۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

رونمایی از اولین اندروید باکس کاملا ایرانی توسط تسکو

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۰۷
کد خبر: 610053
رونمایی از اولین اندروید باکس کاملا ایرانی توسط تسکو

شرکت توسن سیستم شرق روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه در تالار همایش‌های خلیج فارس هتل اسپیناس میزبان اهالی رسانه و فعالان حوزه تکنولوژی بود که طی مراسمی از اندروید باکس محصول جدید خود که با قیمت رقابتی تولید شده است، رونمایی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ جمال جعفری، مدیر عامل و رییس هیات مدیره تسکو، در ابتدای این مراسم با بیان سیاست‌های کلی شرکت و چشم‌انداز فعالیت این مجموعه در بازار کشور، گفت: مجموعه توسن سیستم شرق که تحت برند تجاری تسکو در ایران شناخته می‌شود، نزدیک بیست سال است که فعالیت خود در زمینه تولید لوازم جانبی کامپیوتر، حدودا ۱۰سال در تولید لوازم جانبی موبایل و بالغ بر دو سال در حوزه لوازم صوتی و تصویری ورود پیدا کرده و فعالیت موثری در این صنعت داشته است. 

مدیرعامل تسکو ادامه داد: هدف اصلی تسکو رساندن کالای باکیفیت با ارزش افزوده‌ی بالاتر و با قیمت مقرون به صرفه به دست کاربران ایرانی است. رسالت دیگر تسکو پاس‌داشت ارزش کاربران ایرانی برای بهره بردن از کالای با کیفیت بدون نیاز به پرداخت مبالغ بالا برای خرید کالا از برندهای دیگر است.

وی تاکید کرد: تنوع بسیار بالای محصولات تولید شده توسط تسکو و طیف سنی بسیار گسترده‌ی مشتریان این شرکت باعث شده است که علیرغم پیشنهادهای فراوان توسط فعالان این حوزه، تسکو هرگز به سمت محدود کردن محصولات خود برای مشتریان خاص نرود و ارائه محصولات با هزینه ی مقرون به صرفه برای تمام اقشار جامعه را در دستور کار خود قرار دهد.

تولید کالای باکیفیت ایرانی و ایجاد اشتغال، بزرگترین هدف تسکو

مهدی محمدی، سرپرست و مدیر پروژه تسکو باکس در ادامه مراسم بیان کرد:‌  هدف اصلی این پروژه تولید یک کالای باکیفیت با قیمت کمتر از یک میلیون تومان برای خانواده‌های ایرانی است. در الکامپ ۹۸ این هدف به طور کامل محقق شد و شاهد اولین نسل از اندروید باکس این شرکت با نام تسکو باکس تب ۱۰۰ در محدوده‌ی قیمتی یاد شده بودیم. اما به دلیل نوسانات شدید نرخ ارز در آن مقطع، به ناچار قیمت این محصول افزایش پیدا کرد و تسکو از هدف اولیه‌ی خود یعنی فراهم کردن امکان خرید محصول برای تمام اقشار دور شد.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل و حذف کردن نوسانات ارزی و تحریم‌ها از این معادله، به همت مجموعه تسکو با سرمایه‌گذاری برادران جعفری و تلاش متخصصان داخلی، اولین اندروید باکس داخلی تحت پروژه تسکو باکس Tab ECO که صفر تا صد تولید آن در داخل کشور انجام شده است، تولید شد. به گفته جعفری نرم افزار این محصول به طور کامل در داخل کشور بومی سازی شده است.

جعفری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص بومی سازی سخت افزار اندروید باکس تسکو، گفت: در خیلی از کشورهای دنیا حتی خود چین، کشورهای مادر، انحصار چیپست‌های اصلی را در اختیار دارند و به هیچ کشوری دانش آن را نمی دهند. ما وقتی در ایران تولید می کنیم، مجبور هستیم که چیپست وای‌فای را از تایوان بیاوریم و قطعات ریز این دستگاه را باید وارد کنیم اما طراحی مهندسی آن در اختیار خودمان است. اما برای وارد کردن همین قطعات و مکاتبه با گوگل مجبوریم از طریق دفتر چین خود اقدام کنیم چرا که به دلیل تحریم ها، اگر از دفتر تهران مکاتبه کنیم، قطعا با ما کار نخواهند کرد. طراحی و مهندسی اندروید باکس تسکو به طور کامل در ایران انجام می شود و سعی کرده ایم که تاثیرات نوسانات دلار را به حداقل برسانیم تا با قیمت ارزان به دست مصرف کننده برسانیم.

وی همچنین تاکید کرد: شرکت تسکو مرام نامه ای دارد که هرچه ارزان تر تولید کند، باید با قیمت ارزان به دست مصرف کننده برساند. زمانی که قیمت دلار بیشتر از ۴۲۰۰ تومان شد، به شرکت ما نیز ارز دولتی داده بودند اما تسکو قیمت های خود را افزایش نداد و توسط صنف متهم به قاچاق شد اما اصل  ماجرا بدین شکل نبود و سعی مان براین است که سود منطقی بگیریم. در بازار، تسکو معروف به قمیت شکن است و انتظار دارند که قیمت را تسکو بشکند و صرفه جویی ارزی که در این مدت حاصل شده است مختص مصرف کنندگان و شرکای ما که مردم هستند، است. جعفری تصریح کرد: که قیمت پایین محصولات ما به هیچ جه باعث کیفیت پایین آن نمی شود.

در ادامه مراسم نوبت به رونمایی از تسکو باکس تب اکو – TSCO BOX Tab ECO رسید که با بهره‌گیری از طراحی اپتیموم، در بنچمارک‌های معتبر موفق به ارائه عملکرد سخت افزاری هم سطح تب ۱۰۰ پلاس شده است اما با قیمتی بسیار کمتر.

برخورداری از رابط کاربری کاملا بومی سازی شده به زبان فارسی و بر مبنای استانداردهای پلتفرم اندروید تی وی، پردازنده چهار هسته‌ای مبتنی بر معماری ARM، پردازنده گرافیکی G۳۱ MP۲، مصرف پهنای باند پایین‌تر به دلیل اتصال به سرورهای داخلی، بروزرسانی‌های سریع نرم افزاری به سبب بهره‌گیری از نرم افزار تولید داخل، ۱۶ گیگابایت ظرفیت داخلی، خدمات پس از فروش گسترده، پشتیبانی از کدک H۲۶۵ و پخش محتوای با رزولوشن ۴K تا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه، امکان نصب اپلیکیشن های سیستم عامل اندروید بدون هیچ‌گونه محدودیت، پشتیبانی از استاندارد HDR۱۰، فناورری Smart Color، بلوتوث ۴.۰، اندروید ۱۰ و ۲ گیگابایت حافظه رم از نوع پنل‌های DDR۳، دیگر مشخصات تسکو باکس مدل تب اکو را تشکیل خواهند داد.

امکان نصب نرم افزار شاد برای دنبال کردن کلاس‌های درسی، امکان نصب فیلتر شکن و دانلود برنامه هایی مثل یوتیوب نیز در این نسخه وجود دارد. همچنین قابلیت اتصال انواع لوازم جانبی از جمله کیبورد، مانیتور و ماوس برای اجرای بازی های آنلاین به شکل مناسب و البته پشتیبانی فنی توسط متخصصین داخلی، قابلیت‌های جذاب دیگری هستند که این اندروید باکس در مقابل رقبا به آنها مجهز شده است.

قیمت و تاریخ عرضه دقیق این محصول هنوز اعلام نشده است اما طبق اعلام مدیران در این مراسم، احتمالا شاهد برچسب قیمتی در حدود یک میلیون و دویست هزار تومان برای آن خواهیم بود که قیمت مناسبی در قیاس با رقبای مختلف آن در بازار به حساب می‌آید. همچنین قرار است کاربران با خرید تسکو باکس مدل تب اکو، از سه ماه اشتراک رایگان فیلیمو نیز برخوردار شوند و البته همکاری تسکو با VOD های ایرانی برای سازگاری بیشتر این محصول جهت پخش هرچه بهتر محتوای آنها ادامه خواهد یافت.