۰ نفر

درمان خانگی سوختن موها با رنگ و دکلره

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۹
کد خبر: 653399
درمان خانگی سوختن موها با رنگ و دکلره

هر خانمی که موهایش را دکلره می‌کند، این کار را برای داشتن رنگی زیباتر و ظاهری شیک‌تر انجام می‌دهد و بدترین اتفاق برای او آسیب مو بعد از دکلره است؛ آسیبی که منجر به وز شدن موها، گره خوردن‌شان و پیدا کردن بافتی نمد مانند می‌شود.

درمان و ترمیم سوختن موها با رنگ و دکلره + آموزش کامل

به گزارش اقتصاد آنلاین، برای مراقبت و ترمیم مو و همچنین از بین بردن آسیب‌های ناشی از دکلره، مثل وز شدن موها، هشت روش به شما معرفی می‌کنیم که موهای شما را زیبا، سالم و جذاب خواهند کرد. این هشت روش را از دست ندهید.

1. فرصت ترمیم مو با کاهش درجه حرارت سشوار

آسیب مو بعد از دکلره باعث می‌شود موها بسیار خشک شده و به راحتی خرد شده و بریزند. این موها رطوبت خودشان را از دست داده‌اند؛ به همین دلیل است که به هیچ وجه نباید اجازه دهید، خشک‌تر شوند. کاری که اتوی مو، سشوار و انواع دستگاه‌های فر کننده انجام می‌دهند این است که با ایجاد حرارت زیاد سعی در تغییر شکل موها کنند. اما خانم‌هایی که موهایشان بر اثر دکلره آسیب دیده است و قصد دارند فرصت ترمیم مو را به خودشان بدهند، باید درجه حرارت این دستگاه‌ها را روی حد متوسط قرار دهند. در غیر این صورت موها بیشتر وز می‌شوند و حتی با انواع اسپری حالت‌دهنده هم نمی‌توانید ظاهر موهایتان را سالم نشان دهید.

در این زمینه بخوانید؛

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره

7-29-1024x683

نکته مهم: حتی زمانی که درجه حرارت دستگاه‌های حالت‌دهنده را پایین می‌آورید، باز هم موی شما در معرض آسیب است؛ بنابراین از اسپری‌های محافظت از مو در برابر حرارت کمک بگیرید.

2. مراقب موهای خیس باشید

ممکن است فکر کنید رطوبت آب حمام باعث می‌شود موهایتان برای چند ساعتی از آسیب‌های ناشی از سوختن مو بر اثر دکلره راحت شود؛ اما این طور نیست.

موهای خیس بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ به ویژه اگر دکلره شده باشند. بنابراین زمانی که از حمام خارج می‌شوید، کارهای زیر را انجام ندهید:

محکم کشیدن حوله روی موها

اگر عادت دارید برای گرفتن خیسی موهایتان حوله را محکم دور سرتان بپیچید یا با سرعت و شدت روی موهایتان حرکت دهید، وقت رها کردن این عادت رسیده است. با این کار باعث وز شدن بیشتر و خرد شدن ساقه موها خواهید شد. بهتر است از یک حوله با قابلیت بالای گرفتن آب یا حتی حوله‌های میکروفایبر استفاده کنید.

موها را شانه نکشید

بسیاری از خانم‌ها عادت دارند بلافاصله بعد از حمام کردن، موهایشان را شانه بکشند. این کار یکی دیگر از اشتباهاتی است که می‌توانید در قبال موهای دکلره شده و حتی موهای سالم انجام دهید. سعی کنید شانه کردن را با استفاده از شانه‌های دندانه درشت و بعد از خشک شدن موها انجام دهید.

موها را نبندید

بلافاصله بعد از حمام از کش سر، هدبند یا گل سر استفاده نکنید. این موارد نیز منجر به آسیب بیشتر به موهای شما خواهند شد. اجازه دهید موها خشک شوند و سپس آن‌ها را شانه کرده و ترجیحاً با کش موی تلفنی ببندید.

3. ترمیم مو با شامپوی مناسب

برای هر نوع مویی، شامپویی طراحی شده است تا بهترین و زیباترین حالت ممکن را به موها داده و در عین حال سلامت موها را حفظ کند. همان طور که برای موهای چرب، خشک و معمولی، شامپوهای مخصوص وجود دارند، برای موهای آسیب دیده هم شامپوهای خاص طراحی شده‌اند تا به ترمیم مو کمک کرده و زیبایی را به موها برگردانند.

شامپوهای بدون سولفات

وقتی نوبت به خرید شامپوی مخصوص ترمیم آسیب مو بعد از دکلره می‌رسد، سراغ شامپوهایی بروید که فاقد سولفات هستند و عبارت Sulfate Free روی آن‌ها نوشته شده است.

همچنین توجه داشته باشید که بهتر است شامپوی شما شامل بعضی روغن‌های طبیعی یا عصاره گیاهان تقویتی مو باشد تا نتیجه بهتری از شستن موهایتان به دست آورید. شامپو بدون سولفات هیر واتر مخصوص موهای رنگ شده کامان، جزو شامپوهای فاقد سولفات است که با رطوبت رسانی عمیق موها منجر به حفظ بهتر رنگ مو و جلوگیری از وز شدن موها خواهد شد.

استفاده از شامپو خشک

به خاطر داشته باشید شستن مداوم موهای آسیب دیده باعث خشکی بیشتر و آسیب بیشتر خواهد شد. به همین دلیل می‌توانید در روز دوم بعد از شستن موها از شامپوی خشک برای تمیز نگه داشتن ظاهر موها استفاده کنید.

پرهیز از شستن موها با آب داغ

هیچ وقت موهایتان را با آب داغ نشویید؛ چون منجر به آسیب بیشتر خواهد شد. در عوض از آب ولرم برای شستن موها کمک بگیرید. قبل از خارج شدن از حمام هم می‌توانید مقداری آب خنک روی موها بگیرید تا کوتیکول‌های مو بسته شوند. این کار مقدار زیادی از ریسک وز شدن موها را کاهش خواهد داد و منجر به صاف شدن ساقه موها می‌شود.

4. برای موهایتان رژیم بگیرید

برای جلوگیری از خشک شدن موها نیاز به رژیمی دارید که بتواند رطوبت لازم را به آن‌ها برساند؛ چه رژیم غذایی و چه رژیم محصولات مراقبتی.

در مورد آسیب مو بعد از دکلره، نمی‌توان رژیم غذایی خاصی در نظر گرفت؛ اما برای رشد موهای جدید و سالم می‌توان سراغ رژیم غذایی حاوی مایعات، سبزیجات تازه و انواع ویتامین‌های مفید برای رشد موها رفت. در عوض برای نجات موهای آسیب دیده از رژیم محصولات مراقبتی با ترتیب شامپوی مخصوص موهای آسیب دیده، نرم کننده مخصوص و ماسک مو بعد از دکلره استفاده کنید. این رژیم مراقبتی رطوبت لازم برای حفظ طراوت و زیبایی موهای شما را فراهم خواهد کرد.

نرم‌کننده فوق العاده قوی موی آسیب دیده و رنگ شده مای، یکی از بخش‌های مهم رژیم مراقبتی موهای شما است که موهایی نرم و درخشان به شما خواهد داد.

5. استفاده از ماسک حمام را جدی بگیرید

بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند همین‌که از یک شامپو و نرم کننده استفاده کردند، سد بزرگی در برابر آسیب مو بعد از دکلره ساخته‌اند که قابل نفوذ نیست؛ اما این باور اشتباه است.

مهم‌ترین و بهترین محصولی که هر خانمی با موهای آسیب دیده باید داشته باشد، ماسک مو بعد از دکلره است. معمولا ماسک‌های مو به دو صورت وجود دارند؛ یکی ماسک داخل حمام و دیگری ماسک بیرون از حمام.

ماسک داخل حمام معمولا بافتی کرم مانند دارد و اگر از برند معتبری تهیه شده باشد، حاوی مواد مغذی برای ترمیم مو است که ظاهر موها را سالم و صاف می‌کند. یکی از بهترین ماسک موهای مخصوص موهای آسیب دیده، ماسک موی برند معتبر نلی Nelly است. ماسک سیلک گلد این برند، هم خاصیت تثبیت کنندگی رنگ موهای شما را دارد و هم به شدت تقویت کننده است.

ماسک بعد از حمام هم ممکن است به شکل کرم مو یا اسپری فوم مانند یا سرم دو فاز موجود باشد. این محصول می‌تواند رطوبت بیشتری به موها دهد، مانع از وز شدن آن‌ها شود و اگر خاصیت محافظت در برابر اشعه آفتاب را داشته باشد، معمولا مانع از تغییر رنگ مو در اثر نور آفتاب هم خواهد شد. سرم مو دوفاز موهای آسیب دیده «دوماسی» حاوی روغن آرگان است و به دلیل داشتن عصاره آلوئه ورا به موهای شما رطوبت لازم را رسانده و باعث نرم و براق شدنشان خواهد شد.

6. نوک موها را قیچی کنید

هر چقدر میزان آسیب وارد شده از دکلره موها بیشتر باشد، خشک شدن و موخوره شدن موها هم بیشتر به چشم خواهد آمد. در کنار تمام محصولاتی که باید برای مراقبت از موهایتان داشته باشید، قیچی را هم قرار دهید؛ چون باید هرازگاهی سراغ نوک موها بروید و آن‌ها را قیچی کنید.

این کار نه تنها منجر به از بین رفتن موخوره می‌شود؛ بلکه باعث می‌شود موهای شما ظاهر زیباتری به خودشان بگیرند و همیشه مرتب به نظر برسند.

7. کاهش آسیب موهای دکلره شده در استخر

نور تند آفتاب، املاح موجود در آب دریا یا کلر استخر، همگی می‌توانند برای موهای سالم هم آسیب‌زا باشند؛ چه رسد به موهای دکلره شده. برای بیشتر نشدن آسیب مو بعد از دکلره، در صورتی که شنا می‌کنید حتما از کلاه مخصوص و استاندارد کمک بگیرید. اگر هم در ساحل آفتاب می‌گیرید حتما کلاه با لبه پهن بگذارید تا از سر و گردن‎‌تان مراقبت کند. در غیر این صورت آفتاب منجر به محو شدن رنگ موهای شما و خشک شدن بیش از حد آن خواهد شد.

8. از روغن‌ها استفاده کنید

گاهی برای تقویت حداکثری ساقه موها و جلوگیری از خرد و وز شدن آن‌ها خوب است از انواع روغن‌های گیاهی مناسب برای موها استفاده کنید. محصولاتی که حاوی روغن‌هایی مثل آرگان هستند؛ می‌توانند به راحتی آسیب مو بعد از دکلره را به حداقل برسانند و با تامین رطوبت و مواد تقویتی لازم موهایی صاف و درخشان به شما هدیه کنند. روغن آرگان بیوتی سیلک یکی از این محصولات است که استفاده از آن علاوه بر اینکه مانع از ایجاد موخوره می‌شود، منجر به افزایش نرمی و استحکام موها خواهد شد.