۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا ایرانی ها به امارات بازمی گردند؟

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 553821
آیا ایرانی ها به امارات بازمی گردند؟

با تغییر نام لیگ برتر فوتبال امارات، بار دیگر شرایط حضور بازیکنان ایرانی در این کشور فراهم خواهد شد.

اقتصاد آنلاینمرتضی پیچکا؛ چند سال قبل بود که مسئولان برگزاری لیگ امارات با قراردادن نامی مجعول بر روی این رقابت‌ها، حساسیت زیادی برانگیختند. اماراتی‌ها با تغییر نام خلیج فارس، رقابت‌های باشگاهی خود را با این نام برگزار کردند. البته که اعتراض مسئولان فوتبال کشورمان به دلیل دیپلماسی ضعیف حاکم بر روابط بین‌المللی ما، راه به جایی نبرد و این رقابت‌ها چندین سال با همین نام برگزار شد. تنها اقدام فدراسیون فوتبال ایران، معطوف به عدم صدور مجوز برای بازی بازیکنان ایرانی در این لیگ شد. تا جایی که همان زمان که این تغییر نام رخ داد، محمدرضا خلعتبری با پرداخت ضرری هنگفت، مجبور به ترک این کشور شد. در طول سالیان اخیر فوتبالیست‌های ایرانی به همین دلیل در امارات به میدان نمی‌رفتند. این درحالی است که پیشتر لیگ امارات به محبوب‌ترین لیگ برای لژیونرهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شد. عنوانی که اکنون در اختیار قطری‌هاست. 

اکنون اما فدراسیون فوتبال امارات خبر داده که رقابت‌های داخلی این کشور از این پس با نام جدیدی فعالیت خواهند کرد. لیگ برتر امارات با نام ادنوک و جام حذفی و سوپرکاپ با نام‌های کاس رابط محترفین وکاس سوپر اماراتی برگزار می‌شود و این یعنی اکنون بازیکنان ایرانی جواز فعالیت در این کشور را پیدا خواهند کرد. 

این خبر قطعا برای باشگاه‌های ایرانی به خصوص استقلال و پرسپولیس، خبر خوبی محسوب نمی‌شود چرا که اکنون علاوه بر قطر، یک کشور متمول دیگر نیز به لیست خریداران ستاره‌های آنها اضافه خواهد شد. باید دید این طلسم غیر رسمی چه زمانی شکسته می‌شود و آیا در فصل جدید لیگ امارات، بازیکن ایرانی در آن به میدان خواهد رفت یا خیر.

امارات