۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

مثبت بودن تراز عرضه و تقاضای گاز در کشور/ قطعی گاز صنایع دستاورد سوء مدیریت است

۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۶
کد خبر: 409028
مثبت بودن تراز عرضه و تقاضای گاز در کشور/ قطعی گاز صنایع دستاورد سوء مدیریت است

درحالی قصه قطعی گاز نیروگاه‌ها و صنایع هرساله در زمستان تکرار می شود که سطح تولید گاز در کشور بیشتر از تقاضای آن است و دلیل این قطعی ها به سوء مدیریت شرکت ملی گاز بر‌ می‌گردد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در هفته جاری بازهم شاهد قطع گاز بخشی از صنایع کشور بودیم که این امر سبب توقف خط تولید آن‌ها شده است. از سویی دیگر همچنان مازوت سوزی نیروگاه های تولید برق متهم ردیف اول آلودگی شهرهای اطراف این نیروگاه‌ها به حساب می‌آیند. این در حالی است کشور ما از نظر ذخایر و تولید گاز در وضعیت بسیار مطلوبی بوده و قطعی گاز صنایع در زمستان به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

در این رابطه علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: فردا جلسه‌ای در کمیسیون انرژی با حضور مقامات وزارت نفت و شرکت ملی گاز برگزار خواهد شد که موضوع اصلی این جلسه، تامین سوخت نیروگاه ها و مدیریت منابع و مصارف گاز خواهد بود.

بختیار افزود: همچنین در جلسه فردا قرار است این موضوع نیز مورد بررسی قرار بگیرد که اشکال نارسایی گاز به بخش‌های مختلف صنعت از کجاست چرا که بنابر آمار رسمی موازنه میان عرضه و تقاضای گاز مثبت بوده و مشکلی از جهت تولید آن نداریم. 

از این رو به گفته این عضو کمیسیون انرژی مشکل به مباحث مدیریتی شرکت ملی گاز بر‌ می‌گردد که در جلسه آتی کمیسیون انرژی باید مورد بررسی قرار گیرد.