۰ نفر

کسب‌وکارهای آینده در صنعت املاک و مستغلات؛

در حاشیه بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک در سال ۱۴۰۱

۱۵ شهریور ۱۴۰۱، ۱۳:۲۰
کد خبر: 665991
 در حاشیه بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک در سال ۱۴۰۱

سومین و بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک در ۲ تیرماه ۱۴۰۱ در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور ۱۲۵۰ نفر از ساعت ۱۵ الی ۲۲ با عنوان، دانش قدرت است، برگزار گردید.

در حاشیه این همایش یک روزه که با حضور ۷ تن از اساتید این حوزه برگزار شد، با مهندس امید ابراهیمی؛ مدیرعامل آکادمی آموزش املاک و برگزارکننده همایش در خصوص نقش آموزش در آینده صنعت املاک و مستغلات به گفتگو نشستیم.

 در حاشیه بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک در سال ۱۴۰۱

آقای مهندس ابراهیمی لطفا نظرتون رو در مورد نقش آموزش در صنعت املاک و مستغلات بفرمایید؟

صنعت املاک و مستغلات همیشه در حال تغییر است. ماندن در بالا و خوب بودن، تضمین می‌کند که کسب و کار شما در هر بازاری رونق می‌گیرد. در دنیای املاک و مستغلات، رقابت اغلب می‌تواند سخت باشد. تقریبا شما می‌توانید مشاهده کنید که در هر محله‌ای تعداد مشاوره‌های املاک با تعداد سوپرمارکت‌ها برابری می‌کند. اینجاست که باید دانست که آموزش و یادگیری، یک ابزار استراتژیک برای پیشرفت و تمایز در صنعت املاک و مستغلات است. برخی تلاش می کنند بدون یادگیریِ بازار یا حتی داشتن درک کاملی از این صنعت، وارد کسب‌وکار املاک و مستغلات شوند اما هزینه‌های پنهانی که بابت عدم یادگیری پرداخت می‌کنند، چندین برابر هزینه‌های آموزش و یادگیری است.

وقتی انرژی، زمان و سرمایه خود را بر یادگیری متمرکز کنیم، نه تنها خود را بهبود می‌بخشیم، بلکه کسب و کار خود را نیز ارتقا خواهیم داد. موفق‌ترین افراد، یادگیری را فرصتی برای یافتن راه‌های جدید برای بهبود خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند، می‌بینند و راهبردهایی را برای مقابله با چالش‌هایی که بر سر راهشان قرار می‌گیرد، یاد می‌گیرند. در دنیای امروز صنعت املاک و مستغلات، با توجه به رقابت و تغییر زیاد، فرصتی برای یادگیری به روش سنتی نخواهد بود.

جناب ابراهیمی لطفا بفرمایید که یک مدیر یا مشاور املاک در چه حوزه‌هایی ضروری است، آموزش ببیند؟

مدیران و مشاورین عزیز باید بدانند که اگر می‌خواهند در کسب و کار املاک و مستغلات موفق باشند، آموزش و یادگیری به‌روز در این صنعت ضروری است. بدیهی است که مدیران و مشاورین به اطلاعات و دانشی نیاز دارند که به آنها کمک کند که به یک مدیر یا مشاور بهتری تبدیل شوند تا به طور موثر هدفگذاری کنند.

به طور کلی می‌توان گفت یک مدیر و مشاور به شدت نیاز دارد که با دانش روز در حوزه‌های حقوقی، برندینگ، بازاریابی و فروش، مذاکره، رفتار بدن، رفتارشناسی، ساخت‌وساز، معماری و از همه مهمتر با ساختارهای سازمانی و شرکتی، اتوماسیون و سیستم‌سازی مسلط باشد. کسب‌وکارهای آینده در صنعت املاک و مستغلات، هوشمند و سازمانی خواهند بود.

 در حاشیه بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک در سال ۱۴۰۱

جناب ابراهیمی به نظرتون نقش املاک و مستغلات در اقتصاد چیست؟

شاید بتوان گفت که املاک و مستغلات، و مطالعه و آموزش در این صنعت، در هیچ زمانی مهمتر از امروز نبوده است. املاک و مستغلات همیشه سنگ بنای اقتصاد بوده است. مالکیت به‌عنوان پایه‌ای عمل می‌کند که ما به معنای واقعی کلمه سرمایه خود را بر آن بنا می‌کنیم، و ساختاری را فراهم می‌آورد که بتوانیم هم به‌عنوان فرد و هم به‌عنوان ملت روی آن رشد کنیم. املاک و مستغلات، اساس تقریباً تمام فعالیت‌های اقتصادی است، و در فراهم کردن فرصت‌هایی برای رشد و توسعه در سراسر جهان بسیار مفید است.

مجموعه جنابعالی در آکادمی آموزش املاک چه هدفی رو دنبال می‌کنند؟

آموزش املاک و مستغلات هرگز به عنوان یک رشته دانشگاهی تخصصی که شایسته آن است، مورد توجه اندیشمندانه قرار نگرفته است. در حال حاضر، میزان فعالیت‌های آموزشی در صنعت املاک و مستغلات نسبت به سایر صنایع، چشمگیری نیست. علیرغم همه اینها، رشته املاک و مستغلات هرگز از اعتبار حرفه‌ای یا آکادمیکی برخوردار نبوده است. در حالی که ارزشمندترین سرمایه افراد در حوزه املاک و مستغلات است، به شدت نیاز داریم که مدیران و مشاورینی در این صنعت تربیت کنیم که عمیقا با توجه به نیازهای روز، آموزش دیده‌اند. در مجموعه آکادمی آموزش املاک هدفمان این است که بتوانیم دوره‌های کاربردی و مهارتی ارائه دهیم. تا به امروز هم به لطف خدا و تلاش همکاران، سه دوره کاربردی ـ مهارتی شامل دوره VIP که مشتمل بر بازاریابی، برندینگ، رفتارشناسی؛ دوره Premier که در خصوص اتاق قرارداد، فن بیان و مذاکره، پرسونال برندینگ؛ و دوره حقوقی که در مورد مشارکت در ساخت، اجاره و فروش، چک و سفته تدوین شده است.

همینطور دوره MBA املاک و مستغلات هم با نگاه کارکردی و مهارتی هم از سال ۱۴۰۱ شروع به ثبت‌نام نموده که در ۸ حوزه بسیار مهم استراتژیک از جمله حقوقی، بازاریابی و برندینگ، ساخت و ساز، معماری، امور بین‌الملل، کارآفرینی و مدیریت، ارتباطات و زبان بدن، مدیریت مالی و ... محتوای کاربردی داشته و توسط ۱۲ استاد تدریس می‌شود. دلیل اصلی تدوین دوره MBA املاک و مستغلات این هست که کسب دانش و تجربه در این صنعت، چندوجهی است و ترکیبی است از دانش‌های مختلف از مدیریت و روانشناسی تا حقوقی و ساخت‌وساز.

 در حاشیه بزرگترین همایش ملی آموزش مدیران و مشاورین املاک در سال ۱۴۰۱

و حرف آخر؟

با توجه به نیاز جامعه، عموماً افراد غیرمتخصص در تلاش هستند که براساس مبانی نظری و عمومی و بدون تجربه در صنعت املاک و مستغلات خود را مربی یا کوچ فردی معرفی کنند که بدیهی است بدون تجربه و کار در این صنعت موفق نخواهند شد. مدیران و مشاورین املاک باید دقت کنند به افرادی اعتماد کنند که هم تجربه در این صنعت را داشته و هم اینکه محتوایی که ارائه می‌دهند حتما در خصوص این صنعت باشد. بدیهی است ارائه محتوای عمومی در این صنعت کارگزار نخواهد بود.

جناب ابراهیمی از وقتی که گذاشتید بسیار سپاسگزاریم.