۰ نفر

والدین قبل از مراجعه به دندانپزشکی به این نکات دقت کنند!

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 588355
والدین قبل از مراجعه به دندانپزشکی به این نکات دقت کنند!

لطفا به این نکات ساده و کوتاه توجه کنید، اگر می‌خواهید کودک تان تجربه‌ی مناسب تری از مراجعه به مطب دندانپزشکی داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حمیدرضا پوراسلامی متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: برای پیشگیری از مشکلات دندانی کودکتان و درمان آن‌ها به دندانپزشک متخصص کودکان و نوجوانان مراجعه کنید تا از اجرای درمان‌های صحیح و تخصصی برای فرزندتان اطمینان داشته باشید؛ ضمن اینکه متخصصان این رشته به خوبی با اصول رفتاری و روانشناسی کودکان آشنا هستند.

او افزود: پیش از مراجعه به مطب و برای بردن فرزندتان به مطب دندانپزشکی، به او وعده جایزه ندهید؛ چرا که کودک تصور می‌کند قرار است به جای بدی برود و به همین خاطر به او جایزه می‌دهید.

پوراسلامی بیان داشت: او می‌داند که برای رفتن به یک جای خوب مثل پارک جایزه نمی‌دهند! اما اگر به خاطر رفتار مناسب کودکتان در مطب برایش جایزه‌ای در نظر گرفته اید، آن را به صورت غیر منتظره و پس از درمان دندانپزشکی به او بدهید.

او تصریح کرد: هرگز در حضور کودک از تجربیات بد دندانپزشکی خود صحبت نکنید؛ بهتر است که کودک قبل از جلسه درمان، یک وعده غذایی سبک خورده و استراحت کافی نیز داشته باشد؛ خستگی کودک هنگام مراجعه سبب بهانه جویی و همکاری نکردن او خواهد شد.

پوراسلامی گفت: پاسخ به سوالات فرزندتان در مورد مسائل دندانپزشکی را به دندانپزشک متخصص بسپارید، از کاربرد کلماتی مثل آمپول، سوزن و خون که موجب اضطراب کودک می‌شود، بپرهیزید؛ دندانپزشک متخصص کودکان می‌داند که چگونه با استفاده از کلمات متناسب با سطح درک کودک، او را با مطب آشنا کند.

او افزود: نگران انجام تزریق داروی بی حسی برای کودک نباشید، حین تزریق سعی کنید کاملا طبیعی رفتار نموده و با کودک صحبت نکنید، دندانپزشکان متخصص کودکان با روش‌های کاهش ناراحتی و پرت کردن حواس کودک آشنا هستند و او در اکثر موارد متوجه تزریق نخواهد شد!

متخصص دندانپزشکی کودکان بیان داشت: در جلسات ابتدایی باید از ساده‌ترین درمان‌ها شروع کرد تا کودک استرس کمتری داشته باشد و سپس سراغ درمان‌های با استرس بیشتر مانند کشیدن دندان رفت، چرا که انجام درمان‌های پراسترس و پیچیده در جلسات اول آشنایی کودک با دندانپزشکی، سبب کاهش همکاری و پذیرش درمان در جلسات بعدی خواهد شد.

او افزود: بهتر است از زمان رویش اولین دندان شیری در دهان کودک، هر ۵-۴ ماه یکبار برای انجام معاینات به دندانپزشک متخصص کودکان و نوجوانان مراجعه کنید، اگر به آینده دندان‌های کودک تان علاقمندید، هیچ گاه منتظر دندان درد او نباشید، ضمن اینکه مراجعات زودهنگام و آشنایی کودک با مطب و جلسات معاینه ساده و بدون درد، تصویری مثبت از مطب دندانپزشکی ایجاد کرده و کمک می‌کند که کودک حتی در صورت بروز درد دندان نیز بیشترین همکاری را با دندانپزشک داشته باشد.

پوراسلامی تصریح کرد: استفاده از روش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان و مقاوم سازی (فلوراید تراپی و فیشورسیلانت) کمک زیادی به سلامت دندان‌های کودک شما خواهد کرد.