۰ نفر

راز زندگی طولانی؛ ماه تولد تاثیری بر طول عمر دارد؟ / متولدین مهر ماه ۱۰۰ سال عمر می کنند!

۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۴
کد خبر: 685091
راز زندگی طولانی؛ ماه تولد تاثیری بر طول عمر دارد؟ / متولدین مهر ماه ۱۰۰ سال عمر می کنند!

وقتی به ماه اکتبر(9 مهر تا 9 آبان) فکر می کنیم، شاخ و برگ های درخشان پاییزی ، لاته های ادویه ای گرم کدو تنبل و لباس های شبح وار هالووین به ذهن می رسند. و آن نوزادان بامزه ای که لباس های ارواح و غول را به تن دارند، تاریخچه کمی از زندگی طولانی دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محققان دانشگاه شیکاگو داده‌های مربوط به افرادی را که بیش از 100 سال عمر کرده‌اند، با خواهر و برادر یا همسرشان مقایسه کردند. این مطالعه نشان داد که افرادی که در ماه اکتبر (متولدین مهر ماه) به دنیا آمده‌اند زندگی طولانی تری نسبت به متولدین سایر ماه ها دارند و تا 100 سالگی زنده می‌مانند. 

همچنین مشخص شد افرادی که در ماه های سپتامبر و نوامبر متولد شده اند، شانس بیشتری برای زندگی طولانی دارند. با این حال، متولدین ماه های مارس، می و ژوئیه، 40 درصد کمتر از ماه های دیگر صد ساله تولید مثل کردند. مطالعه دیگری  بر روی افرادی که در نیمکره شمالی متولد شده اند، نشان داد که نوزادان پاییزی بیشتر از نوزادان بهاری عمر می کنند.

راز زندگی طولانی؛ چرا نوزادان ماه اکتبر (متولدین مهر ماه) بیشتر 100 سال عمر می کنند؟

زن پاییزی

چند نظریه درباره راز زندگی طولانی متولدین مهرماه وجود دارد. به گفته دکتر Nesochi Okeke Igbokwe ، پزشک و متخصص سلامت، یک ایده این است که این نوزادان کمتر در معرض برخی بیماری‌های فصلی قرار می‌گیرند، زیرا در فصل پاییز از دمای بسیار بالا و پایین تابستان و زمستان خبری نیست.

 Okeke-Igbokwe می گوید: «شاید متولد شدن در اولین ماه پاییز (مهرماه)  تا حدودی یک اثر محافظتی در برابر قرار گرفتن در معرض بیماری های فصلی ایجاد کند که ممکن است در نهایت بر طول عمر فرد تأثیر بگذارد و باعث زندگی طولانی شود. با این حال، محققان کاملاً مطمئن نیستند که چرا این یک روند است و هنوز در حال نظریه‌پردازی هستند. 

ماه تولد چه تاثیری بر طول عمر شما دارد؟

عوامل محیطی زیادی وجود دارد که بر زندگی طولانی و طول عمر شما تأثیر می گذارد. عادات غذایی، سطح فعالیت بدنی و اجتناب از عادات سمی مانند سیگار کشیدن تنها چند نکته ساده هستند که مطمئنا ممکن است به طول عمر اضافه کنند و زندگی طولانی تر برای شما به ارمغان بیاورد. 

Okee-Igbokwe می‌گوید: «اساساً عوامل متعددی وجود دارد که ممکن است طول عمر به احتمال زیاد به 100 سالگی برسد. اگر می خواهید تا 100 سال زندگی کنید، چند قانون ساده وجود دارد که باید  رعایت کنید ما نیز به آنها اشاره کردیم، البته بجز به دنیا آمدن در مهرماه!»

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین

خبرنگار: مهتاب لطفیان