۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

احتمال بسته شدن درهای بهشت زهرا

۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹
کد خبر: 514554
احتمال بسته شدن درهای بهشت زهرا

یک سال از شیوع کرونا می گذرد. مسوولان وزارت بهداشت مدام هشدار می دهند مردم از تجمع پرهیز کنند. مدیر عامل سازمان بهشت زهرا از احتمال بسته شدن درهای بهشت زهرا در پنج شنبه آخر سال خبر داد اما عضو شورا گفت: در این زمینه تابع ستاد کرونا هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس،  یک سال از شیوع کرونا در کشور می گذرد. فراز و نشیب های زیادی در این ایام وجود داشت. آمار مبتلایان به گفته مسوولان در حال افزایش است و مدیران تاکید دارند  که مردم از هرگونه تجمع خودداری کنند.

اغلب ایرانیان براساس یک سنت دیرینه پنجشنبه آخرسال جهت غبارروبی و قرائت فاتحه برای درگذشتگان بر سر مزارها می روند.

درخواست عضو کمیته علمی از مردم:  با قرائت فاتحه ای از دور برای عزیزان از دست رفته از رفتن به آرمستان ها خودداری کنند

مسعودمردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا به پنج شنبه آخر سال اشاره کرد و از مردم  مردم خواست با قرائت فاتحه ای از دور برای عزیزان از دست رفته از رفتن به آرمستان ها خودداری کنند.  چرا که اثار تجمع در این روزها پس از 15 روز در موارد بستری و پس از یک ماه در موارد مرگ و میر نود پیدا می کند.

وی در ادامه اضافه کرد: شیوع کرونا فعلا به شکل طغیانی نیست ولی افزایش ملایم در شیب موارد ابتلا و مرگ و میر را شاهد هستیم این در حالی است که موارد کرونای جهش یافته انگلیسی هم رو به افزایش است.

به اعتقاد این مدیر همه چیز به رفتار مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی و همت مسوولان برای افزایش واکسیناسیون کرونا است و هر چه رعایت اصول بهداشتی افزایش یابد میزان موارد ابتلا کاهش می یابد. 

وی همچنین از مردم خواست در ایام نوروز به سفر نروند.

روز گذشته بسیاری از شهروندان زودتر برای زیارت اهل قبور آمده بودند چرا که نمی خواستند به شلوغی پنج شنبه و جمعه آخر سال برخورد کند.

یکی از شهروندان گفت که دلم نمی آمد سر مزار دخترم نیایم (چهارشنبه) صبح بسیار زود آمدم تا به شلوغی نخورم دخترم به خاطرکرونا مرد.

شهروند دیگری می گفت سال گذشته هم نیامدیم اما امسال یک روز جلوتر آمده ایم تا با ازدحام جمعیت رو به رو نشویم.

احتمال بسته شدن درهای بهشت زهرا

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا شهرداری تهران چند روز پیش از شهروندان خواسته بود که از آمدن به بهشت زهرا خودداری کند و روز گذشته هم از احتمال بسته شدن درهای بهشت زهرا خبر داد.

وی تاکید کرد مردم با تجمع نکردن در پنج شنبه آخر سال به گذر از پیک خطرناک کرونا کمک کنند.

این مقام مسوول ادامه داد:  عاجزانه از شهروندان تقاضا داریم که فقط برای انجام تدفین حضور یافته و زیارت قبور اموات را به روز دیگری موکول کنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم کرونا انگلیسی در راه است، افزود: اگر در حال حاضر پروتکل های بهداشتی از طرف مردم رعایت نشود روزهای سخت آبان و آذر ماه بار دیگر باز خواهد گشت.

بهشت زهرای تهران سال سخت و پر درد و رنجی را سپری کرده است

خال با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا در خصوص حضور نیافتن مردم در روزهای پایانی سال دز بهشت زهرا (س) خاطرنشان کرد: از شهروندان عاجزانه درخواست داریم مانند ایام پایانی سال گذشته امسال نیز همکاری لازم را با خادمان خود در سازمان بهشت زهرا(س) داشته باشند و از حضور در این مکان م فعلا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بهشت زهرای تهران سال سخت و پر درد و رنجی را سپری کرده است، گفت: پیشاپیش از همکاری مردم در نیامدن پنجشنبه آخر سال و رعایت شیوه نامه های بهداشتی نهایت تشکر می کنم.

آماده خدمت رسانی به مردم هستیم

پلیس و شهرداری تهران در خصوص پنج شنبه آخر سال جلساتی برگزار کردند. سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ سال ۱۳۹۹ را سالی سخت و پرمشغله برای پلیس تهران دانست و تصریح کرد: سال ۱۳۹۹ سالی پرمشغله و سنگین به لحاظ کاری و روانی برای کادر درمان، پرسنل زحمتکش و گمنام بهشت زهرا (س) و همچنین سالی پرمشغله و پرکار برای نیروی انتظامی تهران بود.

سردار رحیمی خدمات پرسنل آرامستان های کشور به ویژه پرسنل بهشت زهرا (س) به مردم را کم نظیر و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: پرسنل آرامستان بهشت زهرا (س) و همه آرامستان های کشور با عشق و علاقه مضاعف و روحیه جهادی در کنار مردم ایستادند و در پیک‌های خطرناک بیماری کرونا آن زمانی که از ترس و خوف سرایت این بیماری خطرناک همه صحنه را خالی کردند، پرسنل آرامستان ها ایستادند و کار را به نحو احسنت انجام دادند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: اطلاع رسانی و نحوه مدیریت سفرهای مردم و آگاهی رسانی به این مطلب که شهروندان زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول کنند و روزهای پایانی سال از تجمع در بهشت زهرا (س) خودداری گردد، از سیاست‌های مدیریتی موفق بهشت زهرا (س) است.

سردار رحیمی ضمن اعلام آمادگی جهت برقراری نظم و امنیت برای روزهای پایانی سال در محدوده جنوب تهران و بهشت زهرا (س)، از آماده باش پلیس پایتخت در این ایام جهت خدمات رسانی به مردم خبر داد.

نژاد بهرام:  در خصوص باز بودن و بسته بودن درهای بهشت زهرا تابع نظر ستاد کرونا هستیم

در خصوص باز بودن و بسته درهای بهشت زهرا مدیران شهری تاکید دارند که تابع ستاد کرونا هستند.زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: یک سنت قدیمی وجود دارد که مردم در پنج شنبه آخر سال به زیارت اهل قبور می روند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به شرایط کرونا گفت: بهتر است شهروندان از هرگونه تجمع خودداری کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد ما تابع تصمیمات ستاد کرونا هستیم و آنها هر تصمیمی بگیرند ما اجرایی می کنیم.

ورودی بیماران کروناییِ «بدحال» به بیمارستان‌ها در تهران افزایش یافته است .نادر توکلی معاون درمان ستاد کرونا استان تهران گفت که  افزایش ۱۸ درصد افزایش بار بستری مبتلایان کرونا در تهران را داریم و  متاسفانه تعداد ورودی بیماران بدحال مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: گرچه در اسفند ماه روند مرگ و میرمان نسبت به بهمن ماه کمتر بود، اما به هر حال این  افزایش در بستری را داشتیم که نگران کننده است.

به گفته این مقام مسوول،  این افزایش بستری به افزایش تراکم جمعیتی و کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی منتسب می‌شود که طی یک هفته اخیر در تهران رخ داده و همچنان هم ادامه دارد.

متاسفانه در هفته سوم فروردین احتمالا آلودگی در شهرهای مختلف تهران وجود دارد 

وی افزود: این افزایش بستری در کل بوده است و در سن خاصی نبوده است. در عین حال متاسفانه تعداد ورودی بیماران بدحال مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها نیز افزایش یافته است.

توکلی درباره مجاز بودن سفر به شهرهای زرد و آبی و احتمال سفر تهرانی‌ها در تعطیلات نوروز، گفت: به دلیل اینکه تهرانی‌ها معمولا به همه نقاط کشور سفر می‌کنند، اگر در تعطیلات هم سفر کنند و حجم زیادی از سفر را داشته باشیم، متاسفانه در هفته سوم فروردین احتمالا آلودگی در شهرهای مختلف تهران وجود دارد و بر همین اساس درباره هفته سوم  و چهارم فروردین ماه در تهران هشدار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: خواسته وزارت بهداشت و ستاد استانی این بوده که مردم در خانه بمانند و مسافرت نکنند.

بر اساس این گزارش، در ماه های ابتدایی شیوع کرونا چند نفر برای خاکسپاری متوفی می رفتند و فقط از دور شاهد مراسم  بوده و اشک می ریختند اما حالا تعداد زیادی برای خاکسپاری می آیند  و  عده ای هم  پروتکل های بهداشتی  را رعایت نکرده و حتی پذیرایی هم صورت می گیرد. انگار نه انگار که ویروسی وجود دارد که روزانه جان تعدادی را می گیرد.مسوولان هشدار داده اند که احتمال موج جدید کرونا وجود دارد و باید شهروندان بیشتر پروتکل ها را رعایت کرده و از تجمع بپرهیزند.