۰ نفر

استقلال به رتبه دوم لیگ برتر صعود کرد

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۲۲:۲۳
کد خبر: 347575
استقلال به رتبه دوم لیگ برتر صعود کرد

تیم فوتبال استقلال تهران با برتری خانگی مقابل ماشین سازی تبریز به رتبه دوم جدول رده بندی رسید و امیدهایش برای رسیدن به قهرمانی افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در دیداری حساس از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، استقلال که از مدعیان قهرمانی است در ورزشگاه آزادی به مصاف ماشین سازی رفت و به پیروزی یک بر صفر رسید.
«مهدی سیدعلی» با کمک‌های «سعید قاسمی» و «حمید سبحانی» قضاوت این دیدار را عهده دار بود.
توقف امروز پرسپولیس صدرنشین برابر ذوب آهن موجب شده تا حساسیت های بازی استقلال و ماشین سازی بیشتر شود.
بازی با 2 حمله خطرناک میهمان آغاز شد، اما رفته رفته بازیکنان استقلال بر روند کار مسلط شدند.
هرچند در اکثر دقایق بازی در نیمه نخست، توپ و میدان در اختیار میزبان بود، اما استقلالی ها فرصت مناسبی برای گلزنی به دست نیاوردند.
ماشین سازی با روش تدافعی که اتخاذ کرده بود در 45 دقیقه ابتدایی اجازه هنرنمایی به بازیکنان میزبان را نداد.
در ابتدای نیمه دوم «خسرو حیدری» بازیکن باتجربه استقلال که عملکرد خوبی نداشت، جای خود را به «محمد دانشگر» داد.
استقلال نیاز مبرمی به گل داشت، اما طراوت در خط میانی و حمله این تیم دیده نمی شد و بر همین اساس «وینفرد شفر» در دقیقه 63 تصمیم گرفت تا «ایسما» را جانشین «داریوش شجاعیان» کند. در ادامه نیز «مهدی قائدی» به جای «فرشید اسماعیلی» وارد زمین شد.
در دقیقه 78 «مهدی قائدی» که به عنوان باریکن تعویضی به میدان آمده بود از پاش پشت مدافعان استفاده کرد و دروازه ماشین سازی را گشود تا تعویض طلایی لقب بگیرد.
در دقایق باقی مانده بازیکنان ماشین سازی سعی بر جبران نتیجه داشتند، اما توان لازم در حرکات آنان دیده نمی شد تا نماینده تبریز با شکست پایتخت را ترک کند.
در دقیقه 90 «امید نورافکن» بازیکن استقلال با دریافت دومین کارت زرد خود از زمین اخراج شد.
استقلال با برتری ارزشمند در این دیدار با 50 امتیاز به رتبه دوم رسید تا امید هواداران این تیم برای پایان دادن به صدرنشینی پرپسولیس افزایش یابد.
پرسپولیس هم اکنون با 55 امتیاز در صدر جدول رده بندی ایستاده است.
این تیم عصر امروز در دیدار خارج از خانه برابر ذوب آهن اصفهان به تساوی بدون گل رضایت داد.
ترکیب استقلال:
سیدحسین حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، خسرو حیدری(محمد دانشگر)، میثم تیموری، علی کریمی، امید نورافکن، آیاندا پاتوسی، داریوش شجاعیان(ایسما)، فرشید اسماعیلی(مهدی قائدی) و گادوین منشا
ترکیب ماشین سازی:
فرناندو دخسوس، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمدرضا زنده‌روح، احمد مهدی‌زاده، عزیز معبودی، محمد خرم‌الحسینی(احسان تاییدی)، سعید مهری، مسیح زاهدی، فرید بهزادی‌کریمی، رضا خالقی‌فر و جای کویتونگو(یوسف سیدی)