به دنبال بسته شدن 70درصد از فروشگاه‌های لباس ورزشی آدیداس در سراسر جهان به دلیل اقدامات اعمال شده برای مهار ویروس کرونا، این برند مشهور بیش از 95درصد سود خود نسبت به سال گذشته را در سه ماهه نخست سال 2020 از دست داد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ شرکت آدیداس در هفته جاری، نتایج درآمد ناخوشایند خود برای سه ماهه نخست سال 2020 منتشر کرد و از تاثیر قابل توجه بسته شدن فروشگاه‌ها بر تجارت خود، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

گفتنی است که آدیداس در روز دوشنبه، میزان کل سود خود برای سه ماهه نخست سال 2020 را 32میلیون یورو گزارش کرد که کاهش قابل توجه 95درصدی را از 632میلیون یورو در سه ماهه نخست سال 2019 را نشان می‌دهد.

به طور کلی، میزان فروش این برند مشهور، بیش از یک میلیارد یورو نسبت به سال گذشته کاهش یافته و با سقوط 19درصدی، به 4.75 میلیارد یورو در سه ماهه نخست 2020 رسیده است.

با محدودیت‌های انجام شده به دلیل شیوع بیماری کووید-19 که هنوز در سراسر جهان در حال اعمال است، آدیداس 70درصد از فروشگاه‌های فیزیکی خود را تعطیل کرده است.

این شرکت گزارش داد که انتظار دارند بسیاری از فروشگاه‌ها برای آینده‌ای قابل پیش‌بینی بسته بمانند و هشدار دادند که احتمالا وضعیت سه ماهه دوم سال از این نیز فاجعه‌بارتر باشد.

پیش‌بینی می‌شود که رقیب این شرکت یعنی نایکی، آمار سه ماهه چهارم و آخرین درآمد برای سال مالی خود را در تاریخ 31 ماه مه منتشر کند که بسیاری از آنها انتظار دارند ارقام مشابهی با آدیداس داشته باشد.

در نمودار ارائه شده، مقایسه میزان سود خالص و فروش شرکت آدیداس با سال گذشته را مشاهده می‌کنید؛

کرونا چقدر به شرکت آدیداس ضرر زد؟