۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ویدئو کنفرانس جلسات تخصصی معادن مس در خراسان جنوبی و سمنان، به‌زودی/ برنامه‌های اجرایی محدوده‌های اکتشافی و گواهی کشف در برنامه‌های سال۹۹ ایمپاسکو

۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۱۴
کد خبر: 425993
ویدئو کنفرانس جلسات تخصصی معادن مس در خراسان جنوبی و سمنان، به‌زودی/ برنامه‌های اجرایی محدوده‌های اکتشافی و گواهی کشف در برنامه‌های سال۹۹ ایمپاسکو

رضا عظیمی گفت: با توجه به محدودیت‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا، متاسفانه برنامه‌های جلسات تخصصی معادن مس در دو استان خراسان جنوبی و سمنان لغو گردید که مقرر شد برنامه‌ها در اولین فرصت به صورت ویدئو کنفرانس و یا تماس تلفنی با معدنداران اجرا گردد.

اقتصاد آنلاین - طاهره گودرزی؛ سیدرضا عظیمی، مدیراجرایی طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس در گفت و گوی اختصاصی با اقتصادآنلاین گفت: معادن کوچک و متوسط به دلیل اشتغال‌زایی و گستردگی در نقاط مختلف کشور، می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار در بخش معدن و توسعه متوازن کشور نقش بسیار مهمی ایفا کند. در این راستا، طرح فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط کشور، با هدف فعال‌سازی معادن بخش خصوصی که به دلیل شرایط داخلی یا بین المللی نیمه فعال و یا تعطیل شده‌اند، از آذر ماه سال۹۷ تعریف و در سال۹۸ عملیاتی شد.

وی افزود: طرح احیای معادن کوچک و متوسط با مشارکت تشکل ها از جمله خانه معدن ایران با هدف توسعه اشتغال و همچنین تامین بخشی از خوراک شرکت های بزرگ از سوی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (از شرکت‌های تابعه ایمیدرو) به اجرا درآمد.

مدیر اجرایی طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس تصریح کرد: در این طرح فعالسازی ۱۵۰معدن و ایجاد اشتغال مستقیم ۳۰۰۰نفر در مناطق کمتر توسعه یافته طی سال۹۸ مدنظر بود. از این میزان ۱۴۶ معدن تا اواخر اسفند سال ۹۸ احیا گردید.

رضا عظیمی ادامه داد: طی  سال ۹۸ اخذ و بررسی آمار معادن از همه استان‌‌ها، شناسایی ۲۱۳۰ معدن و نیز انعقاد ۲۸ تفاهم نامه از دیگر فعالیت‌های انجام شده در طرح مذکور است.

وی بیان داشت: با توجه به محدودیت های مربوط به شیوع ویروس کرونا، متاسفانه برنامه‌های جلسات تخصصی معادن مس در دو استان خراسان جنوبی و سمنان لغو گردید که مقرر شد برنامه‌ها در اولین فرصت به صورت ویدئو کنفرانس و یا تماس تلفنی با معدنداران اجرا گردد.

مدیراجرایی طرح احیا معادن کوچک در پایان خبر داد: سال آینده ضمن پایش و پیگیری معادن احیا شده در سال ۹۸، برنامه های اجرایی برای محدوده‌های اکتشافی، گواهی کشف نیز در برنامه‌های سال ۹۹ دیده شده است.