۰ نفر

براساس ماه تولد ورزش کن تا لذت ببری

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۳۳
کد خبر: 658032
براساس ماه تولد ورزش کن تا لذت ببری

حتما تا حالا خیلی از شما ورزش های مختلفی رو برای رسیدن به تناسب اندام، زیبایی و سلامت رو امتحان کردین و خب در میانه راه ولش کردین و یا ازش لذت نبردین. اما این بار انتخاب ورزش رو به طالع بینی ماه تولدتون بسپرین تا ببینین چه اتفاقی رو میده!

باحال ترین ورزش واسه متولدین ماه تولدت

به گزارش اقتصاد آنلاین، خیلی از اشخاص اعتقاد دارن که ستاره ها و طالع بینی ماه تولد بر روی رفتارها و استایل شخص تاثیر خیلی زیادی داره، در واقع میزان انرژی شما رو مشخص میکنه برای هر عمل. البته که می تونین از ورزش های مربوط به نمادهای ماه های دیگه هم استفاده کنین! این شما و این طالع بینی ماه تولد و تناسب اندام از طریق ورزش کردن!

متولدین فروردین: ورزش های رزمی

متولدین فروردین – آتشین – خیلی مستقل، به شدت فعال و عشق به برنده شدن هستن. سیاره ی فرمانروای آن ها مارس (مریخ) هستش که ایزدِ جنگ در رم باستانِ. از اونجایی روحیه ی جنگجویی دارن، این مدل ورزش ها (کاراته، آیکیدو، جوجیستو و کیک بوکسینگ) به شدت به متولدین این ماه میاد و باعث افزایش قدرت، انعطاف پذیری، سرعت و محافظت از خود میشه.

ورزش های مناسب دیگه: ورزش های رقابتی و تمرینات اینتروال.

متولدین اردیبهشت: وزنه برداری

متولدین اردیبهشت به صورت ذاتی ورزشکار هستن. از آن جایی که نماد متولدین این ماه از نظر جسمی خیلی محکم و متناسب هستش، بنابراین اردیبهشتی ها هم می دونن که چجوری و چیکار کنن که بدنشون حالت خوبش رو نگه داره. از طرفی متولدین اردیبهشت کمی سرسخت و لجوج هستن و به راهی که میرن و انتخابی که میکنن به شدت پایبندن و هیچی نمی تونه جلوشونو بگیره. برای همین یک برنامه ی ورزشی با وزنه می تونه بهترین ورزش براشون باشه.

ورزش های مناسب دیگه: تمام ورزش های استقامتی مثل راه رفتن طولانی، دویدن، دوچرخه سواری و ورزش های سه گانه (شنا، دوچرخه سواری و دو).

متولدین خرداد: کلاس های ورزشی دسته جمعی

متولدین خرداد بسیار اجتماعی و پر انرژی هستن، دوست دارن که در جمع باشن و به سرعت حواسشون پرت میشه، برای همین شرکت در کلاس های ورزشی دسته جمعی بهترین انتخابه براشون، چون باعث میشه تمرکز کنن و اگر مربی ورزششون رو هم دوست داشته باش تبدیل میشن به یکی از بهترین ورزشکاران. ورزش باعث میشه که ذهنشون رو پاک کنن و اندامشون رو هم فرم بدن.

ورزش های مناسب دیگه: راه رفتن با دوستان و روتین های ورزشی 5 دقیقه ای.

متولدین تیر: یوگا

یوگا

متولدین تیرماه توسط ماه (در واقع احساساتشون) حرکت و عمل میکنن. تیرماهی ها دوست دارن که بتونن بین بدن و ذهنشون ارتباط برقرار کنن و ورزشی که می تونه این کار رو به بهترین شکل میسر کنه یوگا هستش. یوگا می تونه پایداری درون شخص رو با احساساتش در تعادل نگه داره و به علاوه تمرینات مدیتیشن باعث میشه که احساس تعامل درونی کامل داشته باشه.

ورزش های مناسب دیگه: اروبیک در آب و شنا.

متولدین مرداد: بازی کردن

متولدین مرداد همیشه نمی تونن صبور باشن و منتظر باشگاه رفتن بشن، اما از طرفی می دونن که باید بدن و قلبشون رو در تحرک و تناسب قرار بدن، بنابراین بهترین راه چی میتونه باشه؟ بازی کردن. چه بازی با بچه ها، چه ورزش کردن به صورت گروهی و چه بازی کردن با حیوانات. متولدین مرداد خیلی دوست دارن که شاد باشن و مثل بچه ها شاد و راحت باشن. هر حرکتی که بهشون شادابی و سلامت بده رو با آغوش باز استقبال می کنن.

ورزش های مناسب دیگه: رقصیدن، پریدن روی تشک های فنری، حلقه زدن و اسکیت روی یخ.

متولدین شهریور: پیلاتس

ساختار و دقت زیاد در پیلاتس به شدت به شخصیت جزنگر شهریوری میاد. این ورزش برای قوی کردن و همتراز کردن بدن طراحی شده که به شدت برای متولدین شهریور مناسبه. شهریوری ها به شدت باهوش، عملگرا و روشمند هستن. از ورزش های سیستماتیک خیلی خوششون میاد چون باعث میشن که احساس خیلی خوبی در بدنشون داشته باشن.

ورزش های مناسب دیگه: یوگا، وزنه برداری و ورزش هایی با رقص (IntenSati).

متولدین مهر: رقص و حرکات موزون

متولدین مهرماه توسط سیاره ونوس (زهره) هدایت میشن که ایزبانوی زیبایی، روابط و عش در رم باستان بوده. متولدین مهر خیلی باهوش هستن و همیشه به دنبال حفظ و حس تعادل در بدنشون می باشن. از اونجایی که رقیصدن خیلی زنده س، متنوعه و شادی زیادی داره، یکی از بهترین تمرینات ورزشی برای متولدین مهرماه به شمار میاد. مهرماهی ها می تونن با ریتم و موسیقی یکی بشن و حس کاملا زنده و شادی بگیرن.

ورزش های مناسب دیگه: ورزش های دسته جمعی، تنیس، پیلاتس و یوگا.

متولدین آبان: اسپینینگ

متولدین آبان خیلی پرشور و کوشا هستن. دوست دارن ورزشی که می کنن رو با تمام وجودشون حس کنن و اسپینینگ ورزشیه که بهشون اجازه میده با تمام قدرت به عمق ورزش بزنن. از طرفی متولدین آبان توسط قسمت پلویک بدن هدایت می شن و اسپینینگ هم ورزشیه که برای محکم کردن این ناحیه از بدن عالی و مفیده.

ورزش های مناسب دیگه: رقص عربی و یوگا (به خصوص حرکات آشتانگا یا کوندالینا).

متولدین آذر: دویدن بیرون از خانه

متولدین آذر عاشق محیط خارج از خانه هستن و دوست دارن خودشون رو به چالش بکشن، محیط رو جستجو کنن و به وسیله ی اون خودشون رو به سمت جلو بکشن. ورزش های خارج از محیط بسته و در طبیعت بهشون کمک میکنه که انرژی خیلی بالایی بدست بیارن و چیزهای جدیدی رو تجربه کنن. از طرفی با افزایش اندورفین حاصل از ورزش های کاردیو، حس خوش بینی خوب و بالایی هم پیدا می کنن.

ورزش های مناسب دیگه: تیراندازی، کوهنوردی، اسب سواری، اسکی و پیاده روی.

متولدین دی: صخره نوردی

نماد ماه دی "بز" هستش که هدفش بالا رفتن از صخره ها و رسیدن به نوک قله ست – که می تونیم بگیم بهترین ورزش برای متولدین این ماه و روح جاه طلبشون هم بشمار میره. متولدین دی ماه دوست دارن که اهداف روبه رو رو ببینن و با تکمیل کردنشون حس رضایت شخصی شدیدی رو داشته باشند. اون ها از کار سخت نمی ترسن و همیشه به دنبال قوی تر کردن خودشون و اعتماد به نفسشونن.

ورزش های مناسب دیگه: کوه نوردی و ورزش های پرورش اندام.

متولدین بهمن: ورزش های سیرک!

متولدین بهمن ماه از اینکه عجیب به نظر برسن هراسی ندارن – اون ها می خوان که خلاقانه عمل کنن و بالاتر از همه اینکه از وقت گذاشتن توی باشگاه و حرکات تکراری حوصلشون سر میره. ورزش های سیرک یک سری حرکات ژیمناستیکی سنگین برای بزرگسالان هستن که به بدن کمک می کنن قوی و ساخته بشه و هم به صورت تکی بدن رو روی فرم میارن و همه به صورت کلی در یک تیم حرکت میکنن که بهمن ماهی ها عاشقشن!

ورزش های مناسب دیگه: یوگای هوایی (aerial yoga) یا کلاس های رقص با بند ابریشمی (Silk Dancing)، ترامپولین، پرش از مکان های بلند، طناب زدن و باد موج سواری.

متولدین اسفند: شنا کردن

شنا کردن

متولدین اسفند عاشق توی آب بودن هستن، بنابراین شنا کردن در استخر یکی از بهترین تفریحاتشونه که با آرامش و ریتم آب می تونه بهشون حس ریلکسی و فوق طبیعی بده. همچنین یکی از ورزش هایی که بدن رو به صورت کامل تمرین و شکل میده هستش. از طرفی متولدین اسفند خیلی احساساتی هستن و گاهی اوقات احساساتشون اون ها رو در خودش غرق میکنه، بنابراین شنا کردن می تونه اون ها رو به زندگی واقعی برگردونه.