۰ نفر

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد:

خود اظهاری داوطلبان کنکور از فردا

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۲
کد خبر: 460547
خود اظهاری داوطلبان کنکور از فردا

سخنگوی سازمان سنجش از آغاز خود اظهاری داوطلبان کنکور سراسری از فردا (سه شنبه، ۲۸ مرداد) خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، درباره زمان آغاز خود اظهاری داوطلبان کنکور اظهار کرد: همه داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ لازم است از فردا( سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) به سامانه خوداظهاری بیماری کرونا به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم، اقدام کنند.

او با بیان اینکه اطلاعات این فرم در وزارت بهداشت محفوظ است، گفت: تکمیل این فرم به منزله تائید سلامت داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ است. داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا هم باید به درگاه سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوط اقدام کنند.

 زرین آمیزی تصریح کرد: سازمان سنجش پنج شنبه، ۲۲ مرداد و جمعه، ۲۳ مرداد فرم خود اظهاری داوطلبان کنکور سراسری را در سایت سازمان سنجش قرار داد. در این تاریخ داوطلبانی که مبتلای قطعی به ویروس کرونا بودند به سایت این سازمان مراجعه و مدارک پزشکی خود را که دلالت بر بیماری آن‌ها داشت، بارگزاری کردند.

در این زمینه بخوانید

مصلی تهران میزبان کنکوری‌ها شد

کارت ورود به جلسه کنکور سراسری از فردا توزیع می‌شود

او ادامه داد: طی این دو روز مهلت، تعداد ۶۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناخته شدند که ۵۹ نفر در قرنطینه خانگی و یک نفر در بیمارستان بستری است.

زرین آمیزی اضافه کرد: آزمون داوطلبان مبتلا به کرونا در مکان‌های مجزا از سایر داوطلبان و منحصرا در بیمارستان شهر محل آزمون برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: اگر داوطلبی بعد از تاریخ ۲۳  مرداد (زمان اعلام خود اظهاری در سایت سازمان سنجش)، مبتلای قطعی به بیماری کرونا شده باشد برای اعلام بیماری خود به باجه‌های رفع نقصی که در تمام شهر‌ها طی روزهای سه شنبه، ۲۸  مرداد و چهارشنبه، ۲۹  مرداد فعال می شود، مراجعه کنند. بعد از این اعلام هماهنگی لازم انجام می‌شود تا آزمون آن‌ها در بیمارستان برگزار شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش اضافه کرد: در روز برگزاری آزمون اگر داوطلبی مشکوک بود، به حوزه اعلام می‌کنند. در تمامی حوزه‌ها مکان‌های مشخصی برای این داوطلبان در نظر گرفته شده و جدا از سایر داوطلبان آزمون خواهند داد.

گفتنی است، آزمون هنر در صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، آزمون گروه‌­های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح روز پنج­شنبه، ۳۰ مرداد، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه، ۳۱ مرداد و آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه اول شهریور در ۳۹۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.