۰ نفر

جزئیات طرح الزام دولت به کاهش سطح روابط با انگلیس

۲۴ دی ۱۳۹۸، ۱۹:۳۲
کد خبر: 409696
جزئیات طرح الزام دولت به کاهش سطح روابط با انگلیس

نماینده خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به جزئیات طرح الزام دولت به کاهش سطح روابط با انگلیس گفت: با تصویب این مصوبه قرار است روابط دیپلماتیک تا حد کنسولی تنزل یابد و وزارت خارجه باید در جهت استیفای حقوق ملت ایران علیه جنایات انگلیس از طریق مجامع حقوق بین المللی اقدام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدمحمد جواد ابطحی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح کاهش سطح روابط با انگلیس گفت: به دنبال جنایت کشورهای اروپایی در حق ملت بزرگ ایران و حتی جهان اسلام و منطقه و حمایت‌های بی چون و چرایی آنها از رژیم جنایتکار صهیونیستی و حمایت از ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و موضع‌گیری‌های آنها علیه کشورمان، طرح کاهش روابط با فرانسه و آلمان مطرح کرده بودیم که تعدادی از نمایندگان مجلس اعلام کردند با توجه به اظهارنظر اخیر وزیر خارجه انگلیس کاهش روابط با آلمان و فرانسه در حال حاضر از این طرح خارج شده و موضوع کاهش روابط با انگلیس را به صورت طرح دو فوریتی به مجلس دهیم.

وی افزود: طرح کاهش سطح روابط ایران با انگلیس تهیه و تدوین شده و قرار است در دستور کار یکشنبه هفته آینده (29دی) مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات این طرح گفت: پس از تصویب این قانون دولت مکلف است سطح مناسبات سیاسی خود را با انگلستان تا سرحد کنسولی کاهش دهد و ارتقای سطح مناسبات و روابط را فقط با تصویب مجلس شورای اسلامی امکانپذیر است.

ابطحی گفت: با تصویب این قانون فقط مجلس شورای اسلامی می‌تواند ارتقای سطح روابط با انگلستان را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: پس از کاهش سطح روابط و مناسبات ایران با انگلستان و اتخاذ تضامین لازم می‌توان درباره افزایش سطح مناسبات تعیین  و تکلیف کرد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: برای افزایش سطح مناسبات ایران و انگلستان ابتدا باید وزارت خارجه با طرح دعاوی حقوقی و بین‌المللی و استیفای حقوق ملت ایران و گزارش اقدامات این موضوع هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌توان درباره بازگشت به سطح روابط فعلی صحبت کرد.

ابطحی اضافه کرد: طرح کاهش سطح روابط ایران و انگلستان هم‌اکنون به هیأت رئیسه مجلس داده شده تا در روز یکشنبه دو فوریت آن بررسی شود.

وی افزود: با توجه به جوی که در مجلس شورای اسلامی پس از دخالت‌های اخیر انگلستان و سفیر لندن در تهران و حضور این دیپلمات انگلیسی در اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی و همچنین دستگیری این سفیر اروپایی وجود دارد می‌توان به تصویب سطح کاهش روابط ایران و انگلیس امیدوار بود.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعداد امضاهای نمایندگان موافق کاهش سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با انگلستان رو به افزایش است و امیدوارم در هفته آینده کلیات و جزئیات آن به تصویب مجلس برسد.

وی در پایان گفت: ما جز ضرر از رابطه با انگلستان چیز دیگری به دست نیاورده‌ایم.