۰ نفر

کارشناس هواشناسی اعلام کرد؛

خیزش گرد و خاک در شرق کشور

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۰:۲۱
کد خبر: 555893
خیزش گرد و خاک در شرق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: از چهارشنبه تا جمعه به دلیل افزایش سرعت باد در کشور عراق پدیده گرد و غبار در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امشب و فردا  در برخی نقاط کرمان و ارتفاعات و شمال هرمزگان وزش باد خواهیم داشت، گفت: در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس، نیمه غربی مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز ، تهران و سمنان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: در این مدت در برخی نقاط شمال غرب کشور و استان گیلان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد .

کارشناس هواشناسی اظهار کرد :روز چهارشنبه برای برخی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده پیش بینی می شود .

او تاکید کرد: در روز پنجشنبه نیز در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه در غالب مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود توضیح داد : از امشب تا پایان هفته در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد و در نیمه غربی کشور افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: از چهارشنبه بعد از ظهر تا روز جمعه به سبب افزایش سرعت باد در کشور عراق پدیده گرد و غبار در برخی ساعات در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود . بیشترین دمای تهران به ۳۵ و کمترین آن  به۲۵ درجه می رسد.