۰ نفر

حاجی میرزایی: ۳۳۵۰میلیارد سهم دولت برای اجرای طرح‎های خیرساز است

۵ تیر ۱۳۹۹، ۰:۴۲
کد خبر: 448419
حاجی میرزایی: ۳۳۵۰میلیارد سهم دولت برای اجرای طرح‎های خیرساز است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم دولت برای اجرای پروژه‌های خیر ساز امسال ۳هزار و ۳۵۰میلیارد تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب  در مراسم  تجلیل از خیرین موسسه خیریه مهر گیتی و رونمایی افزود: همواره با خرسندی در اجتماع خیرین حاضر شدم و فرصت را  برای قدر شناسی از این افراد نیکوکار محترم می شمارم.
وی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران  به همراهی خیرین افتخار می کند، افزود: هنگام صحبت از خیرین، فعالیت های متنوعی تصور می شود، خیرین افرادی هستند که می کوشند رنج محرومیت را کاهش دهند و زندگی بهتری را برای مردم رقم بزنند.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: هیچ کاری بالاتر از کاستن از رنج مردم نیست که خیرین در این کار سهیم هستند.
حاجی میرزایی مدرسه سازی را کاری متمایز دانست و گفت:  مدرسه مکان متمایزی در جامعه است، هرجا سخن از فرهنگ و تمدن و پیشرفت در میان باشد، مدرسه در اذهان تصور می شود.
به گفته وی، سه ابزار کلیدی چشم، گوش و قلب برای دیدن، شنیدن و اندیشیدن به عنوان ابزار سازنده تحول انسانی رخ می نماید و باعث تمایز جوامع می شود، در واقع مدرسه بالاترین مشمولیت برای تحقق این سه ابزار کلیدی است.
وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه آینده نسل ها در مدارس شکل می گیرد، افزود: مدرسه یک ساختمان نیست، مدارس رفیع ترین بنای ساختن یک انسان و جامعه هستند.
حاجی میرزایی ادامه داد: مدرسه باید افراد را برای یک زیستن با شرافت و توانمند آماده کند، از این رو آموزش و پرورش داشتن نسل خلاق و کارآمد را  ماموریت خود می داند.
وی  درباره گیتی نژاد خیر مدرسه ساز نیز گفت: در طول این مدتی که مسوولیت خدمت به جامعه در نظام و تعلیم و تربیت به عهده گرفته ام،  هرجا صحبت از مدرسه سازی است نام گیتی نژاد به میان می آید .
حاجی میرزایی ادامه داد: بنده به جایگاه گیتی نژاد قبطه می خورم که توانسته چنین جایگاه ارزشمندی را بواسطه ساختن مدرسه در میان مردم پیدا کرد.
وی با یادآوری اینکه فرهنگ خیرین برای آموزش و پرورش اهمیت ویژه ای دارد، گفت که اکنون جامعه بیش از مدرسه به فرهنگ همدلی و همراهی نیازمند است، از این رو آموزش و پرورش طرح آجر به آجر را طراحی کرده و همه جامعه ایران را به مدرسه و این کار ارزشمند فرا خوانده است.
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: وقتی حس مدرسه سازی در جامعه سرشار باشد، کشور آینده درخشان تر و فرهنگ غنی تری خواهد داشت.
حاجی میرزایی ادامه داد: در شرایط فعلی کرونا خانواده ها را به مقدار زیادی درگیر آموزش کرده، از این رو زمان مناسبی است که تا این پیوند با آموزش برقرار است، مدرسه سازی را هدف قرار دهیم.