۰ نفر

در طی سه روز رخ داد؛

ضرر ۱تریلیون دلاری غول‌های تکنولوژی

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 465738
ضرر ۱تریلیون دلاری غول‌های تکنولوژی

شش غول برتر تکنولوژی جهان در حالی ظرف تنها ۳ روز، بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش خود را از دست دادند که در هفته‌های اخیر، با رشد بی‌رویه قیمت سهام خود روبرو شده بودند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، شش غول برتر تکنولوژی جهان در حالی ظرف تنها ۳ روز بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش خود را از دست دادند که در هفته‌های اخیر با رشد بی‌رویه قیمت سهام خود روبرو شده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، اپل که ارزش آن در ۱۹ آگوست به ۲ تریلیون دلار رسیده بود، در ۳ روز اخیر ۳۲۵ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد.

ارزش سهام مایکروسافت ۲۱۹ میلیارد دلار پایین آمد و آمازون ۱۹۱ میلیارد دلار از دست داد، ضمن اینکه آلفابت (گوگل) ۱۳۵ میلیارد دلار ضرر کرد.

در عین حال، تسلا ۱۰۹ میلیارد دلار ضرر کرد و در نهایت فیسبوک ۸۹ میلیارد دلار از دست داد.

جرد ویستفلد از شرکت جفریز می‌گوید: اگر شما به افت ارزش اپل در ۳ روز اخیر که ۳۲۵ میلیارد دلار است، نگاه کنید متوجه خواهید شد که این ضرر به اندازه ۱.۵ برابر کل ارزش شرکت سیلزفورس و به اندازه کل درآمد پیش‌بینی شده اپل در سال آینده است؛ اما با وجود این ضرر سنگین، باید نگاهی به رشد بی‌رویه ارزش این شرکت‌ها از ابتدای سال تا کنون داشته باشیم.

در ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی ارزش ۶ شرکت برتر تکنولوژی آمریکا روی هم ۵ تریلیون دلار بود؛ در حالی که تا چهارشنبه گذشته، ارزش این شرکت‌ها به ۸.۲ تریلیون دلار رسیده بود؛ ضمن اینکه با بسته شدن بازارها در معاملات دیشب ارزش این شرکت‌ها به ۷.۱ تریلیون دلار بازگشت.

با این که ضرر سه روز اخیر برای شرکت‌های تکنولوژی سهمگین بوده، اما این شرکت‌ها همچنان ۲.۱ تریلیون دلار از ابتدای سال تا کنون سود کرده‌اند.