۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

افزایش تعرفه صادرات مواد معدنی جایگزین کمبود درآمد نفتی/ زیان معادن کوچک با افزایش تعرفه

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۳
کد خبر: 388338
افزایش تعرفه صادرات مواد معدنی جایگزین کمبود درآمد نفتی/ زیان معادن کوچک با افزایش تعرفه

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجا که درآمدهای نفتی کشور کاهش پیدا کرده، دولت از طریق افزایش تعرفه صادرات مواد معدنی سعی در جبران کمبود درآمدهای نفتی دارد.

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمدرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به افرایش تعرفه صادرات مواد معدنی تا 25درصد، اظهار کرد: پرداخت مالیات و افزایش تعرفه دو راه جبران کمبود بودجه و درآمد‌های نفتی است و دولت در شرایط فعلی هر دو روش را در پیش گرفته و چاره‌ای جز این کار ندارد.

نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: اگرچه این کار به ضرر معادن کوچک خواهد بود و به آن‌ها فشار می‌آورد اما در این حالت باید بهره‌وری خود را بالا برده تا صادرات آن‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد.

منصوری خاطرنشان کرد: معادن بزرگ که عمدتا دولتی هستند و با این اقدام ممکن است دچار نوساناتی شوند اما از آنجا که صاحبانشان دولتی‌اند مشکل چندانی نخواهند داشت اما معادن کوچک با این تصمیمات و آزمون و خطاها دچار آسیب جدی خواهند شد

وی درباره تاثیر افزایش تعرفه بر صادرات مواد معدنی نیز تصریح کرد: از آنجا که حدود 70 درصد صادرات مواد معنی از طریق معادن کوچک صورت می‌گیرد، با این اقدام خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای این معادن ایجاد خواهد شد.