۰ نفر

هنوز تصمیمی برای تعطیلی جلسات مجلس گرفته نشده است

۹ اسفند ۱۳۹۸، ۲۱:۳۶
کد خبر: 420649
هنوز تصمیمی برای تعطیلی جلسات مجلس گرفته نشده است

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی جلسات صحن مجلس در هیات رییسه گرفته نشده و آنچه بنده گفتم، ناظر به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا از مجلس برای تعطیلی جلسات بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر تعطیلی جلسات صحن مجلس در هیات رییسه گرفته نشده و آنچه بنده گفتم، ناظر به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا از مجلس برای تعطیلی جلسات بود.
وی افزود: وزیر بهداشت به عنوان رییس  ستاد ملی مقابله با کرونا در نامه‌ای از رییس مجلس درخواست کرده است تا برای جلوگیری از شیوع این ویروس جلسات صحن فعلا تعطیل شود، با این حال هیات رییسه هنوز به این درخواست پاسخ نداده و در قبال آن تصمیمی نگرفته است.
سخنگوی هیات رییسه مجلس افزود: برای بررسی درخواست رییس محترم ستاد ملی مقابله با کرونا، هیات رییسه فردا جلسه خواهد گذاشت و نمایندگان و مردم عزیز را از تصمیم گیری درباره چگونگی کار مجلس در هفته پیش رو  و موضوعاتی که در دستور مجلس است، مطلع خواهیم کرد.

انتشار این خبر در حالی است که ساعتی پیش سخنگوی هیات رییسه مجلس از تعطیلی مجلس تا اطلاع ثانونی خبر داد و گفت: دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی برای تعطیلی مجلس به دلیل شیوه ویروس کرونا داشته است.

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که مجلس شورای اسلامی تا اطلاع ثانوی تعطیل باشد.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در مورد بهداشت جهانی، وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بر اساس این گزارش، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور تا ظهر جمعه(نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده استو ۷۳نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.