۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

راهکارهای افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۵۶
کد خبر: 604316
راهکارهای افزایش سرعت دستگاه های اندرویدی

یکی از رایج ترین مشکلات سیستم عامل اندروید این است که پس از چند ماه استفاده کند می شود و کاربران این سیستم عامل همواره بدنبال راهی برای افزایش سرعت تلفن های همراه خود هستند. به ویژه که خرید یک گوشی هوشمند رده بالا هزینه زیادی دارد.

اقتصاد آنلاین – پرهام کریمی؛ گوشی‌هایی با سخت افزار و عملکرد متوسط  بیشتر از سایر گوشی‌ها در معرض لگ و تاخیر هستند. در این مقاله، به افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی برای استفاده کارآمد از دستگاه خود با کاهش تأخیر در پردازش تا حد ممکن می‌پردازیم.

  • یک راه اندازی مجدد (Restart) ساده می‌تواند سرعت دستگاه اندرویدی شما را افزایش دهد:

1

مانند رایانه‌ها، راه‌اندازی مجدد تلفن‌های هوشمند نیز می‌تواند به افزایش سرعت و کاهش تاخیر آن کمک کند. هنگامی که دستگاه اندرویدی خود را Restart می‌کنید، تمام فایل‌های موقت باز در دستگاه شما را حذف و RAM دستگاه شما را پاکسازی می‌کند و به این ترتیب سرعت عملکرد دستگاه شما افزایش می‌یابد.

  • گوشی خود را همواره به روز (Update) نگه دارید.

2

 نسخه های جدیدتر از اندروید دارای رفع اشکال‌ها و بهبودهای عملکردی بسیاری است. بنابراین، برای کمک به عملکرد بهتر دستگاه، به روز نگه داشتن دستگاه شما بسیار مهم است.

اما چگونه سیستم عامل خود را (در صورت عرضه شدن) به روز رسانی کنیم؟

از طریق مسیر زیر می‌توانید از آخرین به روز رسانی منتشر شده اطلاع پیدا کنید و سیستم خود را به روز رسانی کنید:

 Settings > About device > Software update

برای به روزرسانی برنامه‌های خود نیز می‌توانید به Play Store   بروید و گزینه به روزرسانی همه برنامه‌ها را فعال کنید.

  •  برنامه‌هایی که نیاز ندارید را پاک یا غیرفعال کنید.

3

هر برنامه در دستگاه اندروید شما مقداری حافظه مصرف می‌کند. از آنجایی که هر دستگاهی فضای حافظه محدودی دارد، توصیه می‌شود فقط برنامه‌هایی را که استفاده می‌کنید نگه دارید. برنامه‌هایی که هرگز استفاده نمی‌کنید و همچنان در دستگاهتان هستند، هیچ کاری جز اشغال فضای دستگاه شما و به‌طور بالقوه استفاده از منابع پردازشی سیستم شما نمی‌کنند.

برای مشاهده لیست برنامه‌های فعال خود می‌توانید از مسیر Setting > Apps استفاده کنید.

  •     Home Screen خود را پاکسازی کنید.

4

قرار دادن والپیپرهای متحرک در صفحه اصلی و ویجت‌ها خوب به نظر می‌رسد، اما بار اضافی بر روی سیستم پردازش گوشی ایجاد می‌کند و بر عملکرد دستگاه شما تأثیر می‌گذارد. بهتر است تصویر زمینه متحرک خود را با یک تصویر ثابت جایگزین کنید و تمام آیکون‌ها و ویجت‌هایی را که استفاده نمی‌کنید، حذف کنید. به هم ریختگی کمتر در صفحه اصلی، عملکرد پردازشی دستگاه شما را افزایش می‌دهد.

  •  حافظه داخلی گوشی خود را خالی کنید.

امروزه، راهی ساده برای افزایش سرعت گوشی‌های اندرویدی این است که می‌توانید تمام اطلاعات خود را در فضای ابری ذخیره کنید. انجام این کار باعث می‌شود اطلاعات شما در همه دستگاه‌ها قابل دسترسی باشد و حافظه داخلی آزاد شود. این حافظه می‌تواند توسط برخی از برنامه‌های دیگر در دستگاه شما استفاده شود و به افزایش عملکرد دستگاه شما کمک کند.

  •   از نسخه‌های Lite برنامه‌ها استفاده کنید.

5

بسیاری از برنامه‌های کاربردی محبوب مانند فیس بوک، توییتر یک نسخه Lite را برای برنامه‌های خود ارائه می‌دهد. استفاده از برنامه‌های نسخه لایت عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد و مصرف داده‌های شما را کاهش می‌دهد و به این ترتیب می‌توان گوشی‌های اندرویدی را سریع‌تر کرد. اگر گوشی هوشمندی با حافظه کم و سخت افزار مقرون به صرفه دارید، برنامه های نسخه Lite بهترین انتخاب برای شما هستند.

  • انیمیشن‌های عملکردی گوشی خود را خاموش کنید.

6

یکی دیگر از راه‌های افزایش سرعت دستگاه اندرویدی، کاهش انیمیشن‌ها است. با این حال، برای انجام این کار باید گزینه Developer Options را در دستگاه خود فعال کنید.

برای اینکار در منوی Setting به  About phone بروید و بر روی شماره ساخت (build number) ، هفت مرتبه ضربه بزنید.

حالا شما میتوانید انیمیشن‌های گوشی خود را افزایش یا کاهش دهید.

  • یک رام سفارشی (Customised ROM)  نصب کنید.

رام‌های سفارشی راه حلی برای افزایش سرعت دستگاه‌های اندرویدی قدیمی است که دیگر به روز رسانی سیستم عامل را دریافت نمی‌کنند. همچنین می‌توانید رام‌های سفارشی دریافت کنید که شامل هیچ نرم‌افزاری نمی‌شود و انواع سفارشی‌سازی‌ها و تنظیمات جذاب را ارائه می‌دهند.