۰ نفر

آرایشتان را با این خوراکی خوشمزه پاک کنید + روش استفاده از یک ماسک خانگی برای صورت

۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۲۳:۳۷
کد خبر: 680626
آرایشتان  را با این خوراکی خوشمزه پاک کنید + روش استفاده از یک ماسک خانگی برای صورت

بهداشت پوست و مو و رسیدگی به آن‌ها همراه با کارهایی که باید برای آرایش و زیبایی انجام دهیم هر روز وقت زیادی از ما می‌گیرد و همه به دنبال روش‌هایی برای کاهش زمان آرایش خود هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ فواید ماسک شیر برای پوست را همه افراد باید بدانند تا از آن بهره‌مند شوند. شیرِ تازه سرشار از ویتامین B، آلفا‌هیدروکسی‌اسید، کلسیم و سایر آنتی‌اکسیدان‌های قوی است و فواید زیادی برای پوست دارد. شیر می‌تواند به سلول‌های لایه‌های عمقی پوست غذارسانی کند و موجب حفظ رطوبت پوست در تمام روز شود. درصورتی‌که پوست شما جوش می‌زند، شیر با لایه‌برداری از پوست سبب می‌شود تا جوش به‌تدریج ازبین برود. استفاده از شیر برای افراد با پوستِ چرب، سبب می‌شود تا چربی از منافذ پوست خارج ‌شود. شیر همچنین باعث تنگ شدن منافذ باز موجود در پوست می‌شود.

فواید ماسک شیر برای پوست

ماسک شیر علاوه‌بر پاک‌کنندگی آرایش فواید بسیار دیگری دارد که شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم:

شیر یک پاک‌کننده‌ طبیعی فوق‌العاده‌ خوب برای پوست است. شیر تمام مواد موجودِ درونِ منافذ بسته را خارج می‌کند و باعث جلوگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه، جوش و موارد دیگر می‌شود.


    شیر را آهسته روی تمام پوست خود بمالید.

    از یک تکه پنبه تمیز یا لیف استفاده کنید و به‌آهستگی شیر را با حرکات آرام دَوَرانی روی صورت خود بمالید.

از دیدن مقدار آلودگی که به‌وسیله‌ پنبه پاک می‌کنید شگفت‌زده خواهید شد. این کار را هر روز انجام دهید تا صورتی نرم و بدون چربی داشته باشید.

افزایش رطوبت پوست

یکی از فواید ماسک شیر برای پوست افزایش رطوبت پوست است. اگر پوست خشکی دارید و پوسته‌پوسته شده است، از این ماسک خانگی استفاده کنید تا پوست‌تان نرم شود و سلول‌های پوسته‌پوسته‌شده را ازبین ببرید.

    تکه‌ای پنبه را به شیر آغشته کنید و روی تمام صورت خود بمالید.

    اجازه دهید تا این ماسک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند.

    زمانی‌که ماسک خشک شد، عضلات صورت خود را حرکت ندهید. این کار سبب کشیده شدن ماسک می‌شود و خطوطی روی پوست ایجاد می‌کند.

    ماسک را با آب سرد بشویید.

درخشندگی پوست

با استفاده از شیر می‌توانید تیرگی روی پوست و لکه‌های روی آن را برطرف کنید. میزان لاکتیک‌اسیدِ بالای موجود در شیر نه‌تنها موجب روشن شدن پوست می‌شود، بلکه کمک می‌کند تا سلول‌های مرده سطح پوست ازبین برود.

مقداری شیر تازه را درون یک کاسه بریزید و حوله‌ای نرم درون ظرف قرار دهید. دستمال را بچلانید و روی پوست خود قرار دهید. می‌توانید از این ماسک سه بار در هفته قبل از حمام استفاده کنید تا نتیجه‌ بهتری بگیرید.

لایه‌برداری از سلول‌های پوست

بتاهیدروکسی شکلی از آلفاهیدروکسی‌اسید و نوعی از اسیدلاکتیک است که درون شیر یافت می‌شود. آلفاهیدروکسی‌اسید سلول‌های مرده‌ اضافی سطح پوست را ازبین می‌برد. درنتیجه پوست نرمِ زیر آن نمایان می‌شود.

تسکین آفتاب‌سوختگی و التهاب پوست

از فواید ماسک شیر برای پوست می‌توان به تسکین آفتاب‌سوختگی اشاره کرد. تکه‌ای پنبه یا دستمال نرم را به شیر سرد آغشته کنید و با آن آفتاب‌سوختگی پوست خود را تسکین دهید. شیر با ایجاد غشای پروتئینی نازک از پوست حفاظت می‌کند و احساس آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهد.

از همه‌ چربی شیر برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید. این چربی برای نرم کردن پوست بسیار مناسب است.

قبل از استفاده از شیر مطمئن شوید که نسبت به آن حساسیت پوستی نداشته باشید. درصورتی‌که آلرژی دارید از مصرف محصولات لبنی جلوگیری کنید و آن را روی پوست خود نزنید.

بهتر است از شیر گاو استفاده کنید تا نتیجه‌ بهتری به‌دست بیاورید و از التهاب و شکنندگی پوست جلوگیری کنید.

درصورتی‌که هر نوع قرمزی یا ناراحتی را حس کردید، بلافاصله ماسک را از صورت خود پاک کنید و این روش را ادامه ندهید.

کلئوپاترا، ملکه‌ مصری، برای زیبایی و افزایش نرمی پوست خود از حمام شیر استفاده می‌کرد.

حمام شیر نه‌تنها سبب نرم شدن و لایه‌برداری پوست می‌شود، یکی از فواید ماسک شیر برای پوست حفاظت از آن است. همچنین بیماری‌های التهاباتی پوست مانند اگزمای پوستی را تسکین می‌دهد.

لاکتیک‌اسید کمک می‌کند تا پروتئین‌های غیرفعال و سلول‌های مرده‌ی پوست ازبین برود. درنتیجه سلول‌های پوست لایه‌برداری می‌شود. پروتئین و چربی سبب درخشندگی و نرمی پوست‌های ناهموار می‌شود و خشکی را برطرف می‌کند.

می‌توانید برای نرم کردن پوست کودک خود ۵ فنجان شیر، نصف فنجان عسل و چند قطره روغن مورد علاقه‌ خود را درون تشت حاوی آب گرم بریزید و کودک را حمام کنید.

برای از بین بردن جوش

شیر حاوی ویتامین‌هایی است که برای پوست بسیار خوب است. از این جمله می‌توان به ویتامین A اشاره کرد که خشکی پوست را ازبین می‌برد. همچنین شیر در از بین بردن جوش مؤثر است. شیر نه‌تنها با از بین بردن چربی‌های اضافی و آلودگی، پوست را تمیز می‌کند، بلکه حاوی لاکتیک‌اسید است که با میکروب‌هایی که به‌عنوان علت جوش شناخته می‌شوند، مبارزه می‌کند.

می‌توانید پوست خود را تمیز کنید و شیر را روی آن و به‌ویژه در نواحی دارای جوش بزنید. بااین‌کار جوش‌ها بدون باقی ماندنِ جای جوش ازبین می‌روند.

برای تمیز کردن صورت

استفاده از شیر تازه و جو برای تمیز کردن پوست سبب می‌شود تا مواردی مانند سلول‌های مرده‌ی اضافی، چربی، آلودگی و کثیفی از عمق منافذ پوست‌تان خارج شود.

    ۱ قاشق غذاخوری جوی آسیاب‌شده و ۱ قاشق غذاخوری شیر تازه را باهم ترکیب کنید.

    بعد از این‌که صورت خود را تمیز کردید، ماسک را روی صورت بگذارید و به‌آرامی با انگشتان روی تمام نواحی صورت بمالید.

    اجازه دهید تا ماسک برای ۱۵ دقیقه باقی بماند.

    صورت را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

برای حفظ رطوبت پوست

لاکتیک‌اسید موجود در شیر سبب کاهش لکه‌های پوستی، ازبین رفتن خشکی پوست، آب‌رسانی به پوست، ازبین رفتن جوش و رفع آفتاب‌سوختگی می‌شود.

    می‌توانید با استفاده از تکه‌ای پنبه کمی شیر تازه را به‌عنوان ماسک روی صورت خود بمالید.

    اجازه دهید تا ماسک به‌مدت ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان باقی بماند.

    صورت‌تان را با آب سرد بشویید.

    سپس آن‌ را با حوله خشک کنید.

با استفاده از این ماسک نرمی و رطوبت را روی پوست خود احساس می‌کنید.

مراقبت از پوست

برای از بین بردن ترک پاها

استفاده از شیر برای پاشویه کردن نه‌تنها سبب از بین رفتن ترک‌های پا می‌شود، بلکه سبب آرامش یافتن پا‌ها نیز خواهد شد و هر نوع فشار و دردی را برطرف می‌کند.

    پاهای خود را در ظرفی که حاوی ۲ فنجان شیر گرم و ۴ فنجان آب است قرار دهید.

    ترک‌های پاهایتان را با سنگ پا ازبین ببرید و پاها را با حوله خشک کنید.

با این روش پاها و انگشتان‌تان بسیار نرم و مرطوب خواهد شد.