۰ نفر

از بازار مسکن پردیس چه خبر؟

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱:۳۱
کد خبر: 408881
از بازار مسکن پردیس چه خبر؟

واسطه‌های ملکی از تغییر قیمت واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس طی روزهای اخیر خبر می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت مسکن مهر در پردیس متاثر از تغییر نرخ بنزین و افزایش خدمات و زیرساخت‌ها در روزهای گذشته با مقداری تغییر مواجه شد.

اوایل ماه جاری از  فروکش کردن قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان در شهر جدید پردیس  خبر دادیم. در روزهای اخیر اما واسطه‌های ملکی می‌گویند که با شروع اجرای طرح اقدام ملی و بهبود نسبی خدمات عمومی در پردیس قیمت‌ها ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان بالا رفته است. البته این اولین بار نیست که دلالان در پردیس بر طبل گرانی می‌کوبند. اواخر سال گذشته در پردیس قیمت‌های پیشنهادی از سوی واسطه‌ها آن‌قدر نجومی شد که اعداد و ارقام میلیاردی نیز در واحدهای مسکن مهر به گوش می‌رسید.

هر نوع جهش قیمتی در شهر جدید پردیس می‌تواند منجر به رکود معاملات در این شهر شود؛ زیرا برای خریداران شاید منطقی نباشد در شرایطی که می‌توانند با ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در تهران خانه بخرند، با حدود همین ارقام در پردیس اقدام به خرید کنند.

با این حال در روزهای اخیر قیمت پیشنهادی واحدهای تحویل آینده در فاز ۱۱ از حدود ۲۲۰ میلیون تومان به حدود ۲۵۰ میلیون تومان رسیده است. برای واحدهای آماده نیز قیمت‌ها بنا بر ادعای دفاتر املاک نرخ‌ها از ۲۷۰ به ۳۰۰ میلیون تومان رسیده که البته در هر دو بخش مشتری چندانی ندارد.

بعد از افتتاح ۵۲۱۷ واحد مسکن مهر که اردیبهشت ماه سال جاری در پردیس انجام شد شاهد قیچی شدن ربان تحویل واحد در پردیس نبوده‌ایم اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد که سرعت تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی بالا رفته است. طبق محاسبات تا کنون حدود ۳۵ هزار واحد مسکن مهر در پردیس افتتاح شده و مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفته که ۱۰ هزار واحد مسکونی این طرح تکمیل شده و بدون افتتاح در حال تحویل به متقاضیان است. سید مهدی هدایت هم‌چنین اعلام کرده پیش‌بینی ما این است که بتوانیم ۱۵ هزار واحد مسکن مهر را تا آخر سال تکمیل کنیم. تعهد ما برای سال جاری، رساندن واحدهای افتتاح‌شده به ۶۰ هزار عدد است و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم این کار را به سرانجام برسانیم.