۰ نفر

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان؛

ویروس غالب کرونا در خوزستان انگلیسی است

۹ فروردین ۱۴۰۰، ۲۱:۵۰
کد خبر: 516523
ویروس غالب کرونا در خوزستان انگلیسی است

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: ویروس غالب کرونا در خوزستان از نوع انگلیسی است و ما همه بیماران کرونایی استان را از نوع انگلیسی فرض می کنیم مگر خلاف آن ثابت شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد علوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران دزفول گفت: پیش ازاین وضعیت استان خوزستان از نظر کرونا آبی بود ولی بعدا قرمز شد و وضعیت به گونه ای شد  که ۱۱ شهرستان از ۲۳ شهر قرمز کشور در خوزستان واقع شدند .

وی با بیان اینکه علم اپیدمیولوژی به درستی در کشورمان به کار گرفته نشده است گفت: برای کنترل کرونای انگلیسی ابتدا باید مرزهای خوزستان بسته می شد ولی اینگونه نشد و کرونای انگلیسی  برای نخستین بار از یک مسافر زن از هلند و برای دومین بار از طریق یک فرد  عراقی وارد خوزستان شد.

علوی با اشاره به علائم کرونای انگلیسی گفت: دوره کمون کرونای انگلیسی کوتاه تر است، کشندگی ویروس بیشتر است و سنین پایین تر را نیز درگیر می کند.

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان ادامه داد : پروتکل های بهداشتی نیز باید مطابق ویروس جدید رعایت شوند، برای مثال ماسک ۲ لایه استفاده شود، تهویه فضا بیشتر باشد و فاصله اجتماعی ۲ برابر رعایت شود.

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا در خوزستان نیز گفت: همه کشورهای دنیا برای دریافت واکسن کرونا  اخلاق را کنار گذاشته اند و  دستگاههای قضایی در سایر کشورها خروج واکسن را ممنوع کرده اند.

وی گفت: تولید واکسن کرونا در دنیا کم است و جوابگوی نیاز مردم نیست به همین دلیل واکسن در اختیار افرادی قرار می گیرد که بیشترین خطر ابتلا را دارند.

وی گفت: به همین منظور ابتدا پرسنل icu ، سپس پرسنل اورژانس، بخش های عفونی، جانبازان آسیب پذیر، کادر بهداشت،  پاکبانان و پزشکان  و افراد بالای ۶۰ سال  در اولویت تزریق واکسن قرار دارند .

رییس مرکز بهداشت استان خوزستان گفت: برای  دریافت واکسن بیشتر کرونا درخواستهایی به وزارت بهداشت ارسال شده است و منتظر واکسن ایرانی هم هستیم که امیدواریم به زودی در اختیار قرار گیرد .

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در حالت قرمز کرونایی و هفت شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.