۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چرا نشستن خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 524391
چرا نشستن خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد

ما انسان‌ها در طول تاریخ سیارۀ خود چیزهای زیادی را پشت سر گذاشتیم. ما از دایناسورها، طاعون، تیفوس، جنگ‌های جهانی جان سالم به در برده‌ایم، اما هنوز یک چیز ما را تهدید می‌کند! - نشستن - دشمن پنهان ما.

به گزارش اقتصادآنلاین، به نظر می‌رسد نشستن قاتل مخفی ما است، هر چقدر هم که تلاش کنیم آن را نادیده بگیریم! ما به جای اینکه در زندگی بیشتر بدویم، انگشتانمان را روی آن تبلت ها و تلفن‌‌های هوشمند در حالی که نشسته یا در خانه‌‌های خود دراز می‌کشیم، حرکت می‌دهیم.

حتی اگر هیچ چیزی در دنیای بیرون شما را نمی‌ترساند (مانند گذشته، تهدید‌های متعددی مانند حیوانات وحشی و بیماری‌هایی که باعث می‌شد مردم خود را در خانه حبس کنند)، ما هنوز تصمیم داریم که در خانه بمانیم و کاری انجام ندهیم.

مشکل از کجاست؟ نشستن چیست که آن را بسیار خطرناک می‌کند؟

سوابق پزشکی:

مطالعات متعددی ثابت کرده است که نشستن، خطر مرگ زودتر را افزایش می‌دهد. براساس تحقیقات انجام شده ، نشستن علت اصلی ۴۳۳۰۰۰ مرگ و میر در سال؛ در جنوب آسیا، آمریکا، مدیترانۀ شرقی، اقیانوس آرام غربی و منطقۀ اروپا از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ بوده است.

نشستن

مدت زمان نشستن از سه ساعت تا ۱۵ ساعت در روز متغیر است، در حالی که میانگین زمانی آن در کل ۴.۷ ساعت است.

علاوه بر این، کسانی که ۴.۷ ساعت یا بیشتر در هر سه روز یا بیشتر، پشت سر هم نشسته بودند، خطر مرگبار بودن آن را بسیار افزایش می‌دهند.

برخی از مطالعات و تحقیقات مربوط به این موضوع ثابت کرد که افراد غیرفعال دو برابر بیشتر از افرادی که بیشتر وقت خود را در سفر می‌گذرانند، دچار حملۀ قلبی می‌شوند.

حداکثر ۶۰٪ از جمعیت جهان به یک دسته از افرادی که نشسته اند تعلق دارند، که دلایل زیادی را برای نگرانی فراهم می‌کند. خطرات ناشی از مرگ زودرس متناسب با زمانی که فرد در حالت نشسته می‌گذراند، افزایش می‌یابد.

فعالیت بدنی متوسط یا ایستادن می‌تواند اثرات طولانی مدت نشستن را خنثی کند. با این حال، حتی پس از ایستادن و فعالیت بدنی متوسط، در ۵۰٪ موارد هنوز احتمال مرگ زودرس وجود دارد!

10

متأسفانه، علی رغم اینکه اکثر مردم جهان از "بیماری نشستن" اطلاع دارند اما به نظر می‌رسد مردم نسبت به این موضوع بی توجه هستند.

بگذارید اکنون واضح صحبت کنیم، نکته ای که در کاهش کم تحرکی وجود دارد، افزایش کالری دریافتی نیست؛ مطمئناً  نشستن باعث کاهش هزینه ها می‌شود، اما نگرانی دیگری وجود دارد که به دلیل نشستن خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد و در ادامه این موضوع روشن خواهد شد.

دو نوع رفتار کم تحرکی:

یک متخصص بین دو رفتار کم تحرکی - چالش بی‌تحرکی مداوم و زمان کم تحرکی روزانه - تمایز قائل شد.بی تحرکیِ مداوم بر مرگ و میر افرادی که بیش از ۱۲ ساعت در روز می‌نشینند، تأثیر می‌گذارد. بعلاوه، بی تحرکی مداوم بیش از ۳۰ دقیقه همراه با نشستن طولانی مدت، خطر مرگ زودرس را به شدت افزایش می‌دهد.

از طرف دیگر، حجم پایین کم تحرکی تأثیرات مثبتی در کاهش خطرات مرگ و میر دارد، حتی برای افرادی که بیش از ۳۰ دقیقه در طول روز کم تحرک بوده‌اند.

نشستن کمردرد

در اینجا یک نتیجه‌گیری بدست می‌آید، نشستن بیش از حد از هر جهت بد است، در حالی که طولانی کردن آن باعث بدتر شدن کار می‌شود، به خصوص اگر این بخشی از یک برنامۀ روزانۀ افراد باشد.

هرچه بیشتر در حالت نشسته باشید، احتمال وقوع نارسایی قلبی افزایش می‌یابد.گفته شده است، جلسات طولانی که بصورت نشسته برگزار میشوند، بر روی سیستم قلبی عروقی تأثیر می‌گذارند که این دلیل اصلی مرگ زودرس است، نه افزایش کالری دریافتی.

اما، همانطور که همیشه "اما" وجود دارد! کالری دریافتی نباید کاملاً فراموش شود. نشستن نیاز به صرف کالری بسیار کمی نسبت به ایستادن دارد، نه اینکه در مورد راه رفتن یا حرکات دیگر صحبت کنید.

با صرف کالری کمتر چربی جمع شده و در نهایت منجر به چاقی و بیماری‌‌های قلبی می‌شود. چاقی در لیست مرگ‌‌های قابل پیشگیری در آمریکا مقام دوم را به خود اختصاص داده است.

ساعت‌ها دراز کشیدن، میان وعده و نوشیدن نوشابه، به طور مشترک، بزرگترین تهدید برای سلامتی فرد است.

خطرات ناشی از کم تحرکی بر سلامت فرد:

اگر هنوز شک دارید که آیا نشستن سلامتی شما را تهدید می‌کند یا خیر، این قسمت همه این ابهامات را روشن می‌کند.

وزن:

حرکت ماهیچه ها به سیستم گوارش کمک می‌کند تا با سوزاندن چربی ها و قندها به طور صحیح کار کند. با این حال، اگر بیشتر روز را به حالت نشسته سپری کنید، سیستم گوارشی شما تنبل می‌شود.

آیا تا بحال سعی کرده‌اید که به باشگاه بروید اما به دلیل اینکه نتیجه ای نگرفته‌اید، پیاده روی کرده‌اید؟ خوب، هر چقدر هم که ورزش کنید، اگر زمان زیادی را به خوابیدن یا نشستن اختصاص دهید، همۀ این کارها بی‌فایده خواهد بود.

پزشکان حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت متعادل را در طول روز برای مقابله با تاثیرات منفی نشستن توصیه می‌کنند، فعالیت‌‌های سبک نیز باید بیشتر اوقات فراغت شما را پر کند.

عضلات بزرگ پا و گلوتئال:

عضلات سُرینی برای ایجاد تعادل در هنگام راه رفتن مهم هستند. بیشتر اوقات نشستن می‌تواند عضلات را ضعیف کرده و شما را مستعد افتادن، آسیب دیدگی یا خستگی کند. درست است، اگر زندگی کم تحرکی دارید و سعی می‌کنید با رفتن به باشگاه بدنسازی آن را جبران کنید، احتمال زیادی وجود دارد که هنگام ورزش عضلات خود را خسته کنید.

باسن و پشت:

بدن شما به تکیه گاه نیاز دارد. علاوه بر عضلات گلوتئال و پا، برای حرکت و راه رفتن راحت به باسن و پشت خود نیاز دارید. سبک زندگی کم تحرک بر روی عضلات خم کنندۀ ران شما تأثیر می‌گذارد، که منجر به مشکلات مفاصل ران (التهاب و تجزیۀ غضروف) می‌شود.

نشستن کمردرد

حالت نامناسب بدن تقریباً به اندازۀ نشستن برای کمر مضر است. اگر مجبور هستید مدت طولانی بنشینید (به هر دلیلی)، سعی کنید حالت بدن خود را درست نگه دارید؛ در غیر این صورت، احتمال صدمه در ستون فقرات بسیار زیاد می‌شود، که منجر به تخریب زودرس همه چیز می‌شود.

ستون فقرات از کل ارگانیسم پشتیبانی می‌کند، درست است؟

بهترین راه حل برای چنین موقعیت‌هایی استفاده از صندلی با طراحی ارگونومیک است.

 درد گردن و گرفتگی عضلات:

تحقیق دربارۀ این موضوع، نشان می‌دهد نشستن طولانی مدت جلوی کامپیوتر می‌تواند منجر به درد گردن و گرفتگی شانه شود.در ادامه، ما چند تمرین و کشش پیشنهاد می‌کنیم که از گرفتگی جلوگیری می‌کند.

بیماری قلبی :

کم تحرکی بیشتر به این دلیل تهدید کننده است که منجر به بیماری‌‌های قلبی می‌شود. افرادی که بیش از ۲۰ ساعت در هفته تلویزیون تماشا می‌کنند، در معرض ابتلا به بیماری‌‌های قلبی - عروقی بیشتری هستند نسبت به افرادی که ۱۰ ساعت بیشتر جلوی تلویزیون وقت نمی‌گذرانند.

به گفتۀ پزشکان، هر دو زن و مردی که بی تحرک هستند به احتمال زیاد در اثر حمله قلبی یا سکته می‌میرند.

دانشکدۀ قلب و عروق در آمریکا تحقیقی را انجام داد که در آن ثابت کردند هر یک از ۲۰۰۰ بزرگسال مورد تجزیه و تحلیل که بیشترِ روز را نشسته بودند، نسبت به افرادی که تمایل به فعالیت در طول روز دارند ۱۴ درصد بیشتر از کلسیفیکاسیون شریان کرونر رنج میبرند،

دیابت:

گزارش‌‌های جدید ثابت کرده است که بیش از ۹.۴٪ آمریکایی ها (۱۰۰ میلیون نفر) مبتلا به دیابت هستند. روزها خوابیدن در رختخواب برای افزایش مقاومت به انسولین در بدن فرد بیش از اندازه کافی است که باعث افزایش قابل توجه قند می‌شود.

رگ‌های واریسی و عنکبوتی:

هنگام نشستن، خون در پا‌های شما جمع می‌شود. بعد از چند ماه پس از یک زندگیِ کم تحرک، می‌توان با رگ‌های واریسی مواجه شد.علیرغم اینکه رگ‌های واریسی تهدید کنندۀ زندگی نیستند، اما هنوز هم افرادی که رگ‌‌های واریسی دارند با لختۀ خون مواجه می‌شوند که این یک مشکل اساسی است.

لخته شدگی خون در رگ:

آیا اغلب سفر می‌کنید؟ آیا ساعت ها در ماشین خود یا هواپیما هستید؟ آیا سبک زندگی شما حتی در مواقعی که مسافرت نیستید، عمدتا کم تحرک است؟

اگر پاسخ شما مثبت است ، در این صورت احتمال زیادی وجود دارد که با لخته شدن خون در پای خود مواجه شوید.

مردم باید لخته شدگی خون در رگ ها را به عنوان یک تهدید جدی برای زندگی در نظر بگیرند، زیرا ممکن است لخته، قطع شده و جریان خون در ریه ها یا قلب فرد جریان یابد. آمبولی ریوی در ۸۰٪ موارد منجربه عوارض جدی و مرگ می‌شود.از طرف دیگر، اگر لختۀ خون به شریان بچسبد، تقریباً هیچ شانسی برای زنده ماندن انسان وجود ندارد.

سرطان:

آخرین مطالعات انجمن سرطان آمریکا رابطۀ بین نشستن به مدت طولانی و خطر مرگ بیش از ۱۴ علت از ۲۲ علت، از جمله سرطان را تأیید کرده است.

نشستن باعث سرطان ریه، رودۀ بزرگ و رحم می‌شود.

اضطراب و افسردگی:

افراد تمایل دارند بجای درک سلامت روان خود، تأثیرات سبک زندگی نِشسته بر سلامت جسمی خود را درک کنند.با این حال، باید این خبر را بدهیم که نشستن باعث افسردگی و اضطراب بیشتر در افراد می‌شود.

دلیل اصلی این امر در این واقعیت نهفته است که ورزش ما را شاداب می‌کند، باور کنید یا نکنید؛ فعالیت‌‌های بدنی هنگام نشستن بر بدن و ذهن ما تأثیر مثبت می‌گذارد (مانند سیگار کشیدن و نوشیدن) برای سلامت روان ما مضر است.

این به این دلیل است که وقتی عضلات شما به کار گرفته می‌شوند، بدن شما دوپامین آزاد می‌کند و سیگار کشیدن و نوشیدن می‌تواند بر ترشح هورمون استرس به نام کورتیزول تأثیر بگذارد.مطالعات اخیر ثابت کرده است که ۹۹٪ احتمال ابتلا به افسردگی در افرادی که اصلاً ورزش نمی‌کنند، بیشتر است.

آیا واضح است که چرا نشستن خطر مرگ زودتر را افزایش می‌دهد؟ آیا دانستن همۀ خطرات سلامتی نشستن باعث ترس شما در زندگی می‌شود؟

ورزش را به عنوان سالم ترین روش در نظر بگیرید زیرا هیچ راه دیگری برای سلامت و هماهنگ نگه داشتن بدن و ذهن شما وجود ندارد.

نشستن در برابر تمرین کردن:

هر چقدر هم که تلاش کنیم خود را از میز و دفاتر کار رهایی دهیم، به نظر می‌رسد که بیشتر مردم جهان هنوز بیش از حد نشسته کار میکنند.ساعت ها نشستن به مدت طولانی خطر مرگ را افزایش می‌دهد، مهم نیست که فرد در حال ورزش است یا نه.

ورزش بسیار توصیه می‌شود، اما کافی نیست صبح ها ورزش کنید و فکر کنید که برای بقیۀ روز یا شاید حتی یک هفته کافی است.آگاه بودن از یک سبک زندگی بی تحرک به معنای درک کار‌های بسیار بیشتری است. بلند شو، حرکت کن، آن عادت‌‌های بد را از بین ببر.

نشستن کمردرد

این بدان معناست که حتی اگر شخصی پنج تا شش بار در هفته ورزش کند، اما بیشتر وقت خود را صرف نشستن، رانندگی، خوابیدن روی کاناپه یا لذت بردن از سایر فعالیت‌‌های تفریحی کند، این یک وضعیت قرمز است. فعال بودن بعضی اوقات کافی نیست.

اگر بیشتر صحبت کنیم، مهم نیست که کدام یک از تمرینات را انجام می‌دهیم؛ سبُک، متوسط یا شدید، زیرا نتایج مشابه به هر دو صورت حاصل می‌شود.

با این حال ، حتی اجتناب از دوره‌‌های طولانی مدت و عادات کم تحرکی نیز برای کاهش خطرات کافی نیست. فقط  ۵ دقیقه استراحت در هر ۳۰ دقیقه فعالیت سبک و تمرینات، می‌تواند یک تغییر اساسی ایجاد کند.

همانطور که ورزش نمی‌تواند اثر نشستن طولانی مدت را از بین ببرد، مهم است که بخاطر بسپاریم  خطرات سلامتی هیچ ارتباطی به سن، وزن، جنس یا نژاد فرد ندارد.

هنوز هیچ کاری دیر نشده است. فرصت برای هر یک از ما وجود دارد که خطر مرگ زودرس را به طرز چشمگیری کاهش دهیم. حتی افرادی که تمام روزهایشان به حالت نشسته بودند فرصت برای جبران دارند.

دانشگاه سیدنی دریافت که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش در روز (حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته) می‌تواند تغییر چشمگیری ایجاد کند. با این حال، بازگشت به عادات قدیمی می‌تواند تهدید جدی باشد.

راه‌های مقابله با اثرات زیان آور نشستن:

ساده ترین پاسخ به این سوال که چگونه با اثرات مخرب نشستن مقابله کنیم؛ راه رفتن است.این طبیعی ترین و در عین حال شگفت آورترین روش برای پمپاژ خون و به حرکت در آوردن آن، خم کنندۀ مفصل ران است.

مسئله این است، مردم از این واقعیت که پیاده روی بسیار سالم است، صرفاً به دلیل آسان بودن آن، غفلت می‌کنند. هرگز قدرت پیاده روی صبح را دست کم نگیرید.

قبل از کار به پیاده روی بروید. ماشین خود را پارک کنید و راه خود را به سمت محل کار طی کنید.درصورتی که به هر دلیلی مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل شدید، پس از ورود به ساختمان حتماً از آسانسور صرف نظر کنید و از پله استفاده کنید.

نشستن کمردرد

یک راه وجود دارد که باعث می‌شود بیشتر پیاده روی کنید. اگر ناهار خود را در ماشین قرار دهید، مجبور می‌شوید برای خوردن آن تا ماشین پیاده بروید. از اوقات استراحت خود استفاده کنید برای اینکه ببینید همکارانتان چه کاری انجام می‌دهند، به پارک نزدیک بروید، هرچه احساس خوبی به شما میدهد را انجام دهید؛ فقط ننشینید.

 تنها کاری که افرادی که زیاد می‌نشینند می‌توانند برای سلامتی خود انجام دهند، تحرک داشتن در هر ۳۰ دقیقه است. توجه بیشتر به حرکت کردن تأثیرات مثبتی بر سلامت قلب و عروق شما خواهد داشت.

افرادی که مشاغل پشت میزی دارند ممکن است بخواهند یک جلسۀ میز تحریر ایستاده را در برنامه کاری خود قرار دهند. داشتن یک سبک زندگی که به نشستن طولانی مدت نیاز دارد، به این معنی نیست که در جلوگیری از اثرات وحشتناک سلامتی نمی‌توان کاری انجام داد.

آیا شغلی دارید که بیشتر وقت خود را صرف مکالمه تلفنی با مشتری می‌کنید؟ از این مزیت استفاده کنید. به جای اینکه فقط بنشینید و صحبت کنید؛ راه بروید و صحبت کنید! هدف شما این باشد که صرف نظر از اینکه چه کاری انجام می‌دهید، مدت زمان نشستن را به حداقل برسانید.

ایستادن بسیار سالم تر از نشستن است، در حالی که یک وقفۀ ۵ دقیقه ای برای کسی که ۸ ساعت در یک دفتر کار می‌کند می‌تواند بسیار مهم  باشد. فقط یک تغییر رفتار برای کاهش خطرات سلامتی ناشی از نشستن، کافی است.

بعضی از افراد بیش از حد به کار خود مشغول هستند و هر ۳۰ یا ۶۰ دقیقه استراحت کردن را فراموش می‌کنند. با این حال، زنگ هشدار که هر ساعت یک یا دو بار به صدا درمی آید، میتواند گزینۀ خوبی برای یادآوری باشد.

آیا سوار مترو یا اتوبوس می‌شوید، فقط به این دلیل که یک صندلی خالی در آنجا وجود دارد؟ در برابر وسوسه مقاومت کنید! به جای نشستن، ایستاده از میله بگیرید، زیرا ایستادن توانایی بالایی در کاهش خطر مرگ زودرس دارد.

هیچ کس به طور دقیق نمی‌داند که چند ساعت در روز را صرف نشستن، پیاده روی یا ایستادن می‌کند.

درست مثل نظارت بر کاهش وزن، افراد می‌توانند دوره‌‌های فعالیت و کم تحرکی خود را کنترل و ارزیابی کنند.

چمباتمه زدن برای بزرگ شدن باسن شما عالی است؛ اما برای سیستم گوارش، زانوها و مچ پا نیز فوق العاده است! چمباتمه زدن به سبک هندو یک تمرین قدرتمند است که به نشستن طولانی کمک می‌کند.

بدن خود را به حالت چمباتمه زده پایین بیاورید و سپس آن را بیشتر پایین بیاورید تا تقریباً زمین را با پشت لمس کنید.

اولین باری که این کار را انجام می‌دهید، عضلات پای شما تحت فشار قرار میگیرند و ممکن است در ران خود احساس خستگی کنید. با گذشت زمان، با چمباتمۀ هندو راحت تر خواهید شد.

بعضی از افراد حرکات کششی را دوست ندارند. با این حال، فقط یک کشش برای رساندن بدن به حالت تعادل پس از ساعت ها نشستن کافی است؛ کشش روی کاناپه.

نشستن کمردرد

دلیل خوب بودن این ورزش این است که باز می‌شوید و لگن شما را از هم باز میکند، باعث عدم سفتی مفاصل و رباط‌‌های شما می‌شود.

حتی اگر یک کاناپه کشویی باشد، شما لزوما به کاناپه نیازی ندارید. دیوار خیلی بهتر عمل می‌کند.

در حالی که پای خود را روی زمین نگه داشتید،  پای دیگر خود را به سمت دیوار فشار دهید و پای خود را در حالت خمیده قرار دهید.  صاف بایستید و آن را حداقل برای دو دقیقه نگه دارید.

این باعث می‌شود که ماهیچۀ خم کنندۀ لگن شما، کشیده شود. با این حال، خیلی طول ندهید - بعد از دو یا سه دقیقه - طرف را عوض کنید.

آیا شما شنا میکنید؟خیلی خوب است!

شنا یکی از ورزش‌های سالم در تمام دوران است. شنای تفریحی استرس را از پشت و مفاصل، ازبین می‌برد و باعث تقویت عضلات اصلی می‌شود.شنا تمام بدن شما را حرکت می‌دهد - سر تا انگشتان پا - اما بر قسمت داخلی بدن نیز تاثیر میگذارد. این کار عضلات را سفت می‌کند، استقامت می‌بخشد، ضربان قلب را افزایش می‌دهد، سطح قند خون را کنترل می‌کند، فشار خون را کاهش می‌دهد و در مقایسه با افراد غیرفعال، احتمال مرگ زودرس را تا ۵۰٪ کاهش می‌دهد.

بعلاوه، شنا به حفظ وضعیت بدن کمک می‌کند. همانطور که در مقاله ذکر کردیم، نشستن وضعیت بدن را از بین می‌برد که باعث ایجاد گرفتگی در شانه ها، گردن و کمرتان می‌شود. با این حال، شنا باعث ایجاد عضلاتی در شانه ها و کمر می‌شود که برای وضعیت بدن بسیار مهم است.

گزینه‌‌های زیادی وجود دارد - شما می‌توانید از هر فعالیتی که می‌خواهید لذت ببرید - و هر تحرکی مهم است. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید به باشگاه بروید، شنا کنید، در خانۀ خود ورزش کنید یا بعد از ظهر پیاده روی انجام دهید.

هر شخص چند ساعت را می‌تواند بصورت نشسته بگذراند؟

افرادی که بیش از ۱۰ ساعت در روز در حالت نشسته اند بیشتر در معرض مرگ زودرس قرار دارند - تا ۱۲٪ - با این حال، که همه داستان‌‌های خاص خود را دارند، برخی از افرادی که کمتر از ۱۰ ساعت در روز می‌نشینند می‌توانند حتی بیشتر در معرض خطرات بالای سلامتی باشند.

حتی ۶ تا ۸ ساعت نشستن می‌تواند تهدید بزرگی باشد، به این معنی که نشستن طولانی مدت از هر جهت برای سلامتی افراد بسیار مضر است.

نشستن کمردرد

فعالیت کردن به طور کلی خوب است ، مهم نیست که پیاده روی می‌کنید، حرکات کششی انجام میدهید یا یک ورزش متوسط یا سنگین انجام می‌دهید. ورزش حداقل برای یک ساعت در روز خطرات سلامتی ناشی از نشستن را کاهش می‌دهد.

اگرچه هر شخصی مجبور نیست ورزش کند، باید فعال باشد و حرکت کند. با این وجود، برای انجام چند حرکت کششی یا ورزش‌‌های سبک، فشار آوردن در حداقل ۱۰ دقیقه در روز بسیار توصیه می‌شود.

اگر یک فرد متوسط ۸ ساعت در خواب و ۸ ساعت را در محل کار خود بگذراند، هنوز ۸ ساعت دیگر باقی می‌ماند.

از این ۸ ساعت کار، حداکثر می‌توان یک ساعت را خارج از دفتر کار گذراند، اما هنوز جا برای استراحت ها و یا وقفه‌‌های ۵ دقیقه ای وجود دارد.

تمام تلاش خود را بکنید تا پس از خروج از دفتر کار، تا آنجا که ممکن است فعال باشید. در حالت‌ایده آل، حداقل ۵ ساعت در روز فعال خواهید بود.

کودکان و نوجوانان:

از آنجا که انسان ها از سنین پایین عادت‌هایی را کسب می‌کنند، بسیار مهم است که به فرزندان خود آموزش دهیم تا آنجا که می‌توانند از نشستن خودداری کنند.

این را درک می‌کنیم که گاهی اوقات آرام کردن آنها با بازی مورد علاقه یا کارتون بسیار راحت تر است، اما کمی بیشتر فکر کنید.

کودکانی که بیشتر وقت خود را به تماشای تلویزیون و بازی‌‌های ویدئویی می‌گذرانند، مستعد چاقی هستند و رشد شناختی کمتری دارند.

والدین پر مشغله بودن، بهانۀ خوبی برای عدم آگاهی در مورد تأثیرات زیان آور نشستن نیست. عادت‌‌های کودکی پس از بلوغ، تأثیر عمده ای در زندگی و سلامتی ما دارند.

به محض اینکه کودک شروع به راه رفتن کرد، با کاهش زمان نشستن روی صندلی‌‌های اتومبیل، صندلی‌‌های بلند و بچه گانه شروع کنید، زیرا این بهترین راه است که کودک خود را به کم تحرکی عادت ندهید.

برای کودکان بین ۵ تا ۱۸ سال، شما باید آنها را وادار کنید تا در خانه تحرک داشته باشند و بیشتر وقت خود را در خارج از خانه بگذرانند.

شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا الگو‌های رفتاری سالمی را برای کودکان خود ایجاد کنید، که اینکار شامل گذراندن وقت جلوی تلوزیون نمی‌شود. مدت تلوزیون تماشا کردن را محدود کنید، از اتاق خواب کودک کامپیوتر را بردارید، کودک را تشویق کنید تا در انجام کار‌های خانه به شما کمک کند، برای او یک دوچرخه، اسکیت بورد یا اسکیت معمولی تهیه کنید.

افراد سالخورده:

منصفانه نخواهد بود که اگر افراد سالخورده را فراموش کنیم، زیرا بیشتر افراد مسن (۶۵ سال و بیشتر) بیشتر وقت خود را (۱۰+ ساعت) به حالت نشسته می‌گذرانند.

مهمترین دلایل آن مریض حالی، کاهش عملکرد و مشکلات حرکتی است.

با این حال، طبق برخی از هنجار‌های اجتماعی، افراد مسن قرار است کمی استراحت کنند و زندگی آرام تری داشته باشند.

برای افراد مسن بسیار توصیه می‌شود که حرکت سبک و نوعی فعالیت بدنی را در برنامۀ روزانۀ خود داشته باشند.

ارنست همینگوی از تأثیرات منفی نشستن بر سلامتی انسان آگاه بود، بنابراین رمان‌‌های خود را ایستاده نوشت!

اگر  تماشای تلویزیون را خیلی دوست دارید، در حین انجام تمرینات سبک یا زمان پخش تبلیغات تلویزیونی، تحرک داشته باشید. پله ها می‌تواند به شما کمک کند، بنابراین تا آنجا که ممکن است از آنها استفاده کنید.

یک سرگرمی پیدا کنید - باغبانی، نقاشی، پیاده روی با حیوان خانگی، بازی گلف، پیوستن به یک گروه پیاده روی - وقت خود را با نوه‌‌های خود سپری کنید، زیرا بچه ها فعال و بازیگوش هستند و همین باعث حرکت بیشتر شما می‌شود.

روش‌‌های زیادی برای بهره مندی از دوران بازنشستگی وجود دارد. اینگونه نیست که این دورۀ طلایی بیهوده باشد. قدر این دوران را بدانید، از هر ثانیۀ آن لذت ببرید و از هر فرصتی برای فعالیت استفاده کنید.

نتیجه گیری:

حتی اگر نشستن حالت طبیعی بدن است، اما بیشتر اوقات را در محل کار خود می‌گذرانیم، در اتومبیل رانندگی می‌کنیم، با دوستان خود قهوه می‌خوریم، تلویزیون تماشا می‌کنیم. با این وجود، اگر بدانید که نشستن خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد، آیا به آن الگو‌های قدیمی پایبند می‌مانید؟

خطرات ناشی از مرگ زود هنگام با هر ساعت نشستن در جای خود افزایش می‌یابد. انجمن سرطان آمریکا پیشنهاد می‌کند حداکثر سه ساعت در روز بنشینید.

حتی اگر ورزش از بسیاری جهات مفید باشد، برای جبران تأثیرات منفی نشستن بر سلامتی ما کافی نیست. عدم فعالیت نقش مهمی در افزایش خطرات دیابت نوع ۲، لخته شدگی خون در رگ، بیماری‌‌های قلبی دارد در حالی که بر سلامت روان ما نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

برای دفتر خود یک میز ایستاده تهیه کنید، در وقت استراحت به اتاق همکار خود بروید، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید اما ایستاده باشید، با بچه ها یا حیوان خانگی خود شنا کنید یا بازی کنید؛ راه‌‌های زیادی برای فعال بودن وجود دارد.

ما نمی‌گوییم شما خودتان را به یک ربات تبدیل کنید. شما می‌توانید یک یا دو روز در هفته راحت باشید، اما اجازه ندهید بیش از حد تنبل شوید؛ این به خاطر خودتان است.

امیدواریم این مقاله به شما فهمانده باشد که چرا نشستن خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.یکی از افرادی که در تحقیقات داخلی جاما بودند؛ نباشید - کمتر بنشینید، نه زیاد. آیا شما همچنان نشسته‌اید؟ هنوز نشستی؟! امیدوارم که اینطور نباشد!