۰ نفر

نحوه ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور (کارگو حیوانات)

۲۶ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۳۰
کد خبر: 590692
نحوه ارسال حیوانات خانگی به خارج از کشور (کارگو حیوانات)

کارگو حیوانات یکی از مهم ترین و تخصصی ترین مسائل در حوزه حمل و نقل محسوب می شود که انجام صحیح آن نیازمند دانش زیادی می باشد تا به حیوانات زنده آسیب های جسمی و یا روحی در حین حمل و نقل وارد نشود. شرکت تی اکسپرس با در اختیار داشتن متخصصان کارگو حرفه ای، با دانش و تجربه کافی به شما این اطمینان را می دهد که می توانید بدون دغدغه ی آسیب رسیدن به حیوانات خانگی دلبندتان، حمل و نقل آن ها را با خیالی آسوده به دستان مطمئن متخصصین شرکت تی اکسپرس بسپارید.

با این وجود، شاید سوال هایی در این زمینه برای شما وجود داشته باشد که قصد داریم در این مقاله به متداول ترین سوال ها در زمینه کارگو حیوانات پاسخ دهیم تا بتوانید بهتر پروسه ارسال حیوانات خانگی خود به خارج از کشور را طی کنید.

  • آیا ارسال حیوانات با هواپیما به خارج از کشور ممکن است؟
  • حمل حیوانات با هواپیما از نظر قانونی و اخلاقی درست است؟
  • چه روش هایی برای حمل حیوانات خانگی با هواپیما وجود دارد؟
  • شرایط حمل حیوان خانگی با هواپیما چیست؟

ارسال حیوانات با هواپیما به خارج از کشور یکی از خدمات تخصصی و مهمی است که شرکت تی اکسپرس با تعهد به رعایت تمامی ضوابط استاندارد بین المللی حمل هوایی حیوانات انجام می دهد. ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که بخواهد حیوان خانگی خود و یا هر حیوان زنده ای را (مثل اسب و یا حیوانات سیرک) به خارج از کشور و به شهر یا کشوری دیگر منتقل کند. این جابه­جایی مستلزم رعایت اصول خاص و ویژه ای می باشد تا تضمین شود که حیوان زنده ی شما با ایمنی کامل و در سلامت جسمی و روحی پروسه حمل و نقل را طی می کند و به مقصد می رسد.

کارگو حیوانات

روش های ارسال حیوانات با هواپیما

به طور کل دو روش برای ارسال حیوانات زنده وجود دارد: روش همراه و روش غیر همراه.

  1. روش همراه

این روش مخصوص زمانی است که شما قصد سفر به شهر و یا کشور دیگری دارید و می خواهید حیوان خانگی خود را همراه خود به مقصدتان ببرید. برای انجام این کار لازم است تا در زمان خرید بلیط هواپیما، کد سرویس حمل موجود زنده و یا AVIH را آژانس هواپیمایی خود دریافت کنید.

هر مسافر با پرداخت مبلغ اضافه بار می تواند دو قلاده سگ یا گربه و یا 10 عدد پرنده تزئینی (مثل طوطی، فنچ و...) را همراه خود ببرد. باید توجه داشت که در این روش فقط حیوانات خانگی نظیر حیواناتی که ذکر شد را می توان حمل کرد. نکته دیگر این است که در این روش باید حیوانات خانگی خود به همراه غذای مورد نیاز را در باکس مخصوص حمل و نقل استاندارد قرار داده و تحویل مسئولان قسمت کارگو هواپیمایی بدهید تا به همراه بقیه چمدان ها و بارتان در قسمت کارگو هواپیما جای گیرد و در فرودگاه مقصد به شما تحویل گردد.

  1. روش غیر همراه

این روش را می توان روشی بهتر از نظر هزینه و ایمنی کارگو حیوانات دانست. در این روش شما باید طی هماهنگی انجام شده، پس از تایید مدارک و الزامات، چند روز قبل از پرواز، حیوان زنده ی خود را به دفتر شرکت تی اکسپرس تحویل دهید تا برای ارسال به مقصد مورد نظرتان، بارنامه شود و پس از انتقال، در فرودگاه مقصد تحویل داده شود. این روش برای حمل حیوان خانگی می باشد.

لازم به ذکر است که این روش بسیار روش راحت تر و مطمئن تری نسبت به روش اول (همراه) می باشد و همچنین هزینه ارسال حیوان زنده خود را به صورت فریت بار که بسیار کم تر از اضافه بار است می پردازید. البته نحوه محاسبه با ضرایب مشخص در استانداردهای هوایی محاسبه می شود و اسناد هزینه و حمل تحویل می شود.

همپنین در هر دو حالت حمل، حیوان زنده شما در قسمت بار هواپیما قرار می گیرد که دما و رطوبت آن قابل تنظیم بوده و حیوان شما می تواند با آرامش سفر خود را بپیماید.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که روش دوم هم برای کارگو حیوانات خانگی و هم برای حیوانات خاص مورد استفاده قرار می گیرد. برای حمل حیوانات خاص، کلیه ملاحظات و الزامات و فرایند تحویل با توجه به خاص بودن با مشتری هماهنگ می شود.

کارگو حیوانات

شرایط کارگو حیوانات

برای ارسال هوایی حیوانات، قوانین و مقرراتی وجود دارد که با رعایت آن ها و تهیه مدارک مورد نیاز کارگو حیوانات، می توانید پروسه حمل و نقل را طی کنید.

بعضی از این نکات عبارتند از:

  • تکمیل فرم شرکت تی اکسپرس جهت حمل حیوان زنده
  • مجوز ورود به کشور مقصد
  • دریافت گواهی سلامت حیوان از سازمان دامپزشکی رسمی کشور مبدا و ارائه آن در صورتی که از تاریخ صدور این گواهی بیش از 7 روز نگذشته باشد. (در این گواهی نام صاحب حیوان نیز ثبت می شود)
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه و پاسپورت حیوان با که در آن مشخصات کامل و مدارک واکسیناسیون معتبر به ویژه واکسن هاری درج شده باشد. (در این مدرک نیز نام صاحب حیوان باید ثبت شده باشد)
  • همراه داشتن تاییدیه قرنطینه صادر شده از طرف دامپزشکی فرودگاه مبدا

در مورد قرنطینه با توجه به نوع حیوان و قوانین کشور مقصد ممکن است زمان و شرایط متفاوتی الزام شود. این نکته بسیار مهم است که به خاطر داشته باشید تمامی هماهنگی هایی که لازم است با کشور مقصد جهت ورود حیوان صورت گیرد باید انجام شده باشد تا پس از انجام سفر، مشکلی پیش نیاید.

در انتها لازم است یادآور شویم که ارسال و حمل حیوانات زنده با هواپیما عملی است که نیازمند داشتن دانش و تجربه ی کافی در این امر است و بهتر است که این کار را به متخصصان این حوزه بسپارید تا خطری حیوان شما را تهدید نکند.

اگر هر گونه سوالی در این رابطه و یا احتیاج به مشاوره ی بیشتر دارید، می توانید با کارشناسان ما در شرکت تی اکسپرس ارتباط بگیرید. همکاران متخصص ما با نهایت دانش و مهارتی که در اختیار دارند، به صورت رایگان شما را راهنمایی می کنند.

ما در تی اکسپرس متعهد هستیم تا حیوانات شما را در نهایت آرامش و آسودگی با رعایت کامل استاندارد های جهانی، به سلامت و در امنیت کامل از هر جای جهان منتقل کنیم.

این مطلب رپورتاژ آگهی است و توسط تیم تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.