۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مازاد 300هزار تنی عرضه مس در سال2020/ تقاضای جهانی مس کاهش خواهد یافت

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبر: 436592
مازاد 300هزار تنی عرضه مس در سال2020/ تقاضای جهانی مس کاهش خواهد یافت

مدیر اجرایی یک شرکت بزرگ معدنی در شیلی خبر داد: بازار جهانی مس در سال 2020 به سمتی پیش می‌رود که در پایان سال مازاد 200 تا 300هزار تنی مس خواهیم داشت. با متوقف و در برخی موارد محدود شدن فعالیت‌های صنعتی و نیز در برخی از عادن، تقاضای مس تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ به گزارش رویترز، ایوان آریاگادا مدیر اجرایی شرکت معدنی آنتوفاگاستای شیلی در گفت‌وگویی عنوان کرد: با توجه به وضعیتی که فلز مس در حال حاضر در دنیا دارد و به دلیل نوسانات ایجاد شده در بازار که بر تجارت جهانی تاثیرگذار بوده است، پیش بینی قیمت مس در پایان سال کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: علیرغم اینکه نمی‌توان افق قیمت مس را پیش بینی کرد اما در عین حال معتقدم که در سال 2020 با یک مازاد 200 تا 300 هزار تنی مس روبرو خواهیم بود.

آریاگادا همچنین پیش بینی کرد که کاهش تقاضای جهانی بدون تردید بازتاب گسترده‌ای بر قیمت مس در سال جاری خواهد گذاشت.

شرکت شیلیایی آنتوفاگاستا به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس در جهان به تازگی از کاهش هزینه‌های سرمایه خود خبر داده و بر همین مبنا تولید مس را به میزانی کمتر از میزان پیش بینی در سال 2020 تغییر داده است.

گفتنی است، شیلی که بزرگترین تولید کننده مس در جهان است، تاکنون اختلال قابل توجهی در صادرات مس خود مشاهده نکرده است اگرچه بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رویترز برخی از شرکت‌های معدنی در این کشور در حال ارزیابی کاهش میزان تولید خود در شرایط فعلی هستند.