۰ نفر

نماینده مجلس: جهش تولید نیازمند راهبرد توسعه صنعتی است

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۰۱
کد خبر: 434278
نماینده مجلس: جهش تولید نیازمند راهبرد توسعه صنعتی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود گذشت چهار دهه از انقلاب، هنوز راهبرد توسعه صنعتی در کشور وجود ندارد و برای تحقق جهش تولید نیازمند داشتن چنین برنامه‌ای هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هادی قوامی با اشاره به اینکه مشکلات بخش تولید زیاد است گفت: پیش از این، مشکلات رونق تولید احصا شده، و حدود ۱۴۰ مورد اقدامات لازم برای رونق تولید، شناسایی شده است.

نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال هم برای تحقق جهش تولید، نیاز است تا راهبرد توسعه صنعتی کشور تعیین شود، متاسفانه خیلی از سرمایه گذاری ها بر اساس آمایش سرزمین نیست و این امر، سبب ایجاد مشکل می شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از الزامات برای تحقق جهش تولید، بهبود فضای کسب و کار است، برای اینکه تولید رونق داشته باشد، باید سرمایه گذاری انجام شود و برای جذب سرمایه گذار، باید فضای کسب و کار مناسب باشد.

رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید برای تامین مالی، از ظرفیت بورس و بانک ها استفاده و تلاش کنیم تا تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی، به ظرفیت اسمی نزدیک شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین موارد برای کمک به جهش تولید، هزینه دار کردن فعالیت رقیب تولید است، اکنون بازار سکه، ارز و مسکن، به عنوان فعالیت های رقیب تولید به شمار می رود، افرادی در بازار، واحدهای مسکونی را می‌خرند و می فروشند، که این فعالیت، سوداگرانه است.

وی افزود: فعالیت رقیب تولید باید با لحاظ کردن مالیات بر عایدی سرمایه، هزینه دار شود علاوه بر آن، در زمینه مقابله با قاچاق و مدیریت واردات  حتما باید اقدام جدی انجام شود.

رییس مجمع نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رونق تولید، بازار داخل، باید در اختیار تولید داخل باشد، اکنون بخش زیادی از بازار در اختیار خارجی ها است.