۰ نفر

شیائومی از ابتدا تا دستیابی به رتبه اول فروش گوشی هوشمند جهان

۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۷:۲۹
کد خبر: 568345
شیائومی از ابتدا تا دستیابی به رتبه اول فروش گوشی هوشمند جهان

با توجه به اخبار منتشر شده در جولای 2021، گوشی شیائومی توانست با پشت سر گذاشتن گوشی‌های اپل، به دومین گوشی‌های هوشمند پرفروش در جهان تبدیل بشوند.

وبسایت معتبر کانالیز (Canalys) اعلام کرده است که شیائومی اکنون در حال تبدیل مدل تجاری خود از یک شرکت چالشی به یک شرکت فعال و بسیار موفق در عرصه بین‌الملل است. می‌توان موفقیت این شرکت را به ادغام شرکت‌های تجاری و مدیریت با دقت و هوشند بازار آزاد توسط این برند ارتباط داد. در ادامه این مطلب، قصد داریم تا درباره چگونگی دستیابی این شرکت به این موفقیت بزرگ سخن بگوییم.

گوشی‌‌ شیائومی به دومین گوشی‌های پرفروش جهان پس از سامسونگ تبدیل شد

به گفته کانالیز، هدف فعلی شیائومی، پشت سر گذاشتن سامسونگ و تبدیل شدن به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در عرصه جهانی است.

به گفته مدیرعامل و موسس شیائومی، لی جون: « تبدیل شدن به دومین شرکت بزرگ جهانی در زمینه گوشی‌های هوشمند، نقطه عطفی در تاریخ این شرکت به شمار می‌رود. پس از 5 سال فعالیت تحت سخت‌ترین شرایط، محصولات شیائومی توانستند قابلیت‌های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. این محصولات اکنون راه خود را برای بخش برتر بازار باز کرده‌اند. شیائومی به طور مداوم در حال تقویت قابلیت‌های اصلی خود و همچنین حفظ جایگاه خود به عنوان بزرگ‌ترین برند گوشی‌های هوشمند است.»

در سه ماه چهارم 2020، میزان فروش گوشی شیائومی با افزایش 31.5%، به 43.4 میلیون دستگاه در سال رسید و برای اولین بار توانست که از گوشی اپل پیشی بگیرد. در سه ماه اول سال 2021، اپل با در دست داشتن 15% از سهم بازار جهان توانست به دومین برند پرفروش گوشی‌های هوشمند تبدیل بشود. پس از اپل، شیائومی با در در دست داشتن 14% از سهم کل بازار جهانی، در مقام سوم برند قرار گرفت. در آن موقع، فروش محصولات شیائومی بار رشد 69.1%، به 49.4 میلیون دستگاه رسیده بود.

گوشی‌های شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیت‌های بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها پیش روی مخاطب قرار می‌دهند، از جمله گوشی‌های هوشمندی به حساب می‌آیند که در طول سال‌های گذشته توانسته‌‌اند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. دلیل این اتفاق هم کاملا مشخص است. همه دوست دارند با کمترین هزینه، بهترین امکانات را داشته باشند و گوشی‌های شیائومی این امکان را برای گروه زیادی از افراد فراهم کرده‌اند. خرید گوشی شیائومی در اکثر مواقع یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید؛ مخصوصا در شرایطی که نمی‌توان برای در اختیار داشتن گوشی‌های رده بالا پول زیادی هزینه کرد.

شیائومی، پیشتاز در زمینه تکنولوژی گوشی‌های هوشمند

از زمانی‌که شیائومی اولین سری گوشی‌های سری Mi 10 را عرضه کرده است، شاهد پیشرفت خیره‌کننده آن‌ها در زمینه‌های مهمی مانند شارژ، صفحه نمایش، عکس برداری، تولید هوشمند و غیره بوده‌ایم.

 شیائومی برای دستیابی به موفقیت در بازار برتر، سرمایه‌گذاری کرده است. تکنولوژی‌های پیشرفته را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده و به شکل‌گیری جهت صنعت کمک شایانی کرده است.

شیائومی اولین برندی است که فناوری‌های پیشرو در صنعت را به بازار جهانی عرضه کرد. در زمینه تکنولوژی دوربین، این شرکت اولین برندی است که گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز به سنسور دوربین GN2 و لنز مبتکرانه مایع به بازار عرضه کرده است.

2

در زمینه تکنولوژی صفحه نمایش، شیائومی پیشگام تحقیقات نسل سوم دوربین زیر صفحه نمایش است. شیائومی در زمینه شارژ باتری نیز جزء شرکت‌های پیشرو شناخته می‌شود و اولین شرکتی است که توانست به فناوری شارژ بی سیم 120 واتی و شارژ سیمی 200 واتی دست پیدا کند.

بعلاوه، شیائومی اولین برندی است که توانسته گوشی‌هایی با باتری لیتیومی یونی برپایه گرافون و نسل دوم باتری‌های سیلیکونی اکسیژنی را روانه بازار کند. شیائومی همچنین در زمینه گوشی‌های سرامیکی(که اکنون به ترندترین موبایل‌های بازار جهانی تبدیل شده‌اند) نیز جزء برندهای پیشرو به شمار می‌رود.

تحقیق و بررسی درباره مواد و فناوری‌های جدید

بعلاوه، اولین فاز کارخانه کاملا هوشمند و خودکار شیائومی مشغول به فعالیت کرده است. تمامی خطوط تولید این فاز، خودکار بوده و قابلیت تولید میلیون‌ها گوشی شیائومی درجه یک درسال را دارد. این فاز، همچنین یک آزمایشگاهی عظیم است که شیائومی را قادر می‌سازد تا درباره مواد و فناوری‌های جدید تحقیق و بررسی کرده و فرایندهای پیشرفته تولید را مورد آزمایش و بررسی دقیق قرار بدهد.

خلاقیت بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ این برند است، طوری‌که این شرکت بخش قابل توجهی از بودجه خود را صرف تحقیق و بررسی و همچنین جذب بهترین استعدادها می‌کند. جالب است بدانید که شیائومی در سال 2020، نزدیک به 10 میلیون دلار تنها در بخش تحقیق و توسعه هزینه کرده است، دقیقا در همین سال شاهد رشد 30 تا 40 درصدی فروش گوشی شیائومی در سراسر جهان هستیم.

در ابتدای 2021، شیائومی اعلام داشت که بزرگ‌ترین شرکت جذب مهندس در تمامی طول تاریخ است، استخدام 5000 مهندس تنها در یکسال، که 20% از کل کارکنان این شرکت را تشکیل می‌دهند. در همین حال، چندین طرح تشویقی برای جذب استعدادها در نظر گرفته تا به این وسیله، بتواند استعدادها و نخبه‌های جوان را به خود جذب کند. ارزش هر یک از این طرح‌ها، یک میلیون دلار آمریکاست. 

شیائومی همچنین برای تشویق مهندسان و نیروهای خود، به تقریبا 700 مهندس خود، 16 میلیون از سهام این شرکت را هدیه کرد. این اهدا سهام، پیرو برنامه تشویقی این شرکت در ماه جولای همین سال بود.

3

اصلی‌ترین علت موفقیت گوشی شیائومی در عرصه جهانی

گسترش جهانی شیائومی و تغییر کانال‌های خرده فروشی جدید نیروی محرک مهمی برای کمک به این برند برای تبدیل شدن به دومین تولید کننده گوشی‌های هوشمند است. براساس آخرین داده‌های اطلاعات جهانی، نفوذ گوشی شیائومی در بازارهای خارج از چین به سرعت در حال گسترش است، به طوری‌که شاهد رشد 300% این برند در مارکت آمریکای جنوبی، رشد 150% در آفریقا و رشد بالای 50% در غرب اروپا هستیم. طبق نتایج اعلام شده در یک چهارم ابتدای 2021، گوشی‌های هوشمند شیائومی وارد بیش از 100 مارکت جهانی شده‌اند. به این ترتیب، از نظر سهم بازار، گوشی‌ شیائومی در12 بازار، رتبه اول، در بازارهای اروپا رتبه دوم و در بازار هند برای سال‌ها رتبه نخست را دارد.