۰ نفر

چند نمونه از بهترین نمونه های گوشی اپل

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۰
کد خبر: 561838
چند نمونه از بهترین نمونه های گوشی اپل

شرکت اپل همیشه پیشگام فناوری و تکنولوژی در عرصه گوشی و تلفن همراه بوده‌است. این بار به شناخت خانواده پرطرفدار   iPhone 12خواهیم پرداخت:

iPhone 12

اپل برای طراحی و ساخت صفحه نمایش آن از محافظ سرامیکی بهره جسته است. پنل پشتی آیفون 12 چون دیگر اعضای خانواده‌اش پوششی از سرامیک می‌باشد؛ وقتی گوشی از ارتفاع 10 متری به زمین سقوط کند صفحه نمایش آن هیچ آسیبی نمی‌بیند. اما مقاومت پنل پشتی به اندازه مقاومت صفحه نمایش نیست.

متاسفانه عدم وجود شارژر و هدفون در جعبه لوازم آن از محدودیت‌های این گوشی اپل می‌باشد.

وزن این گوشی چیزی حدود 164 گرم است بنابر این در رده گوشی‌های سبک وزن می‌باشد.

ابعاد گوشی آیفون 12، برابر با 146.7*71.5*7.4  میلی متر است.

اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچ بوده و نسبت نمایشگر به بدنه حدودا برابر با 86 درصد می‌باشد.

این دستگاه دارای استاندارد IP68 می‌باشد. به همین منظور در برابر آب و ذرات گرد و غبار مقاوم است. آیفون 12 یکی از بهترین گوشی‌های ضد آب است.

این گوشی از قابلیت Mage safe برخوردار است که با مغناطیس مانند آهن‌ربا عمل می‌کند و برای جذب شارژر و کیف پول مناسب است.

نمایشگر این گوشی از نوع SUPER Retina XDR OLED می‌باشد همچنین اندازه این صفحه نمایش 6.1 اینچ می‌باشد. حاشیه‌های این گوشی بسیار باریک طراحی شده‌است به همین منظور بیشترین قسمت گوشی به صفحه نمایش اختصاص یافته است.

این گوشی توسط شیشه ضد خش گوریلاگلس محافظت می‌شود و پوششی از جنس اولفوبیک دارد برای حفاظت از چشم بکار رفته است.

میزان رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 1170 در 2532 پیکسل می‌باشد. Refresh rate  آیفون 12 از بازهء 60 هرتز تا 120 هزار هرتز بهره می‌برد.

این گوشی در سه نسخه با حافظه داخلی 256/128/64  گیگابایت به همراه 4 گیگ رم موجود می‌باشد.

iPhone pro-12

طراحی قاب پشتی iPhone pro 12 از جنس شیشه است که توسط گوریلاگلس محافظت می‌شود، این محافظ موجب می‌شود تا اثر انگشت و لکه‌های کثیف روی آن باقی نماند. فریم دستگاه از جنس استیل ضد زنگ است که در برابر ضربه و خش مقاوم است.

ابعاد آن 146.7*71.5*7.4 با وزن 189 گرم می‌باشد و البته دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 6 متر در سی دقیقه) است.

صفحه نمایش آیفون 12 پرو SUPER Retina XDR OLED می‌باشد که دقت موثر 1170 در 2532 پیکسل را دارد. تراکم پیکسلی بسیار خوب 460 پیکسلی در هر اینچ با فناوری HDR10 + از جذابیت‌های آن می‌باشد.

02

پشتیبانی از Dolby، True-tone پشتیبانی از فضای رنگی گسترده از مزیت‌های آن است. همچنین Ceramic shield  به عنوان جدیدترین محافظ نمایشگر بکار رفته که یک نمایشگر به تمام معناست.

همچنین از پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و جلوگیری از ماندگاری لکه دست برخوردار است.

دوربین پرو 12 از یه لنز مجزا تشکیل شده و هر سه لنز، محافظ سرامیکی دارد که مانع آسیب به شیشه‌ها می‌شود. لنز 12 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم F/1.6 قابلیت فوکوس خودکار، دوال پسکشل که سیستم لرزش‌گیر خودکار را نیز دارد.

iPhone 12 pro از پردازنده 6 هستهای A14 Bionic پنج نانومتری بهره می‌برد که پر سرعت‌تر از A13 می‌باشد. همچنین این گوشی از پردازنده 4 هسته‌ای اپل بهره‌مند است.

آیفون 12 پرو با تفاوت حافظه داخلی در سه دسته 512/ 256/ 128 گیگابایت با 6 گیگ رم عرضه شده‌است.

iPhone 12 Pro Max

گوشی‌های آیفن 12 پرو مکس ازطراحی فوق العاده ای برخوردارند. این گوشی در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، آبی و طلایی عرضه شده‌است. صفحه نمایش آن مجهز به پنل سوپر رتینا است. این صفحه نمایش رزولوشن بالایی دارد و با تراکم پیکسلی 458 پیکسل بر اینچ، تصاویر مطلوب و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. همچنین پشتیبانی از Dolby vision ،حد اکثر روشنایی 1200 نیتی و برخورداری از فناوری True-tone از مزیت‌های دیگر آن است. دوربین‌های این گوشی به صورت سه سنور 12 مگاپیکسلی با لنزهای واید، الترا واید و تله فوتو است. که در یک ماژول مربعی قرار گرفته و در کنار چنین سنورهایی از یک حسگر لیدار استفاده شده‌است. نسخه جدید آیفون 12 با iOS 14.1 روانه بازار شده‌است که تراشه A14 Bionic با لیتوگرافی 5 نانومتری در آن بکار رفته‌است.

شرکت اپل گوشی آیفن 12 پرو مکس را به یک باتری 3637 میلی ‌آمپر مجهز کرده‌است.

طراحی و ساخت

این گوشی به دلیل داشتن فریم استیل و همچنین داشتن صفحه نمایش بزرگتر در مقابل دیگر گوشی‌های اپل سنگین‌تر است. ابعاد آن Pro max 12 160.8*78.1*7.4  میلی متر و وزن آن 228 گرم می‌باشد.

03

اپل برای چشم‌نوازتر شدن محصولاتش؛ از پنل شیشه‌ای گوریلاگلس برای بدنه پشتی محصولاتش استفاده کرده‌است تا گوشی در مقابل ضربات و خط و خش مقاوم باشد.

همچنین برای حفاظت از صفحه نمایش از فناوری سرامیک شیلد استفاده کرده است.این فناوری موجب مقاومت 4 برابری صفحه نمایش در مقابل ضربه می‌شود.

اپل،  iPhone pro max 12 را به استاندارد IP68  مجهز کرده است تا در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم باشد.

  دوربین این گوشی سلفی دو تایی با حسگرهای self ID می‌باشد و اسپیکر تماس نیز در یک راستا و بالای نمایشگر قرار دارد. ماژول دوربین اصلی این گوشی شامل یک دوربین با سنور 12 مگاپیکسلی واید با دیافراگم F/1.6، سنور 12 مگاپیکسلی مانند اولترا واید و دیافراگم F/2.4، دوربین 12 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم F/2.2 و در نهایت حسگر LIDAR می‌باشد.

لنز واید آیفون 12 پرو مکس می‌تواند تا 50 درصد بزرگ نمایی دارد.افزایش اندازه لنز واید آیفون 12 پرو مکس منجر به وضوح بالاتر تصویر می‌شود. اپل برای اولین بار در این دوربین از حسگر جدیدی به نام sensor- shift stabilization  به منظور یک سنسور ضد لرزش استفاده کرده‌است.

اپل در بخش فیلمبرداری توانسته با آیفون 12 ویدئوهای 4k را با سرعت 60 فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

نرم‌افزار این محصول با سیستم عامل iOS 14.1 امکان ارتقا به 14.7  را داشته باشد.

سخت‌افزار یا پردازنده این گوشی‌ها از عوامل اصلی بالا بودن قیمت گوشی آیفون می‌باشد.

پرو مکس آیفون 12 در حافظه‌های 128، 256، 512 گیگابایت با 6 گیگابایت حافظه رم موجود است.

نمایشگر هستند.

آسان بودن خرید گوشی از فروشگاه‌های اینترنتی

از طریق فروشگاه‌‌های اینترنتی می‌توان در تمام طول روز خرید کرد درحالیکه پیدا کردن فروشگاهی که 24 ساعته و در تمام روزهای هفته بازباشد آن هم در شرایط کنونی فراگیری ویروس کرونا ممکن نیست. کاربر می‌‌تواند به راحتی برند موردنظر، رنگ و گارانتی دلخواه خود را بیابد و از موجودی کالا باخبر گردد. پیداکردن بعضی از گوشی‌ها و برندها در برخی شهرها مشکل است که با گزینه خرید آنلاین، خرید به آسانی صورت می‌‌گیرد.. از جمله فروشگاه‌های اینترنتی که کالای دیجیتال می‌‌فروشند و همیشه در دسترس هستند فروشگاه اینترنتی تلکام می‌‌باشد که محصولات خود را با کیفیت اورجینال و بدون واسطه در مدت زمان اندکی ارسال می‌‌‌کند. از قیمت‌‌های بصرفه و مناسب این فروشگاه متعجب نباشید زیرا این فروشگاه برآن است تا محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار کاربران قراردهد. در یک سال و نیم گذشته فروشگاه تلکام از نظر شاخص قیمت جزء بهترین عرضه‌کننده‌‌های بازار موبایل بوده است.