه آن زیر بار بدهی رفته بودند را نیز از بین برده است. شاید به همین دلیل هم هست که زمزمه‌های استعفای سمیعی به گوش می‌رسید چراکه با توجه به مشکلات فعلی، قطعا اگر تدبیری اندیشیده نشود پرسپولیس وارد بحران خودساخته‌ای می‌شود که برون رفت از آن بسیار دشوار است.