۰ نفر

بلایی که ممکن است به دلیل کمبود خواب سرتان بیاید

۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۷
کد خبر: 710138
بلایی که ممکن است به دلیل کمبود خواب سرتان بیاید

افرادی که کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابند در مقایسه با افرادی که ۷ ساعت در شب می‌خوابند‌، سه برابر احتمال وقوع سکته مغزی در آن‌ها بیشتر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، می‌دانیم که خوابِ باکیفیت تاثیر به سزایی در سلامت عمومی ما دارد، اما اگر شما مشکل خواب دارید، بررسی جدید نشان می‌دهد که ممکن است با افزایش خطر سکته مغزی روبرو باشید.

در این تحقیق، عادت‌های خواب در حدود ۴۵۰۰ نفر از افرادی که میانگین سنی شان ۶۲ سال بود، مورد بررسی قرار گرفت. محققان پرسشنامه‌ای را در مورد عادت‌های خواب در اختیار این شرکت کنندگان قرار دادند از جمله این که آیا بیش از حد می‌خوابند یا به اندازه کافی نمی‌خوابند؟ آیا چرت‌های طولانی دارند؟ خواب کم کیفیت دارند؟ در خواب خرخر می‌کنند؟ یا این که آپنه خواب دارند؟

محققان گزارش دادند کسانی که پنج یا بیش از پنج مورد علائم مرتبط با (بی خوابی، کم خوابی و ...) داشتند در مقایسه با افرادی که هیچ مشکلی در خوابیدن نداشتند، میزان خطر سکته مغزی در آن‌ها پنج برابر می‌شود.

این تحقیق همچنین نشان داد افرادی که کمتر از پنج ساعت در شب می‌خوابند در مقایسه با افرادی که هفت ساعت در شب می‌خوابند، سه برابر احتمال وقوع سکته مغزی در آن‌ها بیشتر است.