۰ نفر

ایده های نورپردازی با چراغ مگنتی

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبر: 680190
ایده های نورپردازی با چراغ مگنتی

با بوجود آمدن سبک های جدید در طراحی داخلی و تنوع کاربری در فضا به ویژه در معماری مدرن، طراحی روشنایی و نورپردازی داخلی به سمتی در حرکت است که بتواند نیازهای استفاده از روشنایی را در فضا با کاربری های مختلف و همچنین تغییر چیدمان تامین کند.

از این جهت نیاز به روشنایی انعطاف پذیر ایجاد شد که بتوان با تغییر کاربری و یا تغییر چیدمان در فضا نورپردازی را نیز تغییر داد. در سال های اخیر نیاز به یک سیستم روشنایی منعطف توسط چراغ مگنتی برآورده شده است و هر روز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

چراغ مگنتی (سیستم مولتی ترک) چیست؟

اصطلاح صحیح روشنایی با تکنولوژی مگنت (آهنربا) ، سیستم مولتی ترک است. زیرا تلفیقی از سیستم ریلی و منابع روشنایی است که  اتصال آنها به ریل توسط مگنت انجام میگیرد  و در بازار این سیستم را چراغ مگنتی می نامند.

هنگامی که بخواهید کاربری را در فضا تغییر دهید و یا چیدمان وسایل را عوض کنید طبیعتا نیاز پیدا می کنید به اینکه نورپردازی نیز متناسب با تغییر چیدمان عوض شود. در سیستم روشنایی مولتی ترک این امکان فراهم است که بتوان در هر زمان و مکان و به آسانی منابع روشنایی را از طریق اتصال مگنت به ریل جابجا و تعویض کنید و نور دلخواهتان را برای فضا تامین نمایید. همچنین امکان کنترل جداگانه ی هر کدام از منابع نوری مختلف نیز توسط سیستم هوشمند شما فراهم می گردد.

دکور

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید انواع چراغ مگنتی در فضای نشیمن به ریل متصل شده اند و با جابجایی وسایل و تغییر چیدمان می توان به راحتی چراغ ها را جابجا نمود و به نور مورد نظر رسید.

انواع چراغ مگنتی و ریل در سیستم مولتی ترک

دکور

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید چراغ های مگنتی در انواع مختلف چراغ های خطی، اسپات لایت با نور متمرکز، دکوراتیو، آویز و غیره و همچنین انواع ریل بصورت توکار، روکار و آویز توسط شرکت نورانه تولید می گردد که هر روز به تنوع آن افزوده شده و قابلیت استفاده در ریل های قبلی را داراست. کلیه چراغ های ال ای دی نورانه با قطعات اروپایی تولید و با 5 سال ضمانت عرضه می گردد.

اجزای سیستم مولتی ترک

اجزای سیستم روشنایی مولتی ترک که توسط صنایع روشنایی نورانه تولید می شود شامل موارد زیر است:

1-    منبع تغذیه: تبدیل کننده برق 220 ولت به ولتاژ 48 (ولتاژ ایمن)

2-    ریل های مگنتی (با تنوع 7 مدل نصب)

3-    فیدرهای انتقال جریان برق در ریل ها

4-    منابع روشنایی متنوع

الگو های پیشنهادی نورپردازی با چراغ مگنتی

در زیر چهار الگوی رایج نورپردازی با چراغ مگنتی مولتی ترک و موارد استفاده از هر الگو آورده شده است. البته در طراحی فرم های جدید می توانید ایده های خود را بدهید و پس از بررسی واحد طراحی روشنایی نورانه  بررسی و سپس تولید می شوند.

دکور

ایده های نورپردازی منزل با چراغ مگنتی

یکی از کاربرد های فراوان چراغ های مگنتی استفاده در فضای مسکونی می باشد به جهت اینکه برای رهایی از محیط تکراری زندگی نیاز به تغییر چیدمان وسایل داریم و طبیعتا باید بتوانیم روشنایی متناسب با آن را تامین کنیم.

1-    چراغ های خطی مگنتی برای تامین نور اصلی فضا در کنار چراغ های دکوراتیو مگنتی برای زیبایی و مدرنیته کردن فضا.

2-    چراغ های اسپات مگنتی و تامین نور متمرکز برای برجسته نشان دادن وسایل تزیینی و هایلایت کردن تابلو ها بر روی دیوار.

3-    چراغ های سیلندری آویز در بالای میز غذا خوری برای ایجاد حسی مینیمال و آرامش بخش.

4-    چراغ مگنتی دکوراتیو به صورت آویز در اتاق خواب برای ایجاد حسی زیبا و رمانتیک.

5-    اتصال سیستم روشنایی مگنتی به سیستم هوشمند و کنترل چراغ ها توسط تلفن همراه.

ایده های نورپردازی دفتر کار با چراغ مگنتی

همانطور که می دانید در دفاتر اداری خصوصا اگر فضای چند کاربری داشته باشیم، نیاز به تغییر کاربری و یا افزایش تعداد کاربری در فضا داریم و معمولا نورپردازی نیز باید متناسب با نیاز فضا تغییر کند. همچنین در موارد زیادی نیاز به تغییر چیدمان فضا برای افزایش عملکرد کارکنان داریم و یک روشنایی انعطاف پذیر، راه حل مناسبی برای رسیدن به نور مناسب در فضا می باشد.

1-    چراغ اسپات مگنتی برای هایلایت کردن اجسام با اهمیت و تابلو های روی دیوار.

2-    چراغ های دکوراتیو مگنتی در کنار نور های خطی می تواند جلوه ای مدرن و زیبا به فضا ببخشد.

3-    چراغ های آویز مگنتی در بالای میز میتواند نور هدایت شده در فضای مورد نظر را ایجاد کند.

4-    چراغ مگنتی با نور دارک لایت جهت تامین نور وظیفه اتاق جلسات به منظور کاهش خیرگی و افزایش تمرکز حضار در جلسه.

5-    چراغ های خطی مگنتی برای تامین نور اصلی و تکمیلی فضا.

ایده های نورپردازی فروشگاه و گالری با چراغ مگنتی

یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش فروش، تغییر چیدمان فروشگاه و جابجایی کالا ها می باشد. علاوه بر این کیفیت نور برای تشخیص صحیح رنگ حقیقی اجناس در رضایتمندی مشتریان بسیار تاثیر گذار است. بدین منظور استفاده از چراغ های مگنتی مولتی ترک نورانه با کیفیت نور بالا و انعطاف پذیری منحصر بفرد پیشنهاد می گردد.

1-    چراغ های اسپات مگنتی با نور متمرکز و باکیفیت در فروشگاه ها و گالری ها برای هایلایت کردن انواع کالا و تشخیص رنگ حقیقی آنها.

2-    چراغ های مگنتی دکوراتیو برای ایجاد حس زیبایی در مشتریان و بالا بردن زمان حضور آنان در فروشگاه.

3-    استفاده از لاین های نوری در کنار چراغ های مگنتی برای تامین نور عمومی و تکمیلی فضای فروشگاه.

همچنین استفاده از چراغ ریلی نورانه با قابلیت هم زمان استفاده از سه فاز و دیم در نورپردازی فروشگاه ها و هایلایت کردن کالا ها گزینه بسیار مناسبی است. برای اطلاعات بیشتر در خصوص چراغ های ریلی وارد وبسایت نورانه شوید.

منبع

صنایع روشنایی نورانه: تولید کننده چراغ های روشنایی با منبع نور LED و قطعات اروپایی با 5 سال گارانتی، طراحی و مشاوره رایگان نورپردازی.

Website: www.nooraneh.com

Instagram: @nooraneh_lighting

Contact: 021-88839700

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصادآنلاین تهیه نشده است