صنعت بازی در سراسر جهان به سرعت در حال گسترش است که دلیل آن امروزه تنها در خانه ماندن مردم به واسطه شیوع ویروس کرونا نیست. صنعت بازی در سال 2019، حدود 150میلیارد دلار درآمد به خود اختصاص داد که بیشترین میزان آن در منطقه آسیا-اقیانوسیه حاصل شد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی اینترنشنال، صنعت بازی‌ها در حال شکوفایی است و باید گفت که تنها دلیل آن قرنطینه بودن مردم سراسر جهان نیست.

پیش‌بینی ‌شد بازار جهانی بازی در سال 2019، با 7.2درصد افزایش نسبت به سال 2018، 148.8میلیارد دلار درآمد داشته باشد. جالب توجه است که تقریبا نیمی از درآمد سال 2019، در منطقه آسیا-اقیانوسیه ایجاد شد.

انتظار می‌رود مجموع درآمد این صنعت تا سال 2022، به 189.6میلیارد دلار افزایش یابد. این رشد با افزایش بازی‌های موبایلی از جمله تبلت‌ها انجام می‌شود که تقریبا نیمی از بازار را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که این رشد، بازیکنان اصلی عرصه فناوری را به خود جلب کرده است. شرکت گوگل در سال گذشته از یک سرویس بازی ابری به نام Stadia رونمایی کرد، در حالی که سامسونگ با یک شرکت فرعی سازنده بازی فنلاندی به نام Rovio برای ساخت سرویس مشابه همکاری کرد.

در نمودارهای ارائه شده، پیش‌بینی میزان درآمد بازار جهانی بازی تا سال 2022 و همچنین مناطقی که درآمد بیشتری را از بازی‌های کامپیوتری کسب می‌کنند، مشاهده می‌کنید؛

بررسی درآمد صنعت بازی در جهان

بررسی درآمد صنعت بازی در جهان