۰ نفر

رنگ کردن مو برای این زنان ممنوع!

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۵
کد خبر: 652906
رنگ کردن مو برای این زنان ممنوع!

رنگ کردن موها در چه شرایطی ممنوع است؟ هنگامی که میبینید موهایتان اسیب دیده است باید رنگ کردن مو را کنار بگذارید و فکری برای ترمیم آنها کنید تا از بیشتر شدن اسیب موهایتان جلوگیری کنید.

رنگ کردن موها در چه شرایطی ممنوع است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، رنگ موی معمولی آسیبی به مو نمی رساند ولی ماده بی رنگ کننده مو، مسلماً به آن اسیب خواهد رساند. مو دارای یک پوشش به نام کوتیکول است که وقتی سالم است، حالتی صاف و یکدست دارد، ولی هنگامی که براثر دکلره کردن اسیب می بیند، شکننده، وز و دچار موخوره می شود و الکتریسیته را در خود نگه می دارد.

خارش و التهاب پوست سر

هنگامی که یک مدت به صورت مداوم موهایتان را رنگ میکنید پوست سرتان آغاز به خارش می کند و ملتهب میشود این یعنی حساسیت به مواد داخل رنگ مو، در چنین شرایطی باید دست از رنگ کردن موها بردارید و به فکر ترمیم موهای سر و درمان پوست سر باشید.

رنگ کردن مو برای این زنان ممنوع!

سفید شدن موها

هربار که موهایتان را رنگ میکنید کمرنگ تر میشود؟ این یعنی موهای سفیدتان دارد بیشتر و بیشتر میشود بهتر است دست از رنگ کردن موهایتان بردارید و وقت تان را برای کارهای مهمتری صرف کنید اینطوری موهایتان کم تر اسیب میبینند.

رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع

استفاده از رنگ مو و اسپری رنگ مو در دوران بارداری ممنوع است از آنجایی که تحقیقات در این زمینه هنوز تکمیل نشده است، نمی توان ادعا کرد که صددرصد رنگ مو تأثیر مضری بر روی جنین دارد. ولی همانطور که می دانید پوست کف سر میتواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که سه ماهه اول بارداری، زمان شکل گیری جنین بوده و جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب پذیر است، پس به زنان باردار توصیه می شود تا پایان دوران بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نکنند، خصوصا در سه ماهه اول بارداری.

فاصله بین دفعات رنگ کردن مو باید چقدر باشد؟ 

استفاده بیش از حد از رنگ موهای اکسیدانی دائمی و به خصوص دکلره کردن باعث آسیب دیدن و ترد و شکننده شدن مو می شود، به شکستگی و از دست رفتن بافت موی می انجامد. موها را به فاصله زمانی کم یا با رنگ های خیلی متفاوت از رنگ اصلی مو رنگ نکنید. و نباید زودتر از 4 الی 5 ماه از رنگ قبلی رنگ کنید و همچنین تحقیقات نشان داده است استفاده بیش از 9 بار در سال از رنگ مو، خطر ابتلا به سرطان خون از نوع لنفوم را افزایش می دهد.

آیا می توانیم در طول دوران قاعدگی موهای خود را رنگ کنیم؟

در جواب به این سؤال باید گفت که نمی توان پاسخ معلوم و کاملاً واضحی داد، زیرا به دلیل تفاوت داشتن تغییرات هورمونی سطح بدن از شخصی به شخص دیگر و همچنین جنس مو، پوست و ژن اشخاص، تأثیر رنگ مو در زمان قاعدگی از شخصی به شخص دیگر مختلف است. ولی در کل به علت تحریکات پوستی که در بدن ایجاد شده ممکن است رنگ دلخواه را نگیرید.

چگونه موهای اسیب دیده را ترمیم کنیم؟

البته نمی توان بطور دقیق راه حلی برای این مسأله ارائه داد:چنانچه خیلی به موهایتان میرسید ، آن ها را رنگ می کنید و متوجه آسیب دیدگی شان شده اید، دیگر زمان آن است که از اقدامات و شیوه های درمانی شدید و خشن دست بردارید و کارهایی در جهت ترمیم آن ها انجام دهید. وقت آن است که دیگر رنگ موهایتان را کنار بگذارید و از هر چیزی که به موهایتان اسیب می زند، استفاده نکنید.

 

به یاد داشته باشید که موی شما به صورت بیولوژیکی بافتی مرده است، ولی زیر آن موهای سالم و تازه رشد می کند. در قدم بعدی به موهای تازه بیرون آمده خود این فرصت را بدهید تا با کوتاه کردن انتهای تارهای اسیب دیده ، شانس دوام بیشتری داشته باشند. بعد ماهی یک بار به آرایشگاه بروید؛ چرا که این کار باعث می شود موها به موازات رشد، یک دست باشند. از طرفی کوتاه کردن موها باعث از بین رفتن انشعاب انتهای آن ها شده و مانع از جدا شدن و تفکیک آن ها از پوست سر می شود.

در واقع با هر بار قیچی خوردن به آن ها، بخش کم پشت و نازک موهای بریده می شود و موهایتان پرپشت تر بنظر می آید. در پایان تلاش کنید عادت های سالمی برای نگهداری از موهایتان داشته باشید. از نرم کننده های غلیظی که دارای روغن های طبیعی هستند( مثل روغن نارگیل یا روغن آرگان)، محصولات گرمایشی محافظتی و خصوصا محصولات تقویت کننده مو استفاده کنید.

توصیه های ویژه برای کاهش خطر

- هیچوقت رنگ مو را بیش از زمان تعیین شده ، روی موهای خود نگه ندارید.

- پس از طی مدت مقرر، حتماً پوست سرتان را کاملاً با آب بشویید.

- موقع استفاده از رنگ مو، از دستکش استفاده کنید.

- دستورالعمل روی بسته‌بندی رنگ مو را به دقت رعایت کنید.

- از مخلوط کردن دو نوع رنگ مو جلوگیری کنید؛ چرا‌که با این کار امکان دارد واکنش شیمیایی اتفاق بیفتد و ماده پرخطر تازه ای پدید آید.

- پیش از هر بار استفاده از یک نوع رنگ مو، حتماً قدری از آنرا روی پوست دست تان امتحان کنید و در صورت عدم بروز واکنش حساسیتی مثل قرمزی و تحریک، آنرا روی موها بکار ببرید.

- ابروها و مژه های خود را با رنگ موهای شیمیایی رنگ نکنید.

- تلاش کنید رنگ کردن موها را تا حد امکان و تا هنگامی که بالا رفتن سن، آن ها را خاکستری کرده است ، به تعویق بیندازید.

گرچه نمی توان اشخاص را از رنگ کردن موها بازداشت و رنگ کردن مو لازم بنظر میرسد و نمی توانید از آن صرف نظر کنید، پس دست کم بطور اصولی و درست از آنها استفاده کنید و حتی الامکان از رنگ های گیاهی به جای رنگ های شیمیایی استفاده نمایید.