۰ نفر

کنایه نکونام به قلعه‌نویی: امیدوارم فوتبال ما به ۵۰سال قبل برنگردد

۱۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۱:۵۵
کد خبر: 413753
کنایه نکونام به قلعه‌نویی: امیدوارم فوتبال ما به ۵۰سال قبل برنگردد

سرمربی تیم فولاد نسبت به صحبت‌های روز گذشته امیر قلعه‌نویی واکنش تندی نشان داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، جواد نکونام، سرمربی تیم فوتبال فولاد در نشست خبری بعد از شکست تیمش برابر سپاهان درباره صحبت‌های روز گذشته قلعه‌نویی مبنی بر "بازی کردن فولاد با سیستمی شبیه سیستم تیم‌های کی‌روش" اظهار کرد:‌ دو جنبه وجود دارد. فکر کنم منظور کی‌روش استنلی بوده است. فدراسیون باید بگوید که نمی‌تواند به او پاسپورت بدهد که به تیم ملی بیاید. همچنین بدانند که دیگر بکش بکش وجود ندارد. اگر من با کارلوس کی‌روش مقایسه شده باشم باعث افتخارم است. از وقتی کی‌روش رفت می‌بینید که فوتبال ما چه شرایطی دارد. باعث افتخار من است که اگر بتوانم با ایشان مقایسه شوم. بهتر از این است که با افراد دیگر مقایسه شوم و آشپز به کنار زمین بیاید و فوتبال بازی کند. امیدوارم فوتبال ما به ۵۰ سال قبل برنگردد. باشگاه بزرگ سپاهان و مردم خوب اصفهان باید بدانند مربی حق ندارد درباره مربی حریف صحبت کند. تیم من هر جوری دلم بخواهد بازی می‌کند. تیم حریف زیر توپ می‌زند و توپ ۲۴ ساعته روی هواست مگر کسی حرفی می‌زند؟

او ادامه داد: ما با این قضیه مشکلی نداریم. به هر حال یک تاکتیک است ولی اینکه درباره کسی صحبت شود اصلا درست نیست. محرم نویدکیای عزیز که از دوستان خوب من است آدم بزرگ است و مربی بزرگی می‌شود. او آدم باهوشی است قطعا می‌داند چه کار کند.

او درباره بازی هم، گفت:‌در ابتدای بازی تمرکزمان را از دست دادیم. دقیقه سه خطایی گرفته شد که خطا نبودیم. یک اشتباه کردیم و توپ به کرنر رفت. در یارگیری اشتباه کردیم و طبق معمول روی ضربات آزاد گل خوردیم. روی اشتباهاتی فردی گل خوردیم. دو بازیکن به تیم ملی امید دادیم. در نیم فصل اول بهترین بازیکنان ما بودند ولی در این دو بازی خیلی ضعیف کار کردند. نمی‌دانم چه اتفاقی برای آن‌ها افتاده است چون از لحاظ روحی و بدنی شرایط خوبی ندارند. متاسفانه ایوب والی را به خاطر سرماخوردگی شدید در اختیار نداشتیم. همچنین محمد آبشک را هم در اختیار نداشتیم. داور می‌داند چه کار کند. با سوت زدن و به این و آن و به من کارت دادن بازی را درست می‌کنند. اشتباه برداشت نکنید. درست می‌کنند یعنی کاری می‌کنند تیم حریف عصبانی شود. آقای بنیادی‌فر سال قبل یک قضاوت خوب برای من در بازی نساجی و فولاد داشت که بعدش محروم شد. قضاوتش پارسال هم اشتباه بود. او امروز سوت‌هایی زد و کارت‌هایی داد که باعث شد تمرکز تیم من از بین برود و من تا حالا ندیده‌ام در اصفهان بازی‌ای انجام شود و داوری به ضرر سپاهان باشد. یک جا داور به ما دو مربی گفت که با هم حرف نزنید در صورتی که ما اصلا با هم حرف نزدیم و هر دو نیمکت به داوری اعتراض داشتند. عصبی کردن تیم حریف راحت‌ترین کاری است که داور انجام می‌دهد و امروز انجام داد. بنیادی‌،ر امروز روز خوبی نداشت و تیم ما کارت‌های بی‌مورد گرفت. اگر مربی ما کوچک‌ترین حرفی به داور زده باشد من از فوتبال می‌روم. ما در فوتبال بودیم، هستیم و خواهیم بود. با این چیزها هم آشناییم. باید آنقدر قوی باشیم که بتوانیم به این اتفاقات هم مسلط باشیم.

نکونام  اضافه کرد: من نمی‌گویم همه کارت‌ها اشتباه بود. کمک داور به کمک مربی من گفت به داور می‌گویم اخراجت کند. دستیار من هم گفت بگو بیاید اخراج کند. او هم گفت آقای بنیادی‌فر ایشان را اخراج کنید. به همین سادگی.

او درباره بار فنی مسابقه هم اظهار کرد: مخصوصا برای تیم ما این مسابقه که اولین بازی بعد از نیم فصل بود، کار خیلی سخت بود. چهار بازیکن جدید به تیم ما اضافه شده‌اند و مقداری از شرایط خوبمان دور بودیم. مطمئن باشید تیم ما خیلی بهتر از این است. تیم ما در ۲۰ دقیقه آخر از نیمه زمین حریف عقب‌تر نمی‌رفت. مگر اتینکه اشتباهات فردی می‌شد یا حریف زیر توپ می‌زد. ولی در کل تیم ما شادابی لازم را نداشت.

نکونام در پاسخ به این پرسش که اگر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شود آیا با روش فعلی سپاهان بازی می‌کند هم توضیح داد: من نمی‌دانم. اجازه دهید اول تکلیف تیم ملی مشخص شود. فوتبال ما ۵۰ سال به عقب برگشته است. حداقل سعی کنیم برای کی‌روش استنلی پاسپورت بگیرند تا کمک کند. هر کسی حرف می‌زند باید جوابش را هم بشنود. من کسی هستم که در این جامعه زندگی می‌کنم و خیلی زحمت کشیدم. نمی‌شود که کسی حرفی بزند و من جواب ندهم.