جدیدترین آمار ارائه شده حاکی از آن است که میزان افسردگی بزرگسالان بریتانیایی در طول بیماری همه‌گیر کووید-19 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ تجزیه و تحلیل جدید دفتر آمار ملی که امروز منتشر شد، افزایشی چشمگیر را در سهم بزرگسالان بریتانیایی که علائم افسردگی متوسط تا شدید را در طول بیماری همه‌گیر ویروس کرونا گزارش کرده‌اند، نشان می‌دهد.

گفتنی است که نرخ تخمین زده شده در ماه ژوئن سال جاری در مقایسه با نتایج نظرسنجی عقاید و شیوه زندگی از ژوئیه 2019 تا مارس 2020، تقریبا دو برابر شده است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، 13درصد از بزرگسالان نیز اظهار داشتند که به صورت مشخص در طول این بیماری همه‌گیر چنین علائمی را داشته‌اند.

تیم ویزارد، مدیر تحقیقاتی در ONS افزود: "بزرگسالان جوان، مونث، قادر به پرداخت هزینه غیرمنتظره نبودند یا معلولیت جسمانی داشتند، به احتمال زیاد در طول این بیماری همه‌گیر گونه‌هایی از افسردگی را تجربه کرده‌اند."

هنگام تفسیر این نتایج، آگاهی از یادداشت ارائه شده از احتیاط در این گزارش حائز اهمیت است: "در حالی که وجود یک ویژگی مشخص ممکن است به پیشرفت علائم افسردگی در بزرگسالان کمک کند، وجود افسردگی در بزرگسالان احتمال دارد بر این ویژگی مشکوک تاثیر بگذارد."

به این نکته نیز باید توجه شود که می‌تواند دلایل مختلفی برای تغییر علائم افسردگی قبل و در طول بیماری همه‌گیر وجود داشته باشد و تنها نتیجه بیماری همه‌گیر ویروس کرونا نمی‌تواند باشد. 

در نمودار ارائه شده، درصد بزرگسالان بریتانیایی که علائم افسردگی را گزارش کرده‌اند مشاهده می‌کنید؛

افسردگی بزرگسالان بریتانیا