۰ نفر

چند دقیقه ورزش روزانه برای افراد کم تحرک کافی است؟

۱۴ شهریور ۱۴۰۰، ۸:۲۵
کد خبر: 559347
چند دقیقه ورزش روزانه برای افراد کم تحرک کافی است؟

محققان تأکید می‌کنند کسانی که در طول روز بی تحرک هستند باید زمانی از وقت خود را به ورزش اختصاص دهند.

به گزارش المنار، مدت زمانی که به فرد توصیه می‌شود تا ورزش کند معمولاً با نوع ورزش و سن و وضعیت سلامتی فرد تعیین می‌شود. با این حال، شیوع بیماری همه گیر کرونا همه مقیاس‌ها از جمله روال غذا خوردن و ورزش و ترجیح کار در خانه را افزایش داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۲۰ که حدود ۳۰-۴۰ دقیقه ورزش در روز برای جبران یک روز کامل نشستن پشت میز کافی است.

این تحقیقات نشان می‌دهد که حداکثر ۴۰ دقیقه "فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید" در هر روز، مقدار مناسبی برای جبران ۱۰ ساعت بی حرکت است، اگرچه توصیه می‌شود در ساعات کار ورزش‌های ساده انجام دهید؛ مثلا بایستید یا راه بروید.

این مطالعه شامل ۴۴۳۷۰ نفر در چهار کشور مختلف بود که از نوعی ردیاب تناسب اندام استفاده می‌کردند. نتیجه این بود که با کاهش زمان صرف شده در فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید، خطر مرگ در بین افرادی که دارای سبک زندگی بی تحرک هستند، افزایش می‌یابد.

این بدان معناست که انجام برخی فعالیت‌های نسبتاً شدید و خسته کننده مانند دوچرخه سواری، پیاده روی سریع و باغبانی می‌تواند خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

انتشار این مطالعه همزمان با انتشار دستورالعمل‌های جهانی WHO ۲۰۲۰ در مورد فعالیت بدنی و بی تحرکی است که ۴۰ دانشمند در شش قاره روی آن کار کرده اند.

امانوئل استاماتاکیس محقق فعالیت بدنی و سلامت جمعیت از دانشگاه سیدنی می‌گوید: این دستورالعمل‌ها در زمان بسیار به موقع ارائه می‌شود، زمانی که جهان پیامد‌های یک بیماری همه گیر را تجربه می‌کند که منجر به محدودیت و بقای افراد در خانه برای مدت طولانی و افزایش رفتار‌های بی تحرک شده است. 

تحقیقات مبتنی بر ردیاب‌های تناسب اندام مطابق با دستورالعمل‌های جدید سازمان جهانی بهداشت است، که ۱۵۰-۳۰۰ دقیقه ورزش متوسط ​​یا ۷۵-۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی حرفه‌ای در هفته را برای مقابله با عادت به تنبلی توصیه می‌کند.