۰ نفر

دولت ۳.۳میلیارد تومان برای حمایت از مدرسه‌سازی در نظر گرفته است

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۳۶
کد خبر: 445278
دولت ۳.۳میلیارد تومان برای حمایت از مدرسه‌سازی در نظر گرفته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت ۳هزار و ۳۰۰میلیارد تومان برای حمایت از مدرسه‌سازی در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی عصر چهارشنبه در دیدار خیرین مدرسه‌ساز استان همدان و اعضای کارگروه طرح تحولی توسعه مشارکت‌های «آجر به آجر» بابیان اینکه مرحوم حافظی در طول حیات خود خدمات زیادی در عرصه علم آموزی داشت، گفت: از فضای خوبی که در استان همدان حاکم است و همکاری مجموعه‌های مختلف تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه بنای مستحکم خیرین روز به روز توسعه پیدا کرده و همه ساله شاهد گسترش آن هستیم، افزود: دولت ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از مدرسه‌سازی در نظر گرفته است که امیدواریم امسال با طرح «آجر به آجر» بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش یادگیری را فراترین رفتار انسان‌ها دانست و با بیان اینکه علم آموزی رفتاری فراگیر است که تمام زندگی انسان را فرا می‌گیرد، افزود: تمدن محصول یادگیری است و یادگیری‌های متفاوت تمدن‌های متفاوتی را ساخته است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه دیدن، شنیدن و تفکر سه ابزار یادگیری است، گفت: انسان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها توانمند می‌شود و مدرسه کانون این اتفاق مبارک است.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که به کار مدرسه سازی کمک می‌کنند تغذیه کننده مهمترین نجات دهنده بشر هستند و جایگاه مدرسه و مدرسه‌سازی در فرهنگ ایران اسلامی رفیع بوده است، اظهار کرد: مدرسه به صورت تنظیم شده، هدفمند، آگاهانه و منضبط آگاهی‌ها را به جامعه می‌رساند و از طریق ساخت مدرسه سنگ بنای سعادت انسان‌ها شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هر فردی که در آگاه کردن، خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب اندیشیدن انسان‌ها قدم بر می‌دارد بزرگترین خدمت را ارائه کرده است، گفت: تمام بیماری‌ها حاصل ضعف در این سه مورد است و هر کسی در امر مدرسه سازی گام بر می‌دارد در مسیری قدم گذاشته که آثارش همیشگی است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در طرح «آجر به آجر» هم به دنبال مدرسه سازی و هم حضور مردم، مشارکت مردم و حالی خوب که بعد از اقدام خیر به دست می‌آید هستیم، عنوان کرد: هر فردی علاقمند به ساخت مدرسه است می‌تواند در خرید حتی یک آجر کمک کند که این یک ظرفیت بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز علمداران کار خیر هستند و ما پشت سر آنها هستیم، بیان کرد: امیدوارم این کار توسعه یابد کمااینکه خداوند همانطور که وعده داده تضمین کننده کار خیر است.

گفتنی است؛ در دیدار وزیر آموزش و پرورش، استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همدان با مجمع خیرین مدرسه ساز این استان از مه‌لقا جام بزرگ تیرانداز المپیکی همدان به عنوان سفیر مدرسه سازی تقدیر شد.