۰ نفر

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

فعالیت انتخاباتی «عارف» کلید خورد

۲۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 520435
فعالیت انتخاباتی «عارف» کلید خورد

محمدرضا خباز با بیان اینکه از شعار انتخاباتی «عارف» خبر ندارم، گفت: اما از آمادگی او برای کاندیداتوری و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌شان اطلاع دارم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، از ارائه فهرست نامزدهای حزب متبوعش در انتخابات شوراها به جبهه اصلاحات ایران [نهاد اجماع ساز]  خبر داد و گفت: جبهه اصلاحات به احزاب اعلام کرده بود که افرادی که از حزب شما برای شوراها ثبت‌نام کردند را معرفی کنید. البته برای هر حزب هم سهمیه‌ای مشخص شد.

وی افزود: طبیعتا افرادی که معرفی می‌شوند، باید اولا ثبت‌نام کرده باشند و ثانیا عضو حزب یا هوادار حزب باشند. به طور کلی هر حزب می‌توانست ۱۰ نفر را برای انتخابات شوراها به نهاد اجماع‌ساز معرفی کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: در نهایت نهاد اجماع‌ساز ۲۱ گزینه را برای انتخابات شورای شهر تهران را مشخص می‌کند که آنها از پرامتیازترین افرادی هستند که از کانال احزاب معرفی شده‌اند.

خباز همچنین درباره شنیده‌های رسمی و غیررسمی درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: از شعار انتخاباتی عارف خبر ندارم؛ اما از آمادگی او برای کاندیداتوری و آغاز فعالیت‌های انتخاباتی‌شان اطلاع دارم.  

وی خاطرنشان کرد: عارف در سال ۹۲ نامزد انتخابات شود اما برای اینکه آرا متفرق نشود، به پیشنهاد محمد خاتمی از عرصه انتخابات کناره‌گیری کرد. البته آنچه اتفاق افتاد از نظر ما اتفاق خوبی بود؛ بنابراین این دوره هم حضور خواهد داشت. البته از آنجا که عارف به عملکرد قانونی مقید است تا پیش از ثبت‌نام رسمی چیزی اعلان نخواهد کرد، اما سخنرانی‌ها و اعلام مواضع وی نشان‌ می‌دهد در انتخابات ۱۴۰۰ هم کاندیدا خواهد شد.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات برای همه ما بسیار حائز اهمیت است، از این جهت که انسجام درونی و وحدت مردم را افزایش می‌دهد و از جهت بین‌المللی هم وجهه خوبی برای کشور خواهد داشت و احتمال توطئه‌ها را کاهش خواهد داد. امیدواریم نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تعیین و معرفی کاندیداهای شوراها اعمال نشود.