۰ نفر

کارشناس هواشناسی تشریح کرد؛

وضعیت هوای استان های شمالی در آخر هفته

۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۲۵
کد خبر: 531073
وضعیت هوای استان های شمالی در آخر هفته

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز نیز مانند دیروز بارش را در نواحی شمالی کشور پیش رو داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  صدا و سیما؛ امیرسرکرده گفت: استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر مانند گیلان، مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان شاهد بارندگی خواهند بود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود این سامانه به تدریج به نواحی شمال شرقی کشور برسد، گفت: کسانی که در خراسان شمالی و رضوی هستند امروز منتظر بارش باشند.

کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی شده است شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران، شمال سمنان، شمال تهران و نواحی جنوبی استان گلستان باشد و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین رگبار و رعد و برق و خطر صاعقه را در ارتفاعات البرز شرقی پیش رو خواهیم داشت.

سرکرده افزود: به طور پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان، یزد و شمال خراسان جنوبی هم بارش اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: برای پنجشنبه نیز پیش بینی می‌شود عمده فعالیت این سامانه بر روی نواحی شمال شرق و همچنین ارتفاعات شرقی البرز باشد و آب‌های شمالی و جنوبی کشور، دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان مواج است و تا جمعه نیز این شرایط ادامه دار خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: برای تهران نیز پیش بینی شده است امروز در برخی ساعات وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق را داشته باشیم.

سرکرده؛ پدیده غالب بر روی اکثر استان‌های مرکزی، شمالی و شرقی کشور تا روز جمعه را وزش باد نسبتا شدید، اما موقت دانست و گفت: این باد موقت می‌تواند باعث تولید گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا شود و شدت وزش باد بر روی نواحی شرقی شمال سیستان و بلوچستان، منطقه زابل است که کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری است و در برخی ساعات بارش‌های پراکنده را بر روی تهران خواهیم داشت و دما نیز در تهران به ۲۷ درجه بالای صفر خواهد رسید.