۰ نفر

قیمت گوشی تلفن‌همراه نزولی شد

۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبر: 442520
قیمت گوشی تلفن‌همراه نزولی شد

طی روز های اخیر حداقل ۳۰۰هزار گوشی تلفن همراه تنها از یک برند به بازار تزریق شده و قیمت گوشی در بازار رو به کاهش گذاشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در روزها و هفته های اخیر همزمان با بحران کرونا و عدم فعالیت شرکتها و همچنین افزایش فصلی تقاضا قیمت انواع تلفن همراه مسیر افزایشی گرفته بود.

بررسیها نشان می‌دهد، در روزهای اخیر حدود 300 هزار گوشی تلفن همراه تنها از یک برند معروف به بازار تزریق شده است و همین موضوع باعث افت قیمت این کالای پر مصرف شده است.

گفتنی است، وزارت صنعت ، معدن و تجارت در اطلاعیه ای در خصوص ثبت سفارش تلفن همراه به کاربران سامانه جامع تجارت اعلام کرد که واردات تلفن همراه صرفا از محل ارز حاصل از صادرات امکان پذیر است.

در این اطلاعیه خطاب به واردکنندگان آمده است: به اطلاع کاربران محترم می‌رساند پیرو سیاست‌های جدید بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، از این پس به منظور واردات کالای تلفن همراه، تنها ارز حاصل از صادرات تخصیص داده خواهد شد.

مصرف متداول تلفن همراه حدود 900 تا یک میلیون قطعه است که 600 هزار مورد مربوط به تلفنهای هوشمند است. در این بین برندهای معروف نصف بازار را در اختیار داشته و با تزریق روزهای اخیر قیمت مسیر نزولی در پیش گرفت.

از سوی دیگر با افزایش صادرات و بازگشایی مرزها احتمال افت بیشتر قیمت این کالا در بازار وجود دارد.