۰ نفر

ارسال سؤالات امتحانات نهایی در فضای امن الکترونیکی

۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳
کد خبر: 441117
ارسال سؤالات امتحانات نهایی در فضای امن الکترونیکی

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی با اشاره به فعالیت کاسبکاران و سوداگران سؤالات امتحانی، گفت: از هم اکنون این کاسبکاران با ایجاد گروه‌ در شبکه‌های اجتماعی به دنبال فریب دانش‌آموزان هستند و ادعا می‌کنند که سؤالات امتحانی را دارند، در حالی که هنوز سؤالات طراحی نشده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در خصوص امنیت امتحانات نهایی، اظهار کرد: روند ارسال سؤالات امتحانات نهایی مانند سال گذشته به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد و امکان لو رفتن سؤالات امتحانی وجود ندارد.

وی با اشاره به فعالیت کاسبکاران و سوداگران سؤالات امتحانی، گفت: از هم اکنون این کاسبکاران با ایجاد گروه‌ در شبکه‌های اجتماعی به دنبال فریب دانش‌آموزان هستند و ادعا دارند که سؤالات امتحانی را دارند در حالی که هنوز سؤالات طراحی نشده‌اند.

ساکی تصریح کرد: دانش آموزان فریب این کاسبکاران را نخورند و اطمینان داشته باشند که سؤالات امتحان نهایی در فرایندی امن و مطمئن طراحی می‌شود و زمانی در اختیار حوزه‌های امتحانی قرار می‌گیرد که امکان سوء استفاده، وجود نداشته باشد.

وی همچنین در خصوص  رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی بیان کرد: برگزاری حضوری امتحانات نهایی با هماهنگی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا انجام می‌شود و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید است و در حین اجرا، نظارت مستقیم و مستمر انجام خواهد گرفت لذا خانواده‌ها نگرانی از این بابت نداشته باشند.