۰ نفر

کریمی قدوسی: حوادث اخیر را در ایران ایجاد کردند تا شاید ما کوتاه بیاییم و هرچه خواستند را امضا کنیم

۳۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبر: 675477
کریمی قدوسی: حوادث اخیر را در ایران ایجاد کردند تا شاید ما کوتاه بیاییم و هرچه خواستند را امضا کنیم

نماینده مردم مشهد گفت:‌ آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد، موضوع تضمین است. پیام‌هایی در پرونده ایران در موضوع آژانس رسیده که پیام‌های مثبتی است؛ یکی از بحث‌های مهم تضمین سرمایه‌گذارانی است که بعد از توافق وارد ایران خواهند شد و سرمایه‌گذاری می‌کنند و اگر یک میلیارد یا دو میلیارد سرمایه‌گذاری کردند و اگر دوباره آمریکا زیر میز توافق زد آن سرمایه‌گذار تا دو سال یا حتی بیشتر فرصت داشته باشد که آن پروژه را تکمیل کند، سود را بگیرد و بعد برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به این سوال که آقای رئیسی گفتند مجوز اصلاحات سیاست کلی نظام از رهبری گرفته شده تحلیل شما درباره این موضوع چیست و احتمال دارد در کدام حوزه‌ها این اصلاحات انجام شود، گفت: سیاست‌های اصلی کلی نظام، اخیرا در برنامه هفتم، به تصویب رهبری رسید و به دولت ابلاغ کردند و دولت مشغول تنظیم لایحه هستند تا برنامه هفتم را به صحن مجلس بیاورند که امسال باید این کار صورت بگیرد که اگر انجام نگیرد، باز باید یک سال دیگر برنامه ششم تمدید شود که به مصلحت نیست. به هر ترتیب ممکن است در جاهایی تغییراتی به عمل برسد که روال قانونی دارد و می‌توانند به مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست دهند تا بررسی کند اما تا امروز ابهامی در اصلاحات سیاسی کلی نظام نداشتیم.

کریمی‌قدوسی در پاسخ به این سوال که آینده مذاکرات برجام چه خواهد شد، گفت: از دید ما در کمیسیون امنیت ملی و بررسی‌های که انجام گرفت، آن مذاکرات در چارچوب خودش ادامه دارد. اگر اراده اروپا و آمریکایی‌ها حاصل شود،‌ همین فردا توافق امضا خواهد شد. آنچه جمهوری اسلامی می‌خواهد، موضوع تضمین است. پیام‌هایی در پرونده ایران در موضوع آژانس رسیده که پیام‌های مثبتی است، یکی از بحث‌های مهم آن است و دیگری تضمین سرمایه‌گذارانی است که بعد از توافق وارد ایران خواهند شد و سرمایه‌گذاری می‌کنند و اگر یک میلیارد یا دو میلیارد سرمایه‌گذاری کردند و اگر دوباره آمریکا زیر میز توافق زد، آن سرمایه‌گذار تا دو سال یا حتی بیشتر فرصت داشته باشد که آن پروژه را تکمیل کند و سود را بگیرد و بعد برود. این چیزی است که اگر ما نخواهیم، برای اقتصاد ما نفعی ندارد.

وی افزود: آن‌ها تلاش کردند این حوادث را در ایران به وجود بیاورند تا شاید ما کوتاه بیایم و هرچه خواستند ما امضا کنیم اما دیدند که جمهوری اسلامی گره‌ها را باز کرد حالا این افراد هستند که باید بیایند از این فرصت استفاده کنند.

کریمی قدوسی درباره اظهارنظر مداخله‌جویانه اخیر رابرت مالی که گفته ما اعتراضات مردم ایران نظارت می‌کنیم، گفت: این ادعای سیاسی را مطرح می‌کنند. اما در سفر آقای رئیسی به نیویورک در نشست رسانه‌ای، نماینده رسانه‌های هیچ یک از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها درباره حوادث ایران سوال نکردند بلکه تمرکز هر دو حزب روی توافق و مذاکره بود. هر دو حزب به این توافق نیاز دارند. بنابراین این شعارهایی است که تیم‌های منافقین در آمریکا و اروپا با لابی‌هایی که در پارلمان‌ها دارند، توسط سناتورها مطرح می‌کنند و خودشان هم می‌دانند که از این صحبت‌ها آبی برایشان گرم نمی‌شود.