به دنبال آسیب‌های مختلفی که ویروس کرونا به سراسر جهان وارد کرده، میزان نقل و انتقالات گوشی‌های هوشمند نیز در سه ماهه نخست سال با نزدیک به 12درصد کاهش نسبت به سال گذشته، به پایین‌ترین حد خود از سال 2013 کاهش یافت.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ نقل و انتقالات گوشی‌های هوشمند، در سه ماهه نخست سال 2020، 11.7 درصد کاهش را تجربه کرد که سقوط چشمگیری برای این صنعت رو به رشد از سال گذشته تا کنون محسوب می‌شود.

گفتنی است که شرکت‌های سازنده، 275.8میلیون دستگاه گوشی همراه را در سه ماهه اول سال ارسال کردند که از 312.3میلیون دستگاه در سال گذشته به این میزان کاهش یافته است.

این نتایج، به میزان قابل توجهی تحت تاثیر سقوط شدید بازار چین قرار گرفت که شاهد کاهش 20درصدی نقل و انتقالات تلفن‌های همراه به دلیل شیوع ویروس کرونا بودیم. تا حدودی، به دلیل مشکلات ایجاد شده در زنجیره تامین، میزان جابجایی محموله‌های گوشی هوشمند در اروپای غربی و ایالات متحده به شدت در رکود جهانی نقش داشت و به ترتیب 18.3 و 16.1درصد کاهش را تجربه کردند.

مدیر تحقیقات ردیابی گوشی‌های همراه سراسر جهان در IDC گفت: "آنچه در ابتدا به عنوان مشکل بخش عرضه محدود به چین بود، به یک بحران اقتصادی جهانی تبدیل شد و تاثیر خود در قسمت تقاضا را تا پایان فصل نخست سال نشان داد.

"در حالی که زنجیره تامین چین در اواخر فصل شروع به احیای مجدد کرد، همانطور که پیش‌بینی می‌شد، اقتصادهای بزرگ جهان وارد مرحله تعطیلی کامل شدند و به همین سبب، خط تقاضای مصرف‌کنندگان نیز به حالت افقی درآمد."

شایان ذکر است آخرین بار که نقل و انتقال محموله‌های گوشی همراه که به پایین‌ترین حد خود رسید، سه ماهه دوم سال 2013 بود و در حال حاضر، شیوع ویروس کرونا باعث سقوط این صنعت با سرعت بسیار بالا شده است.

در نمودار ارائه شده، میزان نقل و انتقالات گوشی از سال 2011 تا کنون را مشاهده می‌کنید؛

16