۰ نفر

کرونا چگونه سیستم ایمنی را به بازی می گیرد؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۲۲
کد خبر: 558905
کرونا چگونه سیستم ایمنی را به بازی می گیرد؟

هر روزه اطلاعات تکان دهنده پزشکی در مورد ماهیت ویروس کرونا، گونه‌ها و چگونگی تأثیر آن بر بدن، به ویژه سیستم ایمنی ما فاش می‌شود.

به گزارش العالم، مطالعه‌ای جدید نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند سیستم ایمنی بدن ما را به بازی بگیرد و به نوعی به خود حمله کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، این مطالعه روی یک بیمار آمریکایی مبتلا به ویروس انجام شد که بینایی چشم راست خود را به مدت دو روز پس از بهبودی از دست داده بود.

از دست دادن بینایی و سردرد

گزارش تیمی از پزشکان کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا در نیویورک نشان داد که این مرد از ویروس بهبود یافته، اما پس از یک هفته دچار سردرد شده است، سپس به سرعت بینایی چشم راست خود را از دست داد و هرگونه حرکت در چشم دیگر نیز باعث درد شدید می‌شد. علاوه بر این، توموگرافی نشان داد که منبع ناراحتی بیمار سینوزیت بود که به سمت راست صورت او کشیده شده است.

فرسایش استخوان

این مورد به قدری جدی بود که خود استخوان را فرسوده کرده بود و نیاز به یک عمل اورژانسی داشت تا بیشتر مواد ملتهب را از حفره‌ها خارج کند. با این حال، جراحی در ابتدا یک استراتژی موفق به نظر می‌رسید، اما به زودی درد دوباره برگشت و بینایی او دوباره بدتر شد.

آزمایشات بافتی وجود باکتری به نام Streptococcus constellatus را نشان داد. معمولاً این باکتری‌های خوب در روده‌ها و حفره دهان هستند، اما وقتی به مناطق دیگر بدن منتقل می‌شوند بد می‌شوند.

تکثیر نوع فعال گلبول سفید

همچنین، آزمایش‌های بیشتر تکثیر یک نوع فعال از گلبول‌های سفید خون را نشان داد، نوعی که معمولاً یک آنتی بادی کوچک خارجی به نام IgG۴ تولید می‌کند.

این نوع به دلیل ایجاد مجموعه‌ای از مشکلات از طریق بیماری‌های خود ایمنی که تقریباً بر هر قسمت از بدن تأثیر می‌گذارد، باعث التهاب و ایجاد انواع درد می‌شود. این مطالعه نشان داد که COVID-۱۹ معمولاً مغز متفکر در هنگام دستکاری در پاسخ ایمنی ما است.

با این حال، برای نتیجه گیری قوی بین این دو بیماری خیلی زود است به ویژه آنکه موارد زیادی از این نوع مشکل هنوز در دست بررسی است.