خودروسازی الکتریکی تسلا در ماه ژوئیه با دستیابی به ارزش بازار بیش از 220میلیارد دلار، جایگاه شرکت ژاپنی تویوتا به عنوان باارزش‌ترین خودروسازی جهان را تصاحب کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ ارزش بازار شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا در ماه ژوئیه به بیش از 220میلیارد دلار افزایش یافت و با پیشی گرفتن از تویوتا، به عنوان باارزش‌ترین خودروسازی جهان شناخته شد.

گفتنی است که تسلا، خودروسازی ژاپنی تویوتا که دارای ارزش ثابت بازار حدود 200میلیارد دلار بود را پشت سر گذاشت.

در ابتدای سال، تسلا صعود نجومی در ارزش بازار را تجربه کرد و ارزش سهام آن در سه ماهه نخست سال بیش از دو برابر شد.

قابل ذکر است که این افزایش به دنبال سود سه ماهه سوم تسلا در سال گذشته، همچنین کارخانه‌های جدید در حال احداث و تحویل سریع خودرو به مشتریان حاصل شد.

تسلا همچنین رهبری گروه تولید، زیرساخت‌ها و بازاریابی خودروهای الکتریکی را به عهده دارد و این بازار، بازار رو به رشدی است که همه تولیدکنندگان خودرو به دنبال دستیابی هرچه سریع‌تر به آن هستند.

دومین شرکت نزدیک به خودروسازی آمریکایی در ارزش بازار، جنرال موتورز است و به دنبال آن سایر تولیدکنندگان خودرو مانند فورد و فیات کرایسلر قرار دارند. با این وجود، در حالی که تسلا و تویوتا از ضررهای متحمل شده در ابتدای بحران بیماری کووید-19 بازگشته‌اند، این تولیدکنندگان هنوز هم بسیار پایین‌تر از نقطه‌ای هستند که در ابتدای سال 2020 آغاز کردند و نوسان حدود 20 تا 30میلیارد دلار در ارزش بازار را تجربه کرده‌اند.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر ارزش بازار برترین خودروسازی‌های جهان از سال گذشته تا کنون را مشاهده  می‌کنید؛

tesla and toyota