۰ نفر

اجاره ۳۰۰میلیونی مغازه در تهران

۱۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹
کد خبر: 377627
اجاره ۳۰۰میلیونی مغازه در تهران

مروری کوتاه بر قیمت رهن و اجاره مغازه‌ها می‌تواند نشان دهد چرا آنها زود ‌به‌زود محل کسب خود را تغییر می‌دهند.هر چند وقت یک‌بار مغازه‌ای به کلی کاربری‌اش تغییر می‌کند. وقتی پرس و جو کنی می‌بینی صاحب مغازه قبلی از پس پرداخت اجاره آن برنیامده و قید کار و کاسبی را زده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، وقتی می‌بینیم اجاره ماهانه یک مغازه ۴۰میلیون تومان است، این یعنی کسی که در آن مشغول به کار شده باید ماهانه ۸۰میلیون تومان پول دربیاورد. در این گزارش سراغ نرخ رهن و اجاره املاک تجاری و مغازه‌های سطح شهر تهران رفتیم.فروشگاه‌هایی که در ازای شش‌میلیون پول پیش و ماهانه ۶۰۰هزار تومان اجاره داده می‌شوند. در طرف مقابل مغازه‌هایی هستند که پول پیش آنها یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و اجاره ماهانه‌شان ۳۰۰میلیون تومان است!

*** نرخ‌های اجاره مغازه در شمال تهران

هزارمتر مربع مغازه در جردن برای رهن و اجاره آگهی شده است. بر آن ۲۰متر است و در خیابان اصلی قرار گرفته. این مغازه سه‌طبقه است، دوطبقه آن ۴۰۰متری و یک‌طبقه ۲۰۰متری ساخته شده. صاحب این ملک تجاری می‌خواهد آن را در ازای دریافت یک‌میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۳۰۰میلیون تومان اجاره به مشتری واگذار کند.

کسی که بخواهد در این فروشگاه سه‌طبقه مشغول به کار شود باید دست کم ماهانه ۶۰۰میلیون تومان درآمد خالص داشته باشد! درغیر این‌صورت بعید است بتواند از عهده اجاره ۳۰۰میلیونی آن بربیاید. سعادت‌آباد، خیابان کاج یکی دیگر از مغازه‌هایی است که برای رهن و اجاره آگهی شده. صاحب ملک می‌خواهد برای مغازه ۳۸متری خود ۲۵۰میلیون پول پیش و ۲۵میلیون تومان اجاره ماهانه دریافت کند. به عبارتی اجاره نهایی این واحد مسکونی ۱۰میلیون تومان و اجاره هر متر مربع آن ۲۶۰هزار تومان در نظر گرفته شده.

*** نرخ‌های اجاره مغازه در مرکز تهران

۴۰میلیون اجاره ماهانه و ۳۰۰میلیون پول پیش، شرایط رهن و اجاره یک کافه‌رستوران سنتی در شمال پارک ساعی است. این ملک تجارتی ۵۰۰متر مربع زیربنا دارد و از دوسالن مجزا تشکیل شده. صاحب ملک می‌خواهد این مجموعه را به صورت تکی و کلی به شرکت‌ها یا برندهای معتبر آن‌ هم صرفا به مدت دوسال اجاره دهد.

آنطور که صاحب ملک می‌گوید، ارقام ۳۰۰میلیون پیش و ماهانه ۴۰میلیون اجاره، قابل تبدیل است. به عبارتی با سرمایه ۱٫۶میلیاردی می‌توان این مجموعه را رهن کامل کرد. توجه داشته باشید، کسی که بخواهد زیربار اجاره ۴۰میلیونی برود، باید از درآمد ۸۰میلیون تومانی خود در این کافه‌رستوران اطمینان کامل داشته باشد.

بر اصلی خیابان کارگر، کمی ‌بالاتر از کوچه ادوارد براون، یک مغازه ۱۶متری قرار دارد. موقعیت مکانی آن از نظر پاخور خیلی خوب به نظر می‌رسد. این مغازه علاوه بر ۱۶متر زیربنا، چهارمتر بالکن هم دارد، اما نمی‌توان جز انباری استفاده دیگری از آن کرد. جواز این مغازه خرازی است و صاحب ملک می‌خواهد آن را در ازای دریافت ۷۰میلیون تومان پول پیش و ماهانه چهار‌و‌نیم‌میلیون اجاره، در اختیار مشتری‌اش بگذارد.

*** نرخ‌های اجاره مغازه در غرب تهران

در محله پونک یک فایل اوکازیون برای آنهایی که دنبال مغازه می‌گردند، وجود دارد. یک سوپرمارکت ۲۳متری تنها در ازای یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان برای اجاره گذاشته شده. با توجه به پول پیش ۴۰میلیونی، این مورد احتمالا یکی از بهترین فایل‌های رهن و اجاره مغازه باشد. چرا که یک محاسبه ساده نشان می‌دهد اجاره نهایی هر متر مربع این مغازه تقریبا ۱۲۱هزار تومان است که با وجود مشخصات این مغازه، رقم بالایی به نظر نمی‌رسد.

یک مغازه دیگر در کوی فردوس، کمی‌ بالاتر از مترو صادقیه در انتظار یک کسب و کار آبرومند است. صاحب ملک تجاری می‌گوید، این مغازه ۵۵متر زیربنا دارد و ۱۰متر هم بالکن برای آن در نظر گرفته شده. صاحب ملک آن را در ازای دریافت ۱۰۰میلیون تومان ودیعه، رهن می‌دهد. البته به گفته او این رقم قابل تبدیل است و مشتری می‌تواند آن را به ازای پرداخت ماهانه سه‌میلیون تومان، اجاره کند.

*** نرخ‌های اجاره مغازه در شرق تهران

یک بستنی‌فروش در شرق تهران دیگر دخل و خرجش باهم نمی‌خواند. صاحب این مغازه که در محله نارمک واقع شده، می‌گوید صاحب قبلی کلی به کارش وارد بوده و مشتری‌های زیادی دارد. مغازه‌اش هنوز هم فعال است و جواب مشتری‌ها را می‌دهد. آنطور که صاحب مغازه می‌گوید جواز کافی‌شاپ و بستنی‌فروشی دارد، اما برای همه مشاغل مناسب است. این مغازه ۶۶متر زیربنا دارد و طول بر آن چهارمتر است که اندازه مغازه‌های معمولی به حساب می‌آید.

صاحب مغازه می‌خواهد این ملک تجاری واقع در بر اصلی خیابان دردست را با ۲۰۰میلیون تومان پول پیش و ماهانه پنج‌و‌نیم‌میلیون اجاره در اختیار مشتری جدید بگذارد. کسی که بخواهد در این مغازه مشغول شود، باید ماهانه ۱۱میلیون تومان درآمد خالص داشته باشد تا نصف آن را به اجاره مغازه اختصاص دهد.

به تازگی کار ساخت یک ملک تجارتی به پایان رسیده. ۵۵متر زیربنا دارد و ۵۵متر هم بالکن به آن ضمیمه شده است. تازه حیاط پشت مغازه را هم باید در نظر داشته باشید. این مغازه نوساز، بر خیابان پنجم نیروی هوایی نزدیک پیروزی واقع شده آنطور که صاحب آگهی می‌گوید، با توجه به بالکن بزرگی که دارد، جان می‌دهد برای رستوران و کافه.

صاحب ملک دست مستاجر را باز گذشته. او حاضر است به ازای دریافت ۷۰۰میلیون تومان پول رهن، مغازه را در اختیار مشتری بگذارد. صاحب ملک با ۱۵۰میلیون پول پیش و ماهانه ۱۵میلیون تومان اجاره با مشتری‌اش راه می‌آید. باید توجه داشته باشید، اجاره نهایی این مغازه تقریبا ۲۰میلیون تومان است و کسی که سراغ اجاره این مغازه می‌رود باید از درآمد ماهانه ۴۰میلیون تومانی خود مطمئن باشد.

*** نرخ‌های اجاره مغازه در جنوب تهران

یک مغازه صافکاری در محله زهتابی با پول پیش ۶۰میلیونی و ماهانه دومیلیون تومان اجاره داده می‌شود. این مغازه ۸۰متر زیربنا دارد. این مغازه چهارمتر عرض دارد، ۱۶متر طول و بر آن نسبت به مساحت خیلی کم است. اجاره نهایی در نظر گرفته شده برای هر متر مربع این مغازه ماهانه ۴۷هزار تومان است.

ارزان‌ترین مغازه‌هایی که می‌توان امروز برای رهن و اجاره پیدا کرد، یک لباس‌فروشی در شهر ری است. این مغازه ۱۸متری تقریبا هشت‌سال از فعالیت آن می‌گذرد و در طبقه منفی یک مرکز خرید واقع شده. صاحب آن می‌خواهد این لباس‌فروشی را در ازای دریافت شش‌میلیون تومان پول پیش و ماهانه ۶۰۰هزار تومان اجاره در اختیار مشتری جدید بگذارد.