۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

محصولات سازگار با محیط‌ زیست چیست؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبر: 532407
محصولات سازگار با محیط‌ زیست چیست؟

طبق تعریفی که در وب‌سایت ها ارائه شده است، محصولات سازگار با محیط ‌زیست "محصولاتی هستند که چه در تولید ، استفاده و چه در دفع آن‌ها به محیط ‌زیست آسیب وارد نمی شود". به عبارت دیگر، این محصولات با کاهش قابل‌توجه آلودگی که می‌توانند ایجاد کنند، به حفظ محیط ‌زیست کمک می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محصولات سازگار با محیط ‌زیست را می‌توان از ابتدا از مواد بازیافتی تهیه کرد. این نوع محصول به‌راحتی قابل تشخیص است، زیرا در بیشتر موارد، دارای برچسب این مورد می باشد.

برخی از مردم فکر می‌کنند که ساختن یک ‌خانه سازگار با محیط ‌زیست به زمان، تلاش و هزینه زیادی نیاز دارد. حقیقت این است که محصولات زیست‌محیطی زیادی وجود دارند که می‌توانید از هم‌اکنون استفاده کنید و به شما کمک می‌کنند زباله‌ها را کاهش داده و این سیاره را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنید. محصولات زیست‌محیطی همچنین به‌عنوان محصولات دوستدار محیط ‌زیست یا محصولات سبز شناخته می‌شوند زیرا حداقل صدمه را به مردم و محیط می‌رسانند.

محصول سازگار با محیط‌زیست برای زندگی روزمره شما:

۱. دستمال پارچه‌ای: هر روز میلیون‌ها دستمال و پوشک پس از فقط یک‌بار استفاده در جهان دفع می‌شوند. ترفند ما در اینجا استفاده از محصولات قابل‌استفاده مجدد است که اغلب از بامبو یا پارچه ساخته می‌شوند. آن‌ها به‌راحتی شسته می‌شوند و به‌عنوان یک ویژگی، شما را از مواد شیمیایی مضر استفاده شده برای ساخت پوشک کلاسیک دور می‌کند.

۲. کیف‌های پارچه‌ای یا نخی: خب وقتی صحبت از کیسه‌های خرید می‌شود،  باید از استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف دست بکشید. برای جلوگیری از استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، یک کیف پارچه‌ای یا پنبه‌ای به همراه داشته باشید. در واقع، برخی از سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها قبلاً اقدام به استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی کرده‌اند و یا برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از آن‌ها، آن‌ها را شارژ نمی‌کنند.

۳. لباس‌های پارچه‌ای بازیافتی: لباس‌هایی بخرید که از پارچه‌های ارگانیک یا بازیافتی ساخته شده‌اند. این علامت معمولاً توسط یک آرم، یک مهر موم شده، و یا در برچسب ذکر شده است.

۴. آشپزخانه القایی دقیق Nuwave: در ساخت آشپزخانه القایی NuWave Precision (PIC) از فناوری القایی برای کاهش میزان برق موردنیاز برای پخت غذاهایی که به طور سنتی روی اجاق برقی تهیه می‌شوند، استفاده می‌شود.

راز آن یک سیم‌پیچ داخلی مسی است، این سیم‌پیچ یک میدان مغناطیسی در قابلمه‌ها و قابلمه‌های مبتنی بر آهن و فولاد شما ایجاد می‌کند. میدان مغناطیسی باعث می‌شود که مولکول‌های قابلمه‌ها به‌سرعت شروع به لرزش و ایجاد گرما کنند، بنابراین ظروف آشپزی خود غذا را گرم می‌کنند.

به‌این‌ترتیب گرما در ظروف آشپزی تولید می‌شود و نه روی سطح آشپزخانه، این فر آیند بسیار کارآمدتر از پخت‌وپز با گازهای سنتی یا  الکتریکی است.

۵. باتری‌های قابل شارژ: ازآنجاکه باتری‌ها برای بازیافت پیچیده هستند و حاوی تعداد قابل‌توجهی از فلزات خطرناک مانند سرب هستند، استفاده از باتری‌های قابل شارژ را ترجیح دهید. هزینه آن کمی بیشتر خواهد بود، اما در درازمدت از محیط‌زیست محافظت می‌کنید در حالی که مقداری پول نقد نیز پس‌انداز می‌کنید.

۶. بطری‌های آب قابل‌استفاده مجدد: استفاده از بطری‌های آب سازگار با محیط‌زیست بسیار آسان است، زیرا تمام‌کاری که شما باید انجام دهید این است که از بطری آبی استفاده کنید که می‌توانید دوباره استفاده کنید به‌جای اینکه پس از خالی ماندن آن را دور بریزید (حتی اگر قابل بازیافت باشد!). به استفاده از بطری شیشه‌ای، استیل ضدزنگ یا آلومینیوم فکر کنید.

۷. تمیزکننده‌های خانه: محصولاتی که برای تمیزکردن خانه شما در سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود، مملو از مواد شیمیایی مضر برای محیط‌زیست است. سرکه سفید، جوش شیرین، روغن درخت چای و آب به‌راحتی می توانند جایگزین ‌شوند. شما خانه خود را با همان پاکیزگی، با خروجی بسیار بهتر برای محیط، تمیز خواهید کرد.

۸. بلندگوهای بیرونی با انرژی خورشیدی: مارک Sunflower مارک بلندگوهایی در فضای بازطراحی کرده است که با انرژی خورشیدی کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهد در مصرف برق صرفه‌جویی کنید. این بلندگو همچنین به یک فناوری مجهز تبدیل شده است که باعث می‌شود زاویه مناسب را برای پخش موسیقی نسبت به‌جایی که ایستاده‌اید، تشخیص دهد.

۹. شارژر تلفن خورشیدی: با شارژر تلفن توسط خورشید، از دست شارژرهای الکتریکی راحت می‌شوید. فقط شارژر خود را در معرض آفتاب قرارمی دهید تا کار شما انجام شود.

۱۰. ساعت مجهز به آب: ساعت آب Bedol. بدون باتری و برق زمان مناسب را نگه می‌دارد. فقط درپوش پر شده را بازکرده و آب اضافه کنید. ساعت آب Bedol از فناوری پیشرفته برای تولید انرژی خود استفاده می‌کند. الکترودهای موجود در مخزن آب یون‌ها را به یک جریان کافی تبدیل می‌کنند تا ساعت را برای ۳ ماه یا بیشتر تأمین کند. تراشه حافظه داخلی این اطمینان را به شما می‌دهد که هنگام تعویض آب، هرگز نیازی به تنظیم مجدد زمان نخواهید داشت.

۱۱. ماشین چمن‌زنی خورشیدی: شرکت Husqvarna یک ماشین چمن‌زنی کوچک و کاملاً اتوماتیک منتشر کرد که با انرژی خورشیدی کار می‌کند. علاوه بر عملکرد عالی، کار را به‌جای شما نیز انجام می‌دهد. حیرت‌آور است، مگر نه؟

۱۲. کتری سازگار با محیط‌زیست: EcoKettle سازگار با محیط‌زیست شامل یک محفظه مخصوص است که در هنگام پرکردن، آب در آن ذخیره می‌شود. سپس، باید یک دکمه را برای انتقال مقدار آب مورد نظر خود در محفظه دوم فشار دهید که در واقع همان مقدار آب مورد نیازتان را می‌جوشاند. این از هدررفتن انرژی با جوشاندن آب، بیشتر از مقدار واقعی آن جلوگیری خواهد کرد.

۱۳. سشوار Babyliss: مارک Babyliss سشوار جدیدی ایجاد کرده است که فقط با استفاده از نیمی از برق موردنیاز یک محصول کلاسیک از همان روش استفاده می‌کند. روند کار ساده است: جریان هوا بهینه می‌شود تا انرژی کمتری برای گرم کردن آن مصرف شود.

۱۴. چتر سازگار با محیط‌زیست: چتر سازگار با محیط‌زیست Eco Brolly در واقع فقط یک اسکلت چتر است، به شما اجازه می‌دهد هرآنچه را که دارید را روی چتر بیندازید و خودتان را بپوشانید. این علاوه بر سبز بودن (سازگاری با محیط‌زیست) باعث خلاقیت شما می‌شود!

۱۵. حلقه‌های Green finger: به‌جای خرید حلقه‌های ساخته شده از مواد کاملاً جدید، چرا راه پایدار را طی نکنید و سراغ برخی از طرح‌های ساخته شده از چوب بازیافت شده یا چوب پنبه بروید؟

۱۶- فرش خزه: فقط یک فرش است(که به  سطح مرطوب نیاز دارد) از کف غیرقابل‌انعطاف با خزه روی آن ساخته شده است. در جایی خواندم که علاوه بر این، راه‌رفتن روی چمن برای گردش خون مفید است.

۱۷. لامپ‌های LED: لامپ‌های LED می‌توانند مقدار قابل‌توجهی از انرژی و انتشار کربن را در لامپ‌های رشته‌ای و فلورسنت ذخیره کنند. لامپ‌های LED در اندازه‌های مختلف در بازارها موجود هستند. طبق گفته وزارت انرژی ایالات متحده، LEDها پتانسیل لازم برای کاهش مصرف انرژی روشنایی عمومی را تقریباً به نصف تا سال ۲۰۳۰ ارائه می‌دهند.

۱۸. صندلی سازگار با محیط‌زیست: اکنون می‌توانید صندلی‌های ساخته شده از چوب پنبه بازیافتی تهیه کنید. این یک روش عالی برای تولید نکردن زباله بیشتر است در حالی که یک طراحی عالی خواهید داشت که مطمئناً در خانه شما برجسته خواهد بود.

۱۹. تایمر دوش: این وسیله ساده به شما کمک می‌کند تا میزان زمانی را که در زیر دوش می‌گذرانید و مهم‌تر از همه، زمانی را که آب دوش باز است را کنترل کنید. با دیدن آن دقیقاً مقابل چشمانتان شما تشویق می شوید تا ‌سریعترکار‌کنید و باعث صرفه‌جویی در آب و انرژی گرمایشی می‌شود.

۲۰. سردوش‌های EcoFlow: سر دوش‌های کم جریان EcoFlow  مزایای صرفه‌جویی در مصرف آب و پول را دارند، بدون اینکه عملکرد عالی دوش را از بین ببرند.

۲۱. شمع‌های خورشیدی: این چراغ‌های متنوع و تزئینی خورشیدی، طراحی شده از فانوس شمع، برای هرگونه نوردهی به محیط مناسب هستند. حسگر فوتوسل هنگام غروب به طور خودکار نور را روشن کرده و هنگام طلوع روز خاموش می‌شود.

۲۲. گلدان‌های زیست‌تخریب‌پذیر: این ظروف مربع شکل برای گل‌های کوچک، گل‌های رز بی‌پایه، گیاهان چندساله، گیاهان حفر شده و گیاهان همیشه سبز مناسب هستند. ظروف از نوع الیافی هستند، بدین معنی که از مواد بازیافتی، قابل تجزیه بیولوژیکی ساخته می‌شوند و معمولاً در مدت‌زمان حدود یک سال تجزیه می‌شوند.

۲۳. تخته برش بازیافتی: با تخته برش سازگار با محیط‌زیست می‌توانید خانه خود را با محیط‌زیست سازگارتر کنید. کاغذ بازیافت شده، کتان و چوب پنبه فقط برخی از موادی است که در تخته‌های برش سازگار با محیط‌زیست استفاده شده‌اند.