۰ نفر

آموزش روشن کردن مو بدون دکلره

۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷
کد خبر: 651621
آموزش روشن کردن مو بدون دکلره

رنگ مو از جمله مواردی است که در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارد. معمولا در دهه دوم زندگی افراد به رنگ کردن موها روی می آورند.

رنگ موی روشن فاقد دکلره

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنگ کردن موها در گذشته اغلب بین بانوان رواج داشته است اما امروزه بسیاری از آقایان نیز به رنگ کردن مو علاقه مند شده اند. اگر که شما بخواهید دقیقا رنگ مو خود را مشابه رنگ های شیمیایی و یا گیاهی خریداری شده تغییر دهید، لازم است تا موهای خود را به رنگ پایه در آورده و آن را از هرگونه رنگدانه عاری نمایید تا رنگ جدید بر روی موهای شما بنشیند. در همین راستا پودر های دکلره می توانند باعث حذف رنگدانه های مو شوند. لذا اگر مایل به باز کردن رنگ مو خود هستید باید از پودر های دکلره استفاده نمایید. علاوه بر اینکه استفاده از دکلره نیاز به دانش و تخصص دارد، معایب بکارگیری آن تا حدی زیادی است که پیشنهاد می شود از این پودر ها تا حد امکان استفاده نشود.

پودر دکلره از یک سو باعث باز شدن رنگ مو و از طرف دیگر موجب سوزاندن ریشه مو، ریزش و نازک شدن تار های مو می شود. در ادامه روش ها و نکاتی عنوان می شوند که می توانند در تغییر رنگ مو بدون استفاده از دکلره مفید واقع شوند.

نکات روشن کردن مو بدون دکلره:

برای روشن کردن رنگ مو هایی که تار های آن نازک است و قصد دارید تا ۳ درجه روشن شود، می توانید از اکسیدان های ۹ درصد یا همان اکسیدان شماره ۲ استفاده نمایید.

با توجه به توضیحات بالا اگر مو های شما دارای تارهای ضخیم است، می توان از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده نمایید.

اگر قصد دارید تا رنگ مو خود را حدود ۱ درجه روشن نمایید می توانید از اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید. برای مواردی که شخص مایل است تا موهای خود را حدود ۴ تا ۵ درجه روشن تر کند، اکسیدان های ۱۲ درصدی گزینه خوبی محسوب می شوند. البته باید در نظر داشته باشید که برای این موارد جنس موها و رنگ پایه آن نیز بسیار مهم است. معمولا برای رنگ کردن موهای سفید دارای موهای نرمال نیز هستند از رنگ مو شماره ۱۱ برای پوشانندگی کامل مو استفاده می شود.

تغییر رنگ مو افرادی که در موهای آنها رنگ های هایلایت وجود دارد، کمی دشوار تر است. برای این موارد می توان از رنگ موهای بلوند اسپشیال استفاده کرد. این رنگ موها اگر که با اکسیدان مناسب ترکیب شوند، نیاز به دکلره ندارند.

ترفند استفاده از رنگ موی سه صفر:

یکی از روش های رایج روشن کردن رنگ مو استفاده از رنگ های سه صفر است. این نوع از رنگ ها، باعث می شوند تا رنگدانه های مو کم رنگ شوند و راحت تر بتوان بر روی آنها از رنگ های روشن استفاده کرد. در رنگ مو سه صفر آمونیاک بیشتر از حد معمول وجود دارد که باعث رنگ پذیری راحت تر موها خواهد شد. افراد فعال در حوزه آرایشگری حرفه ای معتقدند پس از رنگ کردن مو ها با رنگ سه صفر و شستشوی آن، می توان ار تونر برای تقویت و البته رنگ پذیری بهتر مو استفاده کرد.

نحوه استفاده از رنگ مو سه صفر:

ابتدا با توجه به حجم موهای خود از رنگ مو داخل کاسه مخصوص بریزید. حدودا دو برابر رنگ مو از اکسیدان ۴۰ استفاده نمایید. پس از آنکه به خوبی این موارد را مخلوط کردید، موهای خود را به ۴ دسته تقسیم کنید. هر دسته را به بخش های ۲ الی ۳ سانتی متری تقسیم و به کمک فرچه مو، رنگ کنید.

وقتی تمام موها به خوبی رنگ شد حدود ۴۵ الی ۶۰ دقیقه صبر کنید. سپس به کمک آب ولرم آن را آبکشی نمایید. برای اینکه موها کمترین آسیب را ببیند می توانید از کاندیشنر ها برای برای تقویت مو استفاده نمایید.

تفاوت رنگ سه صفر و دکلره:

برای تغییر رنگ مو اگر از دکلره استفاده شود، می توان تا پایه ۳ الی ۸ مو ها را روشن کرد. اما به کمک رنگ سه صفر نهایت می توان تا پایه ۵ رنگ موها را تغییر داد. با این توضیح اگر قصد دارید موهای خود را بسیار روشن کنید و از رنگ هایی پون یخی استفاده کنید، رنگ های سه صفر نمی توانند گزینه خوبی باشند.

تفاوت دیگر به استفاده از تونر، پس از استفاده از رنگ های سه صفر دلالت می نماید. برای از رفع تناژ های زرد و نارنجی از تونر استفاده کنید. اما رنگ های سه صفر کم ترین آسیب را به موها رسانده و باعث التهاب پوستی نمی شوند. این در حالی است که دکلره می تواند باعث حساسیت پوستی شود.

به صورت کلی استفاده از دکلره برای تغییر رنگ مو می تواند آسیب های زیادی به موها وارد نماید. به همین دلیل پیشنهاد می شود تا از روش های جایگزین استفاده شود.