۰ نفر

اولین نشست فراکسیون کارگری مجلس یازدهم برگزار شد

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۴۳
کد خبر: 438787
اولین نشست فراکسیون کارگری مجلس یازدهم برگزار شد

اولین نشست هم‌اندیشی فراکسیون کارگری منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز(سه‌شنبه) با حضور تنی چند از منتخبین برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اولین نشست هم‌اندیشی فراکسیون کارگری منتخبین یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز(سه‌شنبه) با حضور تنی چند از منتخبین  برگزار شد.

علی بابایی منتخب مردم سازی و میان درود در مجلس یازدهم در ابتدای نشست با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب گفت: منتخبین این دوره مجلس حل مشکلات مربوط به حوزه اشتغال را باید سرلوحه کار خود قرار دهند و دغدغه‌های مردم در این حوزه را حل کنند.

وی ادامه داد: ما مشکلات اقتصادی زیادی در کشور داشتیم؛ ولی حالا بحران کرونا نیز به آن اضافه شده که در آینده معضل بیکاری را با خود به همراه می‌آورد. از همین رو باید از هم‌اکنون برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

منتخب مردم ساری در مجلس اظهار داشت: مجلس یازدهم قول داده است که اولویتش رفع معضلات اقتصادی باشد. در کنار این موضوع باید به بدهی ۲۵۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی نیز پرداخت و برای حل معضلات در تراز انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی کرد.

بابایی افزود: ما با تأسیس فراکسیون کارگری به محض آغاز مجلس یازدهم، با توسل به نظریات کارشناسان و اهل فن تلاش خواهیم کرد تا برای حل مشکلات برنامه‌ریزی کنیم. این فراکسیون آماده است تا پویایی لازم را در بخش تولید ایجاد کند.

وی در خاتمه تاکید کرد: ما آنقدر بد مدیریت کردیم که برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید رهبری ورد کند. در قانون کار تصریح شده‌است که میزان حقوق کارگران باید با تصویب دولت، نمایندگان جامعه کارگری و نمایندگان کارفرمایان تعیین شود که متاسفانه دولت تایید کارگران را نگرفت. این موضوع خلاف قانون بود و متاسفانه دولت خلاف قانون آن را ابلاغ کرد. توقع داشتیم مجلس دهم در این موضوع ورود می‌کرد؛ ولی مجلس یازدهم در این موضوعات ورود خواهد کرد.

علیرضا منادی منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در ادامه نشست گفت: زیبایی، آبادانی، سلامتی و پاکی جامعه و کشور بر دوش کارگران بوده است. ما در آینده با مسئله و مشکلات کارگری مواجه خواهیم شد و از همین رو باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: کارگران زیادی امروز شغل خود را از دست داده و از این رو بسیاری دغدغه معیشت دارند. مجلس یازدهم ماحصل جامعه کارگری است. ما باید از امروز پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم.

منتخب مردم تبریز در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: امروز دولت برای کرونا بودجه‌ای را تخصیص داده است و باید در مجلس یازدهم برای تخصیص آن در کشور و پرداخت به مردم برنامه‌ریزی کنیم.

ولی اسماعیلی منتخب مردم گرمی و دشت مغان نیز اظهار داشت: باید فراکسیون کارگری و بازنشستگان را در هم ادغام کنیم تا درخواست این دو قشر از جامعه را پیگیری کنیم. ما صدای رسای کارگران ‌ بازنشستگان در مجلس خواهیم بود و وارد حوزه اختلافات صنفی نمی‌شویم.

وی افزود: ما باید برای تامین مطالبات ۲۵۰ هزار میلیاردی تامین اجتماعی از دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کنیم. مجلسی انقلابی تشکیل دشت و باید برای حل مشکلات مردم تصمیم انقلابی بگیرد. مجلس و فراکسیون خانه کارگران است و نظر آنان را باید بشنود.

عباسعلی مشکینی منتخب مردم مشگین شهر نیز در اظهاراتی عنوان کرد: ما هفت هزار تشکل صنفی داریم که اکثریت آن متعلق به کارگران است. باید اولویت‌های مردم برای ما مدنظر باشد.

وی افزود: تهدید کارگر از تهدید کار شروع می‌شود. ما باید هوای کار و اشتغال را داشته باشیم. کشور امروز از کمبود اشتغال رنج می‌برد و این موضوع تبدیل به یک بحران شده‌است.

منتخب مردم مشکی شهر در مجلس یازدهم تصریح کرد: مسائل و مشکلات کارگری را نمی‌توان بدون منطق اقتصادی حل کرد.   باید برای حل مشکلات کارگران، مسائل اقتصادی و خون کار را حل کنیم. مشکل امروز کشور ما حوزه اشتغال است

مشکینی در خاتمه تاکید کرد: مشکل این است که نهاد متولی ایجاد اشتغال در دلت مشخص نیست و این ضعف است و ما باید از دولت بخواهیم این موضوع را حل کند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی منتخب مردم تبریز در مجلس نیز در ادامه نشست اظهار داشت: فراکسیون‌ها مکمل کمیسیون‌ها هستند. کارهایی که کمیسیون‌های تخصصی وقت رسیدگی به آن را ندارند، باید فراکسیون‌ها ورود کرده و برای حل مشکلات و مسائل اولویت دار برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: مشکل امروز ما این است که نهاد متولی اشتغال در کشور مشخص نیست. وزارت کار می‌گوید من متولی ایجاد کار نیستم و من مسئول تنظیم روابط کار هستم. این مشکلات باید حل شود و هر نهاد وظیفه خود را انجام دهد. باید مشخص شود که در نهایت چه نهادی متولی ایجاد اشتغال است.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به موضوع برکناری وزیر صمت افزود: بعد نظارتی مجلس مهم است. باید نمایندگان این موضوع را مدنظر قرار دهند. نمی‌شود که رییس دفتر رییس جمهور بخواهد تا لایحه‌ای در مجلس رای بیاورد و اگر رای نیاورد، وزیر وزارتخانه بزرگی مانند صنعت عزل شود.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: نباید این مسائل قربانی تبانی شود. مگر مجلس باید حرف دولت را گوش کند. این اتفاق به اشتغال کشور ضربه وارد می‌کند و درست نیست.